Vespa-Ciao.NL
:: elec blok

Home Forums Techniek Elektrisch elec blok

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

special-vesp
    Topic starter

Goedemiddag

Ik heb hier een electrisch blokje liggen, maar er ontbreekt iets volgens mij. ik heb aan zijde van caburateur van het blok. Zie ik ook klein gedeelte van krukas dat heb ik op mijn contactpunt blok niet daar heb ik dat niet.

als ik aan de krukas draai, zie ik een buisje draaien waar je ook een platte schroeverdraaier in kan stoppen

wat is dit en wat moet ik dan nieuw kopen, en moet daar iets nieuws op?

met vriendelijke groet

hansieb
      Moderator

Foto zou een hoop duidelijk maken.

Bo3T
        Bijdrager

Je hebt een mix blokje. De krukas kun je zien draaien inderdaad. Er moet wel een keerring in zitten, of het pompje zelf erop.

special-vesp
          Topic starter

bo3t moet ik dan alleen kijken of de keering erin zit, of moet je ook perse een olie pompje?.

mvg micky

Tonni
            Moderator

Als de keerring er in zit, is het verder prima. Ook als het pompje er wel op zou zitten moet er een keerring achter.
              Het is net als bij een kickstart blok.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

special-vesp
              Topic starter

heej,

en hoe ik kan ik zien of de keering erin zit, ben even kwijt hoe ook alweer een keering uit ziet.

en wat kost een olie pomp. stel ik schaf deze aan dat kan ik met slangetjes een reservoir make op mijn gewone ciao en dan gewoon slangen na de pomp?

en over die keering als hij dus erin zit, hoef ik geen olie pompje en kan ik ook zo rijden.

mvg micky

Jelle
                Moderator

een keerring:

Een olie pompje kun je gerust wel ergens 2e hands vinden voor maximaal 20 euro

en als er een goede niet lekkende keerring in zit hoeft het pompje er inderdaad niet op.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.