Vespa-Ciao.NL
:: Electronische kick Evo Engine

Home Forums Techniek Motorisch Electronische kick Evo Engine

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Spulleke
    Topic starter

Hoi allemaal,

ik heb een vraag over mijn kick evo, ik leg de onstekingsspoel erop enkel zit deze niet netjes vlak(zie foto).
      20066975-3B89-493A-BDCB-3C564A6BEE94

volgens mij is dit de oude kick evo van Jelle, vraag me af hoe hij dit toen gedaan heeft iemand enig idee?

Martino
      Moderator

Er is bij de Electronische carters wel bekend dat de spoelen tegen de carters aanliggen en hierdoor het vliegwiel ook kan aanslijten. 2 spoels ontsteking monteren of wat materiaal weg halen. Hier op het forum zijn er genoeg topics over te vinden.

Overigens is de originele kick SE wel anders dan SE elec carters en is hier al ruimte om een 3/4 spoelontsteking te monteren. Dit is dus niet zo bij een Kick Evo, welk nummer heeft jou groot carterdeel?

PS, dit is geen mening en ervaring topic.

Brian
        Bijdrager

Dit had ik ook bij mijn nieuwe speedengine heb gewoon wat weg geschuurd tot hij wat rechter en vrij lag.

Spulleke
          Topic starter

Excuus Martino,

ik had gezocht blijkbaar niet goed genoeg, en my bad dat hij in de verkeerde categorie staat. Is wat jaartjes geleden dat ik dit forum gebruikt heb.

groot carterdeel heeft nummer:425-070-004
            klein:434-070-003.

ik heb nu enkel een stukje van het zwarte plaatje afgesneden wat aan het einde van de spoel zit. Dit is enkel een plaatje om de spoel op zn plek te houden.

als ik een 2 spoels ontsteking monteer genereert die wel voldoende stroom voor alles?

Spulleke
            Topic starter

Dit wil ik pas gaan doen als er geen verdere optie meer is haha.

Spulleke
              Topic starter

Ik heb het voor elkaar👍🏻 Ik had nog een vrije plek waar alleen die zwarte kunstof nok zat, deze omgewisseld met een van de lichtsspoelen en nu past het wel allemaal mooi.

Brian
                Bijdrager

Heb je een foto ben wel benieuwd

Spulleke
                  Topic starter

Zal ik morgen plaatsen blokje ligt momenteel bij mijn ouders👍🏻

Martino
                    Moderator

Waar ik op doelde was dat er bij de SE verschil is te zien bij het groot carterdeel.

Polini SE
                      Links een kick SE en rechts een Elek. SE

Zoals je ziet is bij een kick versie al ruimte voor de meerdere spoelen. Ik ging er eigenlijk ook vanuit dat Polini dit bij zijn Evolution carters zal hebben gedaan, maar helaas lijkt dit niet het geval. In ieder geval mooi dat je de spoel hebt kunnen verplaatsen. Dit is ook een mooie oplossing.

Spulleke
                      Topic starter

Ik zie het inderdaad, misschien is die Kick SE een nieuwere lichting? Geen idee. Ja inderdaad mooi opgelost zo.

Jelle
                        Moderator

wrbdt43dbfkysfmyjux2hgsjegc3phgw
                          Ik had er een 2 spoels ontsteking op…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.