Vespa-Ciao.NL
:: elektronische ontsteking

Home Forums Algemeen Oude topics elektronische ontsteking

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

joey636
    Topic starter

mijn elektronische ontsteking om mijn speedengine vonkt op het foute moment waardoor hij alleen maar ploft.
      hoe kan ik dit afstellen of is er iets kapot.
      alvast bedankt

machorider
      Donateur

ik had hetzelfde probleem bij me brommer, heb het blok eronderuit gehaald en de spie bleek gebroken te zijn. De brommer liep bij mij nog wel stationair, maar viel dan weer uit. Dus kijk eens even naar je spie!

joey636
        Topic starter

thanks voor de info dat zou zeer goed kunnen kloppen want hij hield er echt in een keer meer op en toen ik nog uit aan het rollen was plofte die zodra ik gas gaf en zonder gas reed hij zowat normaal.

edit:ik vind het wel raar dan want mijn spie blijft continu breken dan en mijn vliegwiel en krukas zijn niet door geslagen ze zien er nog goed uit hoe zou dit dan kunnen ik draai de koppeling steeds goed vast en dat ringetje achter koppeling zit ook goed op zijn plek

cittadriver
          Donateur

als eerste een orginele piaggio spie gebruiken en voordat je het blok monteert nog ff een paar tikjes op het vliegwiel geven, met een kunstof hamer natuurlijk he 😉

Mike
            Bijdrager

ik had het ook een paar keer achtermekaar dat me spie brak bij mij was de oorzaak dat me krukas uit onbalans was na het frezen ervan.. iets fout gegaan waarschijnlijk.

miss heb je dr wat aan

Gr mike

*edit* kijk es naar je koppeling als ie stationair draait.. of daar geen slinger inzit.. of een beetje

Mike

joey636
              Topic starter

ik zal er eens naar kijken ik denk dat de koppeling het eensige is wat er kapot of scheef kan zijn want de krukas is nieuw en het vliegwiel ook maar thanks voor jullie hulp

joey636
                Topic starter

jongens ik zit weer met het zelfde probleem ik begin echt te denken dat mijn krukas in onbalans is maar hoe kom ik er achter of dat daadwerkelijk zo is want ik word echt gek van dat ding niks als gekloot gehad de laatste tijd poulie doormidden.
                  2 spie’tjes gemolt:boos
                  ik ben het langzamerhand echt zat ik denk dat ik gewoon een nieuwe krukas en koppeling koop want dit is echt niks

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.