:: Elektrische ontsteking en tips bij aanschaf
-
ReyTopic starter
Hallo,
Ik wil graag een Ciao aanschaffen. Ik heb nu twee op het oog.
Bij de een zei de verkoper dat het een elektrische ontsteking heeft. Bij de andere wist de verkoper het niet.
Kan iem. mij vertellen of alle Ciao’s elektrische ontsteking hebben of alleen na een bepaald bouwjaar.
En waar moet ik over het algemeen op letten bij het kopen van een Ciao?
Alvast bedankt.
Je kan de linker zijkap er even afhalen en kijken of daar een bobine(klik) of een cdi(klik) zit.
Behalve dat je kan kijken of hij het doet en of de lichten werken zou ik ook niet weten waar je op moet letten.
Edit: Ik zal ook even kijken of de kentekenpapier kloppen.
BoyanBijdrager
Niet alle Ciao’s hebben elektrische ontsteking, en je kan er ook niet zeker van zijn dat alle Ciao’s van een bepaald bouwjaar elektrische ontsteking hebben:!. Omdat deze 2 ontsteking types heel makkelijk om te gooien zijn, weet je het nooit zeker. Tenzij je een kijkje gaat nemen achter de kappen, zoals JoeriH hierboven al zegt: kan je gaan kijken achter de linker-kap en een CDI of bobine ontdekken. Je kan natuurlijk ook gewoon kijken of je vliegwiel wel een gaatje heeft of juist niet (niet is elektrisch, wel is contactpunt)
Waar je verder kunt op kunt letten is idd of de lichten het doen, elektrische blokjes hebben ook ”remlicht” geloof ook van een bepaald bouwjaar. Dus let daar ook op, altijd mooi meegenomen als ze het doen=). Daarna kun je kijken of de vork scheef is, dit kun je opmerken tijdens het rijden en of te kijken of tussen het wiel en de vork links en rechts evenveel ruimte tussenin zit. Remmetjes natuurlijk even testen, kijken of de achter-klok olie lekt. En niet zo heel onbelangrijk kan je kijken hoe het blokje loopt, maar dat ervaart ieder voor zich.
Het is niet veel waar je op moet letten, maar elk klein dingetje wat jou niet bevalt kan je op proberen af te pingelen mits dat je er goed in bent natuurlijk:D
Hoop dat je er uitkomt, en een mooie Ciao mee aanschaft.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.