Vespa-Ciao.NL
:: Elec polini of malossi ontsteking?

Home Forums Techniek Opvoeren Elec polini of malossi ontsteking?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Frank80cc
    Topic starter

Hallootjes

Na lange tijd afwezig…

https://www.jmpbonderdelen.nl/ontsteking-electronisch-polini-evolution-citta-ciao.html

Is dit iets? Dit was er in mijn tijd nog niet en wordt gek van cp ontsteking stuk loop

Setup polini speed engine met zijn inlaat en bewerkte 80cc polini

Ik wil dus een Electric carter speed engine gaan kopen en alles over zetten.

Wat zijn de de beste optie nu?

Groetjes Frank uit lelystad

zevenenergie
      Donateur

Ik denk dat de beste optie op dit moment is een full  Mallosie mpone 4taps blokje.
        Je betaalt wat meer, maar met een goede uitlaat en vario haal je zomaar 100km per uur.
        Helaas is de pasvorm niet altijd optimaal en kan je tegen problemen aanlopen bij de montage.
        En die vereisen wat vakmanschap om op te lossen.

Frank80cc
        Topic starter

Deze liep 104 GPS dus dat is voor mij prima, alleen contactpunten kunnen toeren niet echt aan condensator zit al buiten het blok die ook vaak stuk ging.

Maar als ik een elec speed carter haal past die polini race ontsteking op toch? en is het veel beter dan een normale?

Crullie
          Donateur

Gewoon een originele elektronische ontsteking is het beste om te gebruiken, domweg bullet proof.
            Nadeel is geen afstel mogelijkheden tenzij je de bevestiging gaten naar sleufjes maakt zodat je dus een beetje voorontsteking kunt instellen.
            Succes :thumb

TICKLING BARN

Frank80cc
            Topic starter

Nou na  gesprekje prive met tonni ben ik er wel uit veel leuk nieuw speelgoed 😈

1

jaffabaffa
              Donateur

Tijdje geleden toevallig een soortgelijke vraag gesteld aan McProParts:

Picture1

Picture2

Wellicht heb je hier iets aan.

Shark
                Donateur

Voor mij was de doorslag de balansschijf inderdaad. Ik heb de Polini ontsteking in huis en ziet er top uit. De magneten zijn mega sterk, de afwerking is gewoon keurig.
                  Wel duur natuurlijk voor iets wat an sich nou niet meteen winst oplevert qua vermogen op een standaard setup, maar de 12v spoelen en een gelijkrichter is wel fijn. Dan kun je een accu’tje monteren (en opladen) en 12v Led lampen en zo, werkt allemaal out of the box (hoop ik). Ik moet de set nog monteren.

Wat me ook wel opviel, is dat het conische gedeelte een stuk langer is dan origineel. Dus het vliegwiel heeft met een groter deel van de krukas contact. Ik ga het even nameten. Ik ben dan ook benieuwd hoe lang dat deel van de Malossi ontsteking is

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.