Vespa-Ciao.NL
:: EL Citta’s Perso

Home Forums Perso’s Projecten EL Citta’s Perso

15 berichten aan het bekijken - 316 tot 330 (van in totaal 355)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

#RIDINGSOLO

Hoi El Citta.
      Hadden de bewerkingen van de SE geen overkill voor t totaal.
      En heb je het nog goed getest. Zoals we altijd van je gewend zijn ?

Gr. #solo
      ————————————————————————————————————–
      Pinasco blok:

Begonnen met het vergroten van de inlaat. Komt in eerste instantie een 17,5mm carb op de SE helft.

Vervolgens de dremel in de carters gezet voor de DEPS poort. (wel even spannend met zo’n nieuw stukje alu!)

Tevreden met het resultaat al is het jammer dat er luchtbelletjes in het gietwerk zitten :S

Even los in elkaar gezet:

Met carburateurs:

Binnenkort nog even een avondje vinden om de krukas er in te zetten en het blokje helemaal af te maken. Zal ook wel het voorjaar worden voordat dit getest gaat worden.

El Citta
      Topic starter

Hi #Solo,

Dit blokje ligt nog mooi stofvrij te wachten in een box totdat hij z’n eerste draaiuren mag maken. Helaas kan ik je nu dus nog niet zeggen hoe de bewerkingen hebben uitgepakt. Ik verwacht dat er geen sprake zal zijn van overkill. Het effect van de inlaatbewerking is vooral een verbeterde flow. Er zijn al genoeg voorbeelden van goedlopende Speedengines met carbs groter dan 13mm, dus verwacht dat dat hier ook wel goed gaat!

#RIDINGSOLO

Thanks voor de reactie man.
          En ik wacht uiteraard op je test😉

El Citta
          Topic starter

Zoals in een eerdere update te lezen was reed ik met een Gianelli Citypower zodat de politie bij het zien van de Citta niet gelijk argwaan krijgt. Toch was ik niet helemaal tevreden over de prestaties en was ik het blikkerige geluid een beetje zat. Ik heb een zgan (1x 11 steden mee gereden) Leo SP van zolder gehaald en aangepast zodat ook nu de Citta zijn redelijk originele look behoud.

Van Billy een goede tip gekregen hoe ik de alu huls kon verwijderen. Ik heb de kopjes van de popnagels netjes afgeslepen en dan kun je de huls er zo van af pakken. Er zat een klein beetje roest onder, dus ik heb hem nog netjes even overgespoten met hittebestendige lak.

Aangezien de Limbotour er aan komt heb ik vanmiddag ook de vario aangepast op de nieuwe uitlaat en komend tourtje. Ben 1 gram in rollen zwaarder gegaan (8gram nu), en kan dus mooi laagtoerig de Limbotour rijden 🙂 De Citta staat weer helemaal klaar dus heb er zin in de 8e :thumb

Noetiepoerker26
            Donateur

Die citta is een knap dingetje zeg=) Toch vind ik het eigenlijk wel jammer dat je de aluminium kap van de SP hebt gehaald, maar ik snap dat je een beetje ‘politieproof’ wil blijven 😉

zevenenergie
              Donateur

Ok dan, ik dacht de het een RVS kap was.
                Ik vind hem zo veel mooier dan met kap :thumb

DarkMagician6
                Bijdrager

De uitlaat staat echt heel netjes zo zonder die glimmende “rotzooi” erop. :thumb

Wilk1985
                  Moderator

IK vind hem ook strak, alles in bijpassende kleuren tot aan de jerrycan toe. Klaar voor nog vele mooie toertjes :thumb

Fredzzz
                    Moderator

Ik vind het juist wat hebben zonder die chrome omhulzing! Heel vet gedaan. Clean, mooi zwart, niet te opvallend en leuke prestaties.

lightlord
                      Donateur

Dat je het lef hebt gehad om die kap te verwijderen 😛
                        Ik moet zeggen dat hij niet verkeerd staat op die wel erg mooie gypsy :thumb

Je ware pubertijd duurt je leven lang
                        Lightlord's Dizzy/Gypsi

speedbuxy
                        Bijdrager

Dat staat zeker erg netjes:thumb
                          Kan je nu al zeggen dat mijn SP in je voet sporen gaat volgen.

El Citta
                          Topic starter

Bedankt voor de leuke reacties mensen :thumb:thumb

DinoH
                            Donateur

Die Citta blijft een plaatje! Mooi gedaan met die SP.

El Citta
                              Topic starter

Ik heb de laatste tijd een aantal keer een trekstart voor onze vespablokjes voorbij zien komen. Dit vind ik in vergelijking met kickstart een hele mooie optie, aangezien dit bij alle type blokjes gemonteerd kan worden. Ik ben eens gaan zoeken op internet en een trekstarter + bijbehorende meenemer gekocht voor een minibike. Gisteren hier mee aan de slag gegaan en een prototype adapterplaat gemaakt. Deze plaat is van multiplex maar wordt in de uiteindelijke versie van kunststof of metaal. Eerst foto’s en een filmpje van de werking:

[YouTube=csU4CJNP_Tk]

Zoals jullie kunnen zien werkt het perfect =) Ik heb de adapterplaat verder uitgewerkt in SolidWorks en heb inmiddels een offerte opgevraagd om het te laten snijden.

De hoge moer die de krukas met de meenemer verbindt ga ik nog inkorten op de draaibank. Ik wil de trekstarter namelijk zo dicht mogelijk tegen het blok/brommer aan monteren. Ook de zijkap ga ik aanpassen zodat alles er netjes afgewerkt uit komt te zien.

Wordt vervolgd :thumb

Martino
                                Moderator

Je pakt weer een leuk klusje op. En vooral het mooi wegwerken van de trekstarter ben ik benieuwd naar. Het mag er straks allemaal uitzien alsof het hoort en ooit origineel op de brommer als optie is geleverd.

15 berichten aan het bekijken - 316 tot 330 (van in totaal 355)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.