Vespa-Ciao.NL
:: Electronische ontsteking>geen vonk!

Home Forums Algemeen Oude topics Electronische ontsteking>geen vonk!

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Edjuh
    Topic starter

Ja ik heb hem aan de praat gekregen met 66 sproeier(heb ff proma erop).
      Hij bleef lekker stationair lopen maar als ik gas gaf maakte hij een lawaai en wou niet wegrijden, iets met de koppeling denk ik, maar weet niet wat.

Toen heb ik nog ff spr. 70 geprobeerd maar hij verzoop.
      Daarna deed ik weer de 66 erin en toen kreeg ik hem opeens niet meer aan de praat!(???). Snap ik weer niks van.
      Waar heb je trouwens die sproeier info vandaan, krijg je dat bij een speedengine ofzo?

Vespaflappie
      Bijdrager

Ik heb ooit eens ene boekje van polini gehad:)

Edjuh
        Topic starter

Hebbie nog suggesties? Ik snap nix van dat eerst wel starten, dan niet enz. en die koppeling.

Vespaflappie
          Bijdrager

vaak is de bougie dan verkut; probeer voor de gein eens een andere? Heb ik ook al vaak gehad van dat soort probleempjes; word je gek van, niet?;) Maar probeer gewoon eens een nieuwe bougietje; probeer te horen wat voor geluid hij maakt; wil hij wel aanslaan?Of is hij gewoon dood en ruikt hij wel/niet naar benzine?

Edjuh
            Topic starter

Nee hij wil nu weer niet aanslaan.Gek wordt ik nog niet want ik ben al lang blij dattie uberhaupt heeft gelopen, maar snap er geen reet van.

Bougie is net nieuw maar ik zal wel wéér een nieuwe halen voor de zekerheid.

Dat goed stationair lopen, maar niet willen rijden(veel rook), hoe zou dat komen? Koppeling lijkt wel iets niet goed(ik heb net nieuwe schotel waar segmenten opkomen). Maar het leek alsof hij beetje klemde ofzo?

Vespaflappie
              Bijdrager

Kut net me verhaal gedeleted!!!! iig maakt hij wel toeren maar kwam hij neit vooruit?Dus niet stotteren ofzo? Zoniet dan moet je het idd bij je aandrijving zoeken…Bougie nieuw halen of iig even die ene mooi schoonmaken en even een stukje rennen zonder bougie zodat mocht je hem verzopen hebben hij weer goed is..Succes man!!

Edjuh
                Topic starter

Thx! morgen ga ik het weer eens proberen!

Vespaflappie
                  Bijdrager

Jow geen probleem, laat maar wat weten:)

Edjuh
                    Topic starter

Ok vandaag weer ff gekloot:

Als ik ren met decomp. en dan loslaat gaat ie wel een beetje lopen maar hij start niet, hij slaat niet aan.

Ik krijg ploffen uit mn carb.
                      Ik weet niet offie misschien valse lucht zuigt, iig niet bij het spruitstuk. Voetpakking heb ik zelf geknipt van karton, 2 stuks.

Roept u maar 🙂

Ties
                      Bijdrager

moet van pakkingspapier zijn, maar voor even zou dat karton ut wel moeten houden, mits je goed geknipt hebt….maar mja…kzou tog even zoeken naar valse lucht….

Edjuh
                        Topic starter

Ga ik maar even doen, thx. Maar hij heeft dus wel gelopen deze week.
                          Misschien is het daarna fout gaan zitten. Als ik om een normale(50cc) pakking vraag krijg ik zo’n flutpapiertje, die dikke (polini) pakking heb ik niet om gevraagd maar ga ik wel ff doen.

Vespaflappie
                          Bijdrager

Edjuh :
                            Ga ik maar even doen, thx. Maar hij heeft dus wel gelopen deze week.
                            Misschien is het daarna fout gaan zitten. Als ik om een normale(50cc) pakking vraag krijg ik zo’n flutpapiertje, die dikke (polini) pakking heb ik niet om gevraagd maar ga ik wel ff doen.

Karton is niet echt gemaakt om 100en graden te houden dus dat houd miss maar even
                            Ik zou gewoon even ene pakkingsetje halen voor de 46mm kost hier iets van 2,50..kop en voet..zit je tenminste altijd goed….

Edjuh
                            Topic starter

Ja dat doe ik dan maar, maar dan kan ik weer wachten en ik ben benieuwd of ik dat bij mijn boer kan krijgen want tuning is niet bepaald zn specialiteit.

iaccaloco
                              Bijdrager

Edjuh :
                                Ja dat doe ik dan maar, maar dan kan ik weer wachten en ik ben benieuwd of ik dat bij mijn boer kan krijgen want tuning is niet bepaald zn specialiteit.

Verhuizen!
                                Ben je meteen van dat geschreeuw van je buren af……

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

Edjuh
                                Topic starter

heheheh, maar mn buren worden gek van mijn geschreeuw.
                                  En in amsterdam moet er zeker wel een boertje zijn die het wel heeft maar deze is gewoon het dichtst bij.
                                  Weet jij er niet een toevallig? Of haal je altijd bij de jager ofzo?

btw: good to have you back!

Enne ik heb vandaag pakkingsetjes voor mn 46 en voor mn 41mm polini besteld, mn boer heeft me niet teleurgesteld.

Edit: 46mm was niet te krijgen! 🙁

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.