:: electro probleem op aerox (srry dat het geen vespa is:P)
-
hey
ik had (hem hem nogsteeds maar hij is buiten gebruik) altijd een vespa dus vandaar dat ik gebruik maar van dit forum omdat de site gwn chill is.
het probleem:
mijn verlichting werkt alleen als mijn scooter rijd. oftewel hij neemt allen stroom op van de dynamo. daarom doet mijn startmotor het ook niet en mijn kniperlichten doen het ook niet optimaal. mijn accu is wel goed en mijn startmotor deed het wel op de accu van de accu boor (in gedemonteerde toestand) de accu werkt wel want ik hem met een ampere meter gemten en hij deed het.
ik d8 zelf aan een nieuwe kabel boom maar omdat dit toch weer €35,- een een k*t karwij is d8 ik: mischien weet iemand anders nog iets.
mvg dylan
Is hij wel goed aangesloten bij je accu zelf? want het is een beetje vreemd. Voor zover ik weet heb ik bij mijn minarelli blok alles via de accu lopen. Dus de dynamo gaat naar de accu, en vanaf de accu lopen alle draden naar dingen die spanning nodig hebben. Dus denk dat er daar iets mis mee is.
Je verlichting zou ook alleen moeten werken wanneer je rijdt, alleen je knipperlichten plus remlicht werken op de accu. Test deze eens.
Uhm nee. Je voorlicht gaat ook altijd aan als je contactslot omdraaid. Heb het iig bij een SR viper en een Aerox Rossi.

erikbloemberg
bij je aerox is de dikke rode draad verrot die naar je spannings regelaar gaat. dit is een bekend probleem bij een aerox . hij zit onder je contactslot. deze draad ff nakijken hoever ie verrot is en opnieuw solderen met een nieuw stuk draad weer aan sluiten en hij laad weer bij . ff over je licht bij de ouwe types gaat alles via de lichtschakelaar en doet het licht het alleen als de moter loopt.de nieuwe types hebben geen lichtschakelaar meer deze brand constant als de moter loopt
mvg

knorro
is je zekering nog wel goed? ik had het bij mijn schakelbrommer ook een x, was de zekering eruit geklapt.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.