Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › elek blok start probleem? :S
- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren geleden door Bo3T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
26 maart 2008 om 22:59 #208879
hallo, heb sinds vandaag een elektronische speedengine gekocht, maar snap er ff niks meer van.
Ik had nog 1 minuut van te voren met mijn contacpunt speedengine gereden en toen wou ik het elektronische blok eronder. (cp se reed perfect trouwens)
eerst zette ik het blok in elkaar met 80cc polini, maar de kop is lichtjes beschadigt(draad van bougie is niet heel goed meer). dus ik probeer te starten maar hij doet niks. maakt maar weinig compressieslagen om te zeggen.
raar dus.. met de boormachine proberen te starten, je hoort af en toe een plofje uit het blok te komen en lijkt net of hij soms aan wilt gaan. sproeier was trouwens 74 met het 80cc blok.
hier een filmpje van de boormachinestartpoging :p
http://video.google.nl/videoplay?docid=-4783578427505751050gekeken naar het blok. hij vonkt goed, mooie blauwe vonk.
bougie is nat,dus hij krijgt benzine.
hier filmpjes van de bougie die vonkt
http://video.google.nl/videoplay?docid=8841659037366797853 << met camera licht http://video.google.nl/videoplay?docid=4677798237080580228 << zonder camera licht ik dacht dus dat het aan men kop lag. ik had dus de 80cc polini er weer vanaf gehaald, en van mijn perfect rijdende cp se de 70cc DR op de elektronische se gezet. ook sproeier gewisseld (68).. maar ook hier precies hetzelfde probleem. lijkt net of hij wilt starten soms maar doet die gewoon niet. af en toe plofjes weer. bij cp zou ik gewoon zeggen dat de onsteking dan niet goed staat, maar met elektronische onsteking kan dit dus niet. wat kan ik verkeerd aangesloten hebben?? de cdi heb ik gewoon de kleuren van het blok aangesloten zoals het hoort, en dat draadje dat nog meer aan de cdi hangt zit aan de onderbrug vast(dit hoort toch neem ik aan???) word er zo een beetje gek van. het moet dus van het blok af komen, en niet van de cilinder. wie ken mij helpen xD??27 maart 2008 om 07:13 #219017Probeer toch eens een ander bougietje, anders een ander CDI.
als dit niet werkt is je electronische ontsteking kapot (kan gebeuren, gebeurt niet vaak)46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel27 maart 2008 om 07:44 #219018mischien veel te weinig of veel te veel benzine
27 maart 2008 om 07:57 #219019heb je ook de aarde van de cdi goed aangesloten?
ondergrond opgeschuurd enz.27 maart 2008 om 09:20 #219020
.-{2F4OV}-.Is je spie nog goed? Zit het vliegwiel er recht op?
Bij mij zat t vliegwiel n keer beetje scheef. Kon je niet eens zien, maar daardoor deed ie t niet. Miss ff eraf halen alles goed bekijken en weer netjes terug erop schuiven.
Bougie kan ook probleem zijn..
27 maart 2008 om 10:04 #219021heb een werkende bougie geprobeert, van dat andere blok haha.
uhm andere cdi heb ik helaas niet, maar hij vonkt gewoon kei goed. dus dat vind ik dan raar. dus dan zou ik zeggen dat de ontsteking ook wel goed zou zijn.
ik zal eens de brug nog een goed op schuren. maar als hij toch goed vonkt zit het wel goed zou ik zeggen?
de spie zal ik gaan nakijken. ik haal het vliewiel er wel vanaf en dan zal ik de boel eens gaan bekijken.de spie lijkt me het opvallendste probleem, dat die gewoon net niet op het goede moment vonkt ofzo. dat ga ik vandaag ff checken allemaal.
baal er wel verrekes van. dit is al de 2de elektronische speedengine die het niet doet die ik koop via het forum 🙁
maar ik laat het wel horen. toch bedankt
27 maart 2008 om 10:24 #219022ik zou toch ook een proberen een andere ontsteking erin te steken.
heb het namelijk ook al een keer gehad dat mijn ontsteking kapot was.=)het is te proberen 😉
groetjes william
27 maart 2008 om 10:58 #219023maar waarom zou heel de ontsteking kapot zijn als hij gewoon goed vonkt?
ik zou pas een andere onsteking erin mikken als hij niet vonkt.. maar ik ga dalijk ff het vliegwiel eraf halen en dan kijk ik wel hoe het eruit ziet.
27 maart 2008 om 12:02 #219024Als de ontsteking echt kapot is (wat ik me niet kan voorstellen) dan krijg je wel een andere ontsteking van me Bo3t.
Probeer dat goeie spietje wat ik je erbij heb gegooit eens.27 maart 2008 om 12:14 #219025Hij heeft het blok open gehad het spietje was half kapot, en nu gaat hij het vervangen en hopen dat het het doet, ik denk van wel omdat sil al zei dat het daar aan kon liggen,
maar er zit zo’n goede vonk in, waarschijnlijk is de ontsteking niet kapot nee, zeker niet nu dit bekend is27 maart 2008 om 12:15 #219026heh… gelukkig:lol
Ik had al zo’n voorgevoel en ik had hem dus een reserve spietje erbij gedaan.
Hopen dat ie het nu wel doet. Die kop met die slechte draad zou ik ff niet proberen Bo3t, doe gewoon ff je DR.27 maart 2008 om 12:37 #219027dus de spie vervangen. hier de rotte :p

kreeg ik hem niet gestart omdat men decompresseur kabel te strak staat ofzo.
had de kabel ff los gemaakt en met de boormachine gaf hij het eerste teken van leven! 😀dus hij doet het toch loek 😉 thx. nu ff de uitlaat er maar onder bouncen en dan kijken voor een goede startkabel ;).
kan slotje op
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.