Vespa-Ciao.NL
:: Electrische ontsteking

Home Forums Algemeen Oude topics Electrische ontsteking

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Bussie89
    Topic starter

ik heb sinds een paar dagen een 2de handse vespa ciao mix. Nu is het probleem dat ineens de ontsteking niet meer werkt.

Bougie geprobeerd, andere bougie enz.
      Bougiedop eraf, proberen, niks

kan die cdi ineens stuk gaan? lijkt me sterk persoonlijk.

En je hebt 3 draden uit je blok komen, kan iemand mij uitleggen hoe en wat met electrische ontsteking en waar al deze draden voor zijn.

Ik had eerst gwoon contactpunt ontsteking namelijk

hc_mike
      Bijdrager

De 3 draden uit je blok:

Je moet deze in je ontsteking stoppen. Je hebt een witte kabel, een rode kabel en een groene kabel.
        Als het goed is staat op de ontsteking waar deze moeten komen.

Als je dat hoedje aan de linkerkant op je ontsteking eraf haalt zie je deze kabels zitten, misschien is er gewoon iets los gegaan.

FonS
        Bijdrager

hc_mike :
          Je hebt een witte kabel, een rode kabel en een groene kabel.
          Als je dat hoedje aan de linkerkant op je ontsteking eraf haalt zie je deze kabels zitten, misschien is er gewoon iets los gegaan.

kan inderdaad een van die drie plugjes los zitten, de volgorde van links naar rechts is: rood-wit-groen 😉

Bussie89
          Topic starter

alles zit goed.

de groene draad vonkt zwak

ik heb bobine schoon gemaakt, zat btje olie op de kabel na bougie, ma is nu schoon, heb contactspray op gespoten.

Maar goed, voor de bobine vonkt ie heel zwak en na de bobine helemaal niet

FonS
            Bijdrager

en je kent verder niemand met elek. ontsteking? kun je eventueel ff cdi (bobine) wisselen zie je meteen of dat het probleem is

edit – edit – nieuwe cdi kost 30 euro (idd ed) klik HIER

Edjuh
              Bijdrager

Zit het massastekkertje ook goed?

Bobine kost 30 euro op jmpb.nl(link beneden).

JL
                Bijdrager

hey bussie 89

ik heb ook nog veel onderdelen liggende van electronisch blok onder andere ook een ontsteking. Mocht blijken dat er iets stuk is gegaan of je hebt wat nodig mail maar naar jan-levien@hotmail.com en zeg wat je nodig hebt

barry
                  Donateur

Bussie89 :
                    alles zit goed.

de groene draad vonkt zwak

ik heb bobine schoon gemaakt, zat btje olie op de kabel na bougie, ma is nu schoon, heb contactspray op gespoten.

Maar goed, voor de bobine vonkt ie heel zwak en na de bobine helemaal niet

Je spoelen zijn goed,maar er scheelt iets anders.Of CDI defect,of:
                    -je hebt geen massa
                    -Spanning meten op de overige draden.
                    Maar meestal is de cdi kapot.
                    Ken je niemand die er ééntje heeft om eens te testen.Kost nieuw bij jmpb een 30€

Succes ermee

Bussie89
                    Topic starter

he ma met een kapotte cdi vonkt ie nog zwak???

ik kreeg het blok er niet onder weg, want als ik de oliepomp eraf haal zit er nog een plaatje die met 2 inbus moeren vastzit en die moeren krijg ik niet los, k heb er al 2 imbus sleutels op gebroken.

maar bednakt!

FonS
                      Bijdrager

dat probleem met die imbussen had ik ook op de vespa van een vriend van me, maar die had al geen pomp meer erop, dus ik heb die imbus boutjes gewoon uitgeboord…
                        zelfs zonder dat plaatje ging het blok lastig eruit (en er weer in) klein carter is toch iets dikker dan van een gewoon blok 😉

JL
                        Bijdrager

Bussie89 :
                          he ma met een kapotte cdi vonkt ie nog zwak???

ik kreeg het blok er niet onder weg, want als ik de oliepomp eraf haal zit er nog een plaatje die met 2 inbus moeren vastzit en die moeren krijg ik niet los, k heb er al 2 imbus sleutels op gebroken.

maar bednakt!

hmm ik gebruik altijd een bitje daarvoor…

barry
                          Donateur

maar bednakt??????Ja,ik lig ALTIJD naakt in bed:'(,hoe durf je zoiets vragen,en dan nog in een code-taal.hahahahah.
                            Geef op de bouten een gerichte ferme tik met nen ijzeren hamer.Dan verschieten ze & komen los.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.