Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › electrischblok rijd niet
- Dit onderwerp bevat 25 reacties, 10 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren geleden door citta.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
24 januari 2008 om 20:41 #209356
Hij vonkt weer, alleen nog een ander probleem!
Even hetzelfde als wat hier onder staat, niet dat mensen nog gaan reageren op het nie ontsteken:
Nou hij vonkt dus toch, gewoon het simpele draad van de aarde van de CDI zat op het frame, dat werkte niet goed, nu zit deze op het blok en vonkt hij wel gewoon.Hij start alleen nog steeds niet
Hoor wel het geluid van starte, maar als ik stop met rennen stopt het geluid ook.
Ook lekt er benzine uit mijn luchtfilter ..
Als ik de filter er af doe, spettert de benzine gewoon tegen die middenplaat van de achterbrug.
Weet iemand hoe dat kan?Willum
24 januari 2008 om 21:59 #218461BOugiekabel vervangen + bougie dop misschien helpt dat wel
25 januari 2008 om 00:33 #218463Misschien is je ontsteking kapot , zo heb ik hier 2 liggen.
Wat ook belangrijk is , is een goede massa vanaf de cdi. Dus dat draadje als die eraan zit moet goed naar het frame of het blok toe.
25 januari 2008 om 01:20 #218465Draadje of soldeertje los en achter het vliegwiel dus ook ff checken.
TICKLING BARN25 januari 2008 om 06:32 #218467hansieb :
Misschien is je ontsteking kapot , zo heb ik hier 2 liggen.Wat ook belangrijk is , is een goede massa vanaf de cdi. Dus dat draadje als die eraan zit moet goed naar het frame of het blok toe.
Vonkt ook zonder draadje aan de massa te leggen.Dit dient als ontstoring van het systeem.
Hoe draai je het vliegwiel rond dan???Met de hand ga je geen vonken zien hoor.Probeer eens met een boormachine met een dop 13 direct op de krukas.En probeer eens zonder bougiedop.Je mag met een electroniche ontsteking GEEN onstoorde dop hebben.25 januari 2008 om 10:22 #218468Vreemd barry ik rijd al vanaf mijn 1e kickstart blok met de NGK ontstoorde race bougie dop?
Maar hoezo dien je geen massa aan te leggen dan dit riep ik ook bij tonni , maar zonder de massa vonkte die toch echt niet ( electronisch )
25 januari 2008 om 10:31 #218469Raar hoor,want toen ik het blok voor diac testte heb ik de moeite niet genomen om de massa draad aan te sluiten.Vonkte als de duivel.En bij mijn racer zit dit draadje er al lang niet meer op,en toch heb je met de meeting ermee gereden.
25 januari 2008 om 11:42 #218471Maar hoezo kan je geen ontstoorde dop gebruiken dan ? thomas en ik rijden beiden met zon NGK race ontstoorde dop
25 januari 2008 om 12:38 #218477jah het kan best wel een zijn dat je ontsteking kapot is.
dat had ik ook hij vonkte niet, even een andere ontsteking erin geplaatst en hij liep als een trein.greets william
25 januari 2008 om 13:06 #218478hansieb :
Maar hoezo kan je geen ontstoorde dop gebruiken dan ? thomas en ik rijden beiden met zon NGK race ontstoorde dopDaar is vroeger nog al eens een discussie over geweest.In een ontstoorde dop zit een weerstand,die de stroom naar de bougie verminderd.Dus niet de spanning.Omdat een CDI al ontstoord is,kunnen er soms problemen optreden met ontstoorde doppen.
25 januari 2008 om 14:07 #218479Nou hij vonkt dus toch, gewoon het simpele draad van de aarde van de CDI zat op het frame, dat werkte niet goed, nu zit deze op het blok en vonkt hij wel gewoon.
Hij start alleen nog steeds niet :S
Hoor wel het geluid van starte, maar als ik stop met rennen stopt het geluid ook.
Ook lekt er benzine uit mijn luchtfilter :S ..
Als ik de filter er af doe, spettert de benzine gewoon tegen die middenplaat van de achterbrug.
Weet iemand hoe dat kan?25 januari 2008 om 14:47 #218480dan staat je onsteking verkeerd afgesteld heb ik ook gehad
25 januari 2008 om 14:52 #218481En hoe stel ik dat dan goed af op een blok met elec onsteking (CDI)?
25 januari 2008 om 14:58 #218482Misschien moet je even kijken naar je carburateur want dat is natuurlijk niet goed als het er zo uitspettert :con
25 januari 2008 om 15:09 #218483grondplaat moet je volgens mij dan verdraaien
@wtjee dat maakt niet uit want als de carb is gewoon een “buis” met alleen een gas schuif die altijd een beetje openstaat (stationair) en als het niet het carter in kan moet het ergens anders heen dus alleen kan dat via de achterkant
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.