Vespa-Ciao.NL
:: Electrodeafstand bougie

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Electrodeafstand bougie

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ArvidW
    Topic starter

Welke electrode afstand moet je bougie hebben met ene CP blok?

Welke electrode afstand moet je bougie hebben met een Electronisch blok?

Hier op de site kon ik één reactie vinden, 0.8 tot 1mm.

Standaard had mijn bougie een electrodeafstand van 0.6mm, nu heb ik hem naar 0.8 gezet, en gaat hij vanaf stantionair sneller hoog in de toeren (totdat koppeling aangrijpt (polini blauw)

Herrflick zei 0.4mm, dusss, wat is het?:S

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
      Home made engine dyno
      1

Edjuh
      Bijdrager

0,3 😀

dacht ik tenminste

Tis wel een klein vraagje vind ik.

Herr Flick
        Sleutelbeheerder

zet m zelf altijd op 0.4, iedereen denkt altijd wat is dit voor onzin maar alle kleine beetjes maken ook weer een hoop %

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
          Gele Racefrikandel

Tonni
          Moderator

Meestal staat de electrode afstand goed als je de bougie nieuw koopt. 0,4 lijkt mij wat klein…

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

timschilders
            Bijdrager

ik zet hem altijd op mijn nageldikte, dat is ong 0,4

ArvidW
              Topic starter

Nog meer mensen? Ik vind 0.3 namelijk wel heeeel erg weinig, mijn motorskelter liep het best met 0.7, me0.3 ofzo liep hij van geen meter……. (4takt:P)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                Home made engine dyno

Kay
                Bijdrager

Gewoon 0,4 of 0,5 zelf doe ik meestal precies hetzelfde als de contactpunten (ik weet niet hoe ik er bij kom maar lijkt me gewoon beter).Dus als ik me contactpunten op 0,5 zette dan deed ik me bougie ook 0,5.

wheelieking89
                  Bijdrager

Hier op de site kon ik één reactie vinden, 0.8 tot 1mm.

dat was ik

ik doe het altijd en altijd lekker in de toeren en geen onverbrannde mengsel resten (als hij goed is afgesteld)

je heb dan een lekkere groote vonk

maar dit is mijn mening

hoogtoerige setup zijn veeel rotatie’s dus de vonk moet vaak overspringen dus een korte afstand zou ideaal zijn naar mijn idee dus ongv afstand 40-45

dus lage toeren een sterke lange vonk die zijn tijd kan nemen omdat de krukass egt veel minder rotaties moet maken afstand 70-75

dit speelt volgens mij ook egt een rol in het onsteking gebeuren !!!

als hier iets niet van klopt laat het me weten want daar zijn jullie voor :thumb

Thijs_DR_Evo
                    Bijdrager

De electrodeafstand moet kleiner als er meer mengsel de cilinder ingaat. Ik zelf zet ze meestal op 0,4mm bij brommers.
                      Daarbij duurt de vonk niet langer, sterker nog, hoe groter de afstand, des te korter duurt de vonk. Ik weet het effe niet meer zeker, maar het was dacht ik 10 [kV] per 0,1 [mm] afstand. Je bobine en primaire spoel kunnen maar een x-aantal Coulomb aan energie ontwikkelen, dus het is wel degelijk aan grenzen gebonden.
                      Daarbij moet je ze gewoon zetten op hoe dat ie het lekkerste rijdt. En dat is ook wel gevoels gebonden ;).

grz Thijs

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.