- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 maanden geleden door Shark.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
18 september 2024 om 00:05 #826697
Hallootjes
Na lange tijd afwezig…
https://www.jmpbonderdelen.nl/ontsteking-electronisch-polini-evolution-citta-ciao.html
Is dit iets? Dit was er in mijn tijd nog niet en wordt gek van cp ontsteking stuk loop
Setup polini speed engine met zijn inlaat en bewerkte 80cc polini
Ik wil dus een Electric carter speed engine gaan kopen en alles over zetten.
Wat zijn de de beste optie nu?
Groetjes Frank uit lelystad
18 september 2024 om 11:46 #826700Ik denk dat de beste optie op dit moment is een full Mallosie mpone 4taps blokje.
Je betaalt wat meer, maar met een goede uitlaat en vario haal je zomaar 100km per uur.
Helaas is de pasvorm niet altijd optimaal en kan je tegen problemen aanlopen bij de montage.
En die vereisen wat vakmanschap om op te lossen.18 september 2024 om 13:25 #826702Deze liep 104 GPS dus dat is voor mij prima, alleen contactpunten kunnen toeren niet echt aan condensator zit al buiten het blok die ook vaak stuk ging.
Maar als ik een elec speed carter haal past die polini race ontsteking op toch? en is het veel beter dan een normale?
18 september 2024 om 18:28 #826706Gewoon een originele elektronische ontsteking is het beste om te gebruiken, domweg bullet proof.
Nadeel is geen afstel mogelijkheden tenzij je de bevestiging gaten naar sleufjes maakt zodat je dus een beetje voorontsteking kunt instellen.
Succes
TICKLING BARN18 september 2024 om 23:01 #826709Nou na gesprekje prive met tonni ben ik er wel uit veel leuk nieuw speelgoed 😈
Tijdje geleden toevallig een soortgelijke vraag gesteld aan McProParts:

Wellicht heb je hier iets aan.
23 december 2025 om 14:25 #831727Voor mij was de doorslag de balansschijf inderdaad. Ik heb de Polini ontsteking in huis en ziet er top uit. De magneten zijn mega sterk, de afwerking is gewoon keurig.
Wel duur natuurlijk voor iets wat an sich nou niet meteen winst oplevert qua vermogen op een standaard setup, maar de 12v spoelen en een gelijkrichter is wel fijn. Dan kun je een accu’tje monteren (en opladen) en 12v Led lampen en zo, werkt allemaal out of the box (hoop ik). Ik moet de set nog monteren.Wat me ook wel opviel, is dat het conische gedeelte een stuk langer is dan origineel. Dus het vliegwiel heeft met een groter deel van de krukas contact. Ik ga het even nameten. Ik ben dan ook benieuwd hoe lang dat deel van de Malossi ontsteking is
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.