- Dit onderwerp bevat 354 reacties, 53 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 2 maanden geleden door R.Zwiers.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 maart 2011 om 21:29 #468416
@ KilNL: Dank je wel man! 🙂
@ Pepko: Bedankt voor de tip. Ik zal het hem vragen.
@ Martino: Als je ziet hoeveel vlees er over is op dat punt dan is het ook vragen om problemen. In combinatie met de legering is het helaas kapot gegaan ja (zo gekocht overigens).
Je hebt het over lucht langs de scheur. Zoals ik het op dit moment zie is het gat in de cilinder waar het tapeind doorheen gaat de enige plek waar de lucht dan heen kan gaan. Zal dat dan ontsnappen bij de kop? Lijkt me sterk als er een goede ring en een moer op zit die strak aangedraaid worden. Het zou ook nog de kans op het eruit blazen van de kop/voetpakking kunnen vergroten. Is de carterdruk zodanig hoog dat dit snel kan gebeuren?@ Just: Bedankt voor je tip! Mocht er geen mooiere oplossing zijn dan kan ik dat proberen 😉
23 maart 2011 om 23:54 #469678Deze schade is wat anders dan ik had bij mij was het draad zelf ook verrot.
Maar als dit draad nog goed is zou ik als ik jou was hem erin draaien en de schade terug schuren tot het weer wat solide lijkt.
De ”valse” lucht die je oploopt zal idd niks uitmaken want dat komt niet verder als de kop.
Maar dit blokje is wel stervende dus 1000kms ga je er denk ik niet meer mee redden.24 maart 2011 om 13:24 #469683@ Speedbuxy: Het draad is bij mij inderdaad nog goed gelukkig. Denk dat ik dat toch locktite gebruik zodat het draadeind in ieder geval genoeg stevigheid heeft in het carter. Hoe lang hij het zal uithouden moet blijken 😉
24 maart 2011 om 13:41 #469687Ja ik zou er ook nog een klodder locktide bij in gooien dat schaad nooit en helpt ook een beetje de scheur tegen te gaan op verder scheuren.
26 maart 2011 om 23:21 #469776Vandaag druk bezig geweest met het evo blok. Hij hangt inmiddels onder mijn citta. Heeft al heel eventjes gelopen maar moet de gaskabel en nog wat kleine dingen nog vast maken. Morgen een update met foto’s!
27 maart 2011 om 10:40 #469781Zoals ik al aangaf zit het evo blokje in elkaar en heb ik hem lopend. Heb eerst de scheur aangepakt. Dit is wat ik ervoor gebruikt heb:

Ik heb dit spul goed in het gat gestopt en het tapeind er ook mee ingesmeerd. Daarna heb ik het tapeind in het carter gedraaid en de boel laten uitharden. Denk dat dit wel even blijft zitten. De epoxy wordt echt keihard. Na wat schuurwerk zag het er zo uit:

Vervolgens heb ik het blokje verder opgebouwd. Uiteraard weer een foto 😛

Het blok gelijk maar onder mijn citta gehangen. Was nog wel even een klusje. Was bijvoorbeeld geen plek voor de stationairschroef. Met een gaatje in de brug is dit ook weer opgelost. Toen stond het er zo bij:

Was al laat maar heb hem heel eventjes laten lopen. Vanmorgen een stukje gereden. Heeft aardig wat power 🙂 Durf hem nog niet open te trekken ivm de afstelling. Rij nu met sproeier 82 (je moet ergens beginnen). Bougie is wel bruin maar iets te lichtbruin in mijn ogen. Straks nog maar even stoeien met sproeiers en de luchtschroef.
27 maart 2011 om 11:45 #469605Dat ziet er weer zeer solide uit

Mooi dat je de wond zo mooi hebt kunnen fixen
Nu alleen wel extra voorzichtig met dat draadeind zijn.27 maart 2011 om 14:20 #485230@ Speedbuxy: Bedankt! Ben er zelf ook wel tevreden over.
Met dit mooie weer moest hij ook maar eens goed getest worden. Heb vanmiddag de nodige km’s afgelegd. Gelijk maar even een filmpje gemaakt. Mijn koppeling ratelt soms een beetje maar komt straks toch vario op (poulie is nu ook te groot). Helaas waren de batterijen van de camera leeg dus hij stopt net op het punt dat ik hem open trek. Maar geeft toch een goede indruk van hoe hij nu rijdt.
27 maart 2011 om 19:00 #485260Loopt netjes kerel 😉
Mijn krukas doet het dus prima
28 maart 2011 om 07:43 #485271Dankje. Je krukas is inderdaad prima. Thanks man!
28 maart 2011 om 18:30 #485286Ik wil aanstaande zondag de Midden Nederland Toer met de evo gaan rijden. Waar ik nog wat onzeker over ben zijn de contactpunten. Nu heb ik het volgende bedacht:
(Heb geen ervaring met cp-vv. Wel eentje liggen maar die is zonder beschrijving. Dus neem me niet kwalijk als er niets van mijn theorie klopt)
Ik dacht: Als ik een draad op mijn contactpunten monteer (waar ook de draden van de condensator en de ontstekingsspoel naartoe lopen) en ik laat die draad uit het blok lopen. Verder monteer ik alvast een cp-vv op mijn frame (niet aangesloten). Zodra mijn contactpunten het begeven vanwege een gebroken nokje o.i.d. dan is het een kwestie van de draad op de cp-vv prikken (en nog even een kartonnetje tussen de punten stoppen) en ik kan doorrijden.
Hoor graag van iemand of dit back-up plan uitvoerbaar is.
28 maart 2011 om 20:30 #485293
AnoniemVolgens mij is dit mogelijk, dit heb ik al vaker gehoord als oplossing. Ik heb hier zelf geen ervaring mee, dus als iemand hier wel ervaring mee heeft, kan diegene het natuurlijk beter vertellen.
28 maart 2011 om 22:22 #485299Dit is een goede manier van aansluiten en idd heb je dan een extra back-up onsteking. Alleen zal je wel de condensator uit je circuit moeten halen.
Tip: Sluit je condensator ook gewoon aan buiten je blok. Mocht je nou willen switchen dan is dat simpel gedaan tussen je condensator of cp-vv. En bijkomend voordeel is dat wanneer je condensator stuk gaat je deze ook makkelijk kan vervangen.
Anders kan het natuurlijk ook, door het gat van je vliegwiel is natuurlijk de condensator draad er tussenuit te halen maar dit is wel een zeer gepiel. En ik spreek uit ervaring mocht je dit tijdens een toer willen doen. Er wel wat stres bij komt kijken. 😀
29 maart 2011 om 12:58 #459608@ Vertigo: Bedankt voor je reactie. Als ik het bericht van Martino zo lees is het inderdaad mogelijk 😉
@ Martino: De condensator ook buiten het blok plaatsen is dat wel een goede oplossing inderdaad! Lijkt me verstandig om dan sowieso met cp-vv te gaan rijden en een dik stuk karton tussen de punten (zodat deze de ontstekingsnok niet raakt. Zodra de cp-vv het begeeft is het een kwestie van condensator buiten het blok aansluiten en het karton verwijderen. Bedankt voor je bevestiging.
Voor zondag het blok maar eens onder de citta vandaag trekken en het back-up systeem installeren. Gelijk ook maar even een pinasco vliegwiel plaatsen.
30 maart 2011 om 15:15 #485338Kwam vandaag een leuk doosje binnen 8)

Uitpakken en……..

Kunnen toch weer een paar leuke blokjes mee opgebouwd worden!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.