Vespa-Ciao.NL
:: Elektrische Start

Home Forums Techniek Problemen oplossen Elektrische Start

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Daan777
    Topic starter

Hey,

Ik heb nu een blok met elektrische start gekocht (afkomstig van de tiffany 25 ‘easy’)
      De startmotor doet het:)
      Maar toen ik hem openmaakte en het grote tandwiel (waar: ring-veer-ring) weglegde was de veer ineens met vakantie.
      Ik heb geen idee meer waar de veer moest zitten.
      Als ik de startmotor aanzet komt het kransje dat op de krukas moet komen ook niet naar voren geschoten ofzo. (zoals bij een kickslakkenhuis het wel gebeurd)

Heeft hier iemand een elektrische start, of er ervaring mee?
      Edit: Owja, en voor hoeveel volt accu is die startmotor bedoeld? 6v of 12v? (hij doet het op 12, maar dat zegt niet alles:P (hij komt toch van een tiffany af heh:P)

Mvg. Daan

speedbuxy
      Bijdrager

Ik heb er wel 1 liggen en draait goed, maar daar blijf ik vanaf want iets wat het goed doet moet je niet aankomen;)
        En ik weet niet hoeveel volt een vespa blokje normaal afgeeft maar hij lijkt me 12volt.
        (Hij is wat groot en zwaar voor een 6volt denk ik)
        Ook een pic ervan? misshien dat er mensen zijn met een boven natuurlijk technisch inzicht die de veer weten te plaatsen.
        (en ben zelf wel nieuwsgierig hoe ie eruit ziet van binnen:D)

Daan777
        Topic starter

Geen pic, maar ik ben er (denk ik uit).

De veer was alleen om het tandwiel achterin de behuizing te drukken.
          De as blijft op de krukas zitten, en deze draait dus ook continu mee met het blok.
          Dat is heel erg jammer, want dan moeten de space-lagers-die-je-nergens-meer-vind 8000rpm van m’n blokje eten.
          Oplossing: 8 rollen ipv 4, en een city power erop 🙁

Maarja, de veer komt wel goed.
          Maar ik heb nog een probleempje: De grootste accu die ik in m’n brug kwijt kan is de panasonic 12v 1,3A.
          Dit lijkt me wat weinig voor een startmotor(tje).

Afijn, morgen test ik hoeveel hij gebruikt als hij een compleet blok aanschopt.

Kiek ‘M Goan:

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.