Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Elec blok slaat niet aan.
- Dit onderwerp bevat 25 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren geleden door Kinderbrueno.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 maart 2017 om 15:19 #243117
#RIDINGSOLOIk ga t zo even filmen. Net huis van werk.
14 maart 2017 om 15:23 #243118Kinderbrueno :
@zevenenergieHij zegt dat de krukas rond gaat. Hoezo grijpt de koppeling dan niet aan?
Hij zegt dat de kruk rond gaat maar het vliegwiel stil staat. (wat ik eerlijk gezegd betwijfel)
Dit zegt niets want als je de hand direct op de koppeling zet en ronddraait kan de krukas ronddraaien echter de essentie is om het aan te draaien vanaf het cardan om te starten.
17 maart 2017 om 09:01 #243121Lennaert :
Kinderbrueno :
@zevenenergieHij zegt dat de krukas rond gaat. Hoezo grijpt de koppeling dan niet aan?
Hij zegt dat de kruk rond gaat maar het vliegwiel stil staat. (wat ik eerlijk gezegd betwijfel)
Dit zegt niets want als je de hand direct op de koppeling zet en ronddraait kan de krukas ronddraaien echter de essentie is om het aan te draaien vanaf het cardan om te starten.
Dat begrijp ik, maar hij zegt dat hij het aanrennen z’n kruk rond gaat, dan gaat grijpt je koppeling dus wel aan. En zoals al gezegd, al met een aantal koppelingen geprobeerd dus dat zal het niet zijn.
Maar ik ben erg benieuwd hoe het nou afgelopen is.
17 maart 2017 om 09:11 #243122@Kinderbueno,
Niet geheel correct ik citeer even de topicstarter met zijn antwoord.
#RIDINGSOLO :
Ik heb een elec Carter waar ik een polini 42 op heb gelegd. Gedemonteerd heeft het blokje compressie.
Maar wanneer ik hem heb gemonteerd onder de Citta. Kan ik rennen wat ik wil maar het vliegwiel draait niet mee.
Verschillende koppelingen geprobeerd. Maar het probleem ligt duidelijk elders.#RIDINGSOLO :
Hi Guy’s
Krukas draait gewoon rond. Geprobeerd voor t monteren. Had gewoon compressie. Niks raars voelde ikAceton heb ik alleen op t werk @zeven. Misschien wasbenzine?
Hieruit haal ik dus de informatie dat hij de krukas alvorens het onder de brommer te monteren heeft rondgedraaid wat toen goed ging. Echter nu hij het gemonteerd heeft geeft het geen resultaat waardoor ik de conclusie dus zou trekken dat er in de overbrenging dus nog steeds iets niet goed zit.
17 maart 2017 om 10:40 #243123Ah, niet zorgvuldig genoeg gelezen. Maar goed, punt blijft dit dat me erg makkelijk op te lossen valt als hij even goed kijkt wat er nou precies wel/niet gebeurd.
17 maart 2017 om 18:34 #243125Kan je je brommer wel starten met een boormachine?
Als dat gewoon kan weet je in ieder geval dat je blok goed loopt.Ontvetten gaat trouwens ook heel goed met remmenreiniger of schoonmaak ammonia. Dit laatst ruikt wel een beetje sterk.
En als je blok gewoon loopt met een boormachine start zet dan je achterklok in fietsstand en zet de boormachine op de moer van je poelie
17 maart 2017 om 18:38 #243126SuperSi :
Kan je je brommer wel starten met een boormachine?
Als dat gewoon kan weet je in ieder geval dat je blok goed loopt.Ontvetten gaat trouwens ook heel goed met remmenreiniger of schoonmaak ammonia. Dit laatst ruikt wel een beetje sterk.
En als je blok gewoon loopt met een boormachine start zet dan je achterklok in fietsstand en zet de boormachine op de moer van je poelie
Ik heb alles met deze gedaan

17 maart 2017 om 18:45 #243127Weet niet of dat zo slim is, Citta2black. Omdat het een schoonmaakmiddel is zitten er ongetwijfeld andere dingen in die iets achter laten. Remreiniger o.i.d. lijkt me beter.(ook al zitten daar ook weer toevoegingen in)
17 maart 2017 om 19:31 #243124Citta2black :
Ik heb alles met deze gedaan

Ik heb dat spul vorig jaar ondekt, wat een verrijking is dat. ik had een brommer gekocht die al jaren niet gewassen was. Even inspuiten 10 minuten laten weken en schoon spuiten met de hoge drukspuit en hupsakeeee
vet en vuil vrij, zelfs al het smeer van de ketting weg
Tis een beetje off topic, maar we zitten toch te wachten op het filmpje :bier
18 maart 2017 om 08:34 #242264heb je de startsegmenten op de juiste manier had ze ook een keer verkeerd om zelfde effect wat jij heb omgedraaid en hij liep weer
18 maart 2017 om 10:56 #242263Beetje raar dit, als je koppeling en krukas ronddraaien maar je vliegwiel niet, heb je er geen spie in en is je conische passing op de kruk of het vliegwiel totaal aan gort en niet meer strak aan te draaien.
Ben ook wel benieuwd naar een filmpje.<3 Thunderstone
Check mijn perso! -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.