Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Elektrische problemen ciao
- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 2 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren, 2 maanden geleden door Kristiaan12.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
27 januari 2014 om 15:00 #209862
Hallo forumleden,
Ik heb deze week een vespa ciao gekocht die ongeveer een jaar stil heeft gestaan.
En niet verassend wou deze niet meer starten, nou heb ik alles nagekeken en kwam tot de conclusie dat hij niet meer vonkte. ( krijgt wel benzine en heeft compressie.)
Dus ik het blok er onder vandaan en kijken wat er mis is, ik zag dat ik een 3 spoels onsteking heb die er nog goed uit zag, niks kapot of vies of wat dan ook.
Wel waren de kabels die uit het blok liepen aardig beschadigt , na die te hebben gerepareerd meteen nieuw krimpkousje. hoopte ik dat er nu wel een vonk zou komen , maar dit was niet het geval, ik heb alles doorgemeten vanaf de bougie tot aan de kabels van de ontsteking en zelfs de cdi/bobine op een andere ciao getest en hierop deed alles het wel dus ik heb geen idee wat het kan zijn. Ook de massa is goed( bevestigings punt van de cdi/bobine opgeschuurd en gezorgd dat de massa kabel goed op het frame zit.)
De gemeten waardes waren:
Bougiedop: 9.47 ohm
Bougiekabel: 4.34 ohm
Rode kabel naar cdi:0.05 ohm
Witte kabel naar cdi: 0.00 ohm
Groene kabel naar cdi: 0.00 ohmEn als ik op volt meet op de kabels dan komt er bij de witte kabel alleen geen stroom door als ik het wiel een slinger geef( bij groen en rood wel)
Wie o wie weet wat dit kan zijn?
Nogmaals het gaat om een ciao met een 3 spoels elektrische ontsteking.
EDIT: Opgelost , Ontsteking opnieuw ingetaped. , halve meter lopen en hij deed het.
27 januari 2014 om 16:09 #222966Die witte zit namelijk vast op de montageplaat van je ontsteking, soort van massa.
Kijk toch nog even naar de rode draad en of de spoelen nog intact zijn.27 januari 2014 om 16:17 #222967Guido :
Die witte zit namelijk vast op de montageplaat van je ontsteking, soort van massa.
Kijk toch nog even naar de rode draad en of de spoelen nog intact zijn.De spoelen zagen er goed uit( geen losse draden of andere apartheden.) En voor zover ik kan zien is de rode draad ook goed. Dus ik heb geen flauw idee wat het kan zijn?
27 januari 2014 om 16:21 #239513En de bougie, hoe is het daar mee?
27 januari 2014 om 16:28 #239867De cdi/bobine , bougie, bougie kabel en bougie dop zijn allemaal getest op een andere ciao en daar kwam een mooie heldere blauw/witte vonk vanaf, dus die zijn goed mag ik aannemen
EDIT: Gister kwam ik er achter na wat speurwerk dat mijn vliegwiel spie (waar ik tot gister het bestaan niet van wist) er niet in zat. na een tripje langs de brommerboer en wat sleutelwerk. had ik tot mijn grote verbazing een mooi helder blauw vonkje. en na wat stevig loopwerk wou de brommer lopen. na een klein blokje om hoorde ik een BWOAAAAP en viel de brommer uit, waarna hij ook niet meer aan wou en ook niet meer vonkt. weet iemand wat er nu aan de hand is?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.