Vespa-Ciao.NL
:: Electronisch blok en contacpunten blok

Home Forums Techniek Opvoeren Electronisch blok en contacpunten blok

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

timpon
    Topic starter

Hallo,
      Ik heb van een vriend een vespa overgekocht
      De krukas was kapot en blok was beschadigd. Dus heb ik via marktplaats een goed blok uitgezocht alleen deze is contactpunten blok. En het oude blok wat erin zat is elecktronisch. Bij het electktronische blok komen 2 stekkers uit get blok (1stekker met rood geel en groen) (1stekker met bruin groen geel) terwijl het contactpunten blok maar 1kabel eruit komt en deze is zwart en er zit nog een aansluiting naast.
      Hoe moet ik dit nu gaan aansluiten?

Groetjes
      Tim

dychonn
      Bijdrager

De rood geel en groene draad moet je op je cdi ipv zwarte die op je bobine zat. Op je cdi staat in het italiaans welke kleur waar moet. De stekker met de bruin, groen, gele draad kun je gebruiken voor je licht, die sluit je aan op je kabelboom. De overige kun je gebruiken voor toeter en remlicht, maar aangezien je voorheen dat niet had, zit het niet in je kabelboom en hoef je ze niet aan te sluiten.

timpon
        Topic starter

Jaa maar ik gebruik nu het contacpuntennblok en hier is maar 1stekker dus hoe krijg ik dit aangesloten?

dychonn
          Bijdrager

Okee, de zwarte draad gaat naar de bobine en het licht sluit je aan op een blokje met daarin een stekkertjewaarschijnlijk zit dit niet op je kabelboom en zul je dit erzelf even op moeten maken, dat zijn van dieknijpstekkertjes die je bij de bouwmarkt kan halen en over de draad heen kan drukken kan drukken als deze gestript is. In feite kkun je het beste alleen je normale licht en remlicht hier op aansluiten of je licht en toeter. Allemaal kan niet want dat trekt je lichtspoel niet.

timpon
            Topic starter

Oke, alleen zit er nu in de vespa een cdi dus moet ik deze eruit halen en er een bobine in zetten?

dychonn
              Bijdrager

Klopt helemaal, de cdi even vervangen voor een bobine.

timpon
                Topic starter

Ik heb een bobine hier liggen, maar hoe kan ik daar een bougiekabel opzetten?

dychonn
                  Bijdrager

Die draai je er in, als het goed is zit er een soort schroef in het gat van de bougiekabel.

timpon
                    Topic starter

Klopt het is gelukt, dankjewel! Nu kan ik alles gaan aansluiten.
                      Alleen nog een vraag, ik moet de cilinder nog over de zuiger doen maar de cilinder komt niet over de zuigerveren hoe kan ik dit proleem nog oplossen?

dychonn
                      Bijdrager

Okee top dat je al verder bent. Dat komt, omdat je zuiger halve maantjes heeft in de sleuven waar de zuigerveren inzitten. De uiteindes van de zuigerveren vallen in die halve maantjes en als je dan.de cilinder er op wil zetten dan de zuigerveren even samenknijpen, anders gaat het niet passen. Ook als je de zuigerveren over de puntjes doet gaat het niet passen. Eerste keer kan best even moeilijk gaan.

Succes!

timpon
                        Topic starter

Harstikke bedankt voor je snelle reacties! Ik ga morgen even nieuwe zuigerveren halen en dan zal ik je wel even laten weten of het gelukt is!
                          Fijne avond nog

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.