:: elektronische snelheidsbegrenzing
-
barryTopic starter
heeft er iemand ervaring met de begenzers die aangeboden worden op”www.begrenzer.nl”
graag enkele reacties
TonniModerator
Zelf niet, maar ik heb er veel over gelezen op scooterfreaks.nl . Ze zijn er niet onverdeeld tevreden over daar!!!
Ik heb ze eens een mail gestuurd over een begrenzer voor mn ciao, met wat technische vragen, maar na de bevestiging dat ze mn mail hadden gekregen, nooit meer iets gehoord.
Dus wat mij betreft: they suck.
-Als je elec. ontsteking hebt, kan je zelf zo een begrenzertje in elkaar fröbelen!! Haal een paar condensators op tussen de 0,4 uF en de 2.5 uF, en probeer ze uit.
-Minder uF is meer toeren en meer uF is minder toeren. Je kan fijn filteren op stotteren door i.pv. een waarde die goed is qua toerental maar stottert, iets af te wijken van die waarde met twee condensators en dan die twee dus parallel te zetten.
***Ik weet het niet 100% zeker, maar ik dacht dat je de rode draad moet hebben van de cdi voor je puls.***
-Het schema: (is er eigenlijk niet…) de puls draad zoeken, daar een aftakking op maken, daar de condensator(s) op hangen (met het streepje richting massa), en massa geven op de bobine. Schakelmateriaal desgewenst na het testen toevoegen :p
check de how to maar eens op scooter freaks. Daar staat ongeveer ook dit verhaal.
Dit is vanzelfsprekend op eigen risico, niet op mijne!!!
–
I came, I saw, and I forgot what I was doing...
barryTopic starter
nu ben ik al iets wijzer geworden.
bedankt
Barry

.-{2F4OV}-.
Ik had hetzelfde..
Ik had ook een mailtje gestuurd naar begrenzer.nl en nooit meer iets van te horen gekregen 🙁
Aangezien je CDI ontsteking hebt.. zou het volgens mij moeten kunnen..
En watbetreft het verhaal van Tonni.. Dat zou wel een kunnen werken!!!Maar je bent denk ik een hele hoop tijd bezig met testen 🙁
BTW: Misschien kunnen we met heel vespa-ciao.nl een mail-attack organiseren… dwz dat iedereen op dezelfde dag een mailtje naar begrenzer.nl stuurt of het mogelijk is zo’n begrenzer op een ciao te zette :D:D Dan zullen ze toch wel moeten reagere !!! 😛
naja bij mij rs was het gewoon de rode signaal draad; waarom op een ciao niet???
barryTopic starter
het is toch een mooie site&heb binnen het uur een antwoord gekregen.
Of zouden ze met hun bestellingen niet kunnen volgen?????
Anders maak ik zelf iets.T’is een hobby hé gasten.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.