Vespa-Ciao.NL
:: EL Citta’s Perso

Home Forums Perso’s Projecten EL Citta’s Perso

15 berichten aan het bekijken - 301 tot 315 (van in totaal 355)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Citta-ciao
    Donateur

Mooi bewerkt, en ook erg netjes dichtgemaakt dat gaatje!:thumb

Wilk1985
      Moderator

Mooi werk! Is dit nou het nieuwe of oude type carter? Gaaf dat je die 47 DEPS erop zet, die hoort er eigenlijk gewoon op natuurlijk 🙂

Waarom?

Het leek mij al vrij logisch dat je een Rv carter ging gebruiken voor deze cilinder en leuk te zien dat je de bewerkingen haast exact hebt overgenomen.
          Wel erg stom dat je erdoor bent gegaan, tja meten is weten hè:whistle Nee grapje natuurlijk en netjes opgelost zo:thumb

Gezien de snelheid die je met de austia cilinder icm de fox koppeling al behaald hebt ben ik echt heel benieuwd wat dit gaat doen! Misschien dat dit nog wel eens verassend hard zal gaan:thumb

EPI
          Bijdrager

Mooi werk!!

AA-T
            Sleutelbeheerder

Ziet er allemaal netjes uit, ben alleen bang dat de epoxy niet blijft zitten. Het is wel goed spul maar door de temperatuursverschillen knapt het uiteindelijk los..

Zal persoonlijk een alu-lasser opzoeken die het gat vol durft te spetteren.

El Citta
              Topic starter

Bedankt voor alle reacties mannen :thumb

@speedbuxy: Ik ben ook zeer benieuwd naar wat dit gaat doen. Zoals eerder al gezegd zijn er nooit schokkende resultaten behaald met de 47deps dus hoop daar met deze voetspoeling en de aanpassingen van het carter eens verandering in te kunnen brengen;)

@lastpak: Thanks! Ik heb de bewerking inderdaad met hardmetalen freesjes gedaan. Afwerking heb ik gedaan met schuurpapier en Scotch-Brite.
                Denk dat het zeker flink gaat zuipen inderdaad, want had met de 47deps op de ATG kit al sproeiertje 98 nodig.

@Citta-ciao: Bedankt, gelukkig zat het gaatje op een gunstige plek maar ben ook wel tevreden over het resultaat ja.

@Wilk1985: Dit is het oude type (1996). Ben het met je eens dat dit toch wel de bedoelde combi is inderdaad 😉

@Waarom: Ja inderdaad balen en was in mijn enthousiasme even vergeten goed te kijken;) De snelheid met de Autisa was inderdaad al erg mooi en verwacht zeker dat deze setup daar een schepje bovenop zal doen. Binnenkort weten we of die vermoedens kloppen 😉

@EPI: Thanks!

@AA-T: Ik heb met dat idee gelopen maar heb een tijd terug ook een tapeind in mijn EVO engine met dit spul verlijmd. Dat zit nog steeds als een huis! Op deze plek is de belasting niet groot en aangezien de epoxy niet het carter in kan vliegen (in het ergste geval komt het los en ligt het aan de binnenkant van het vliegwiel), durf ik het toch wel aan op deze manier. Mocht je in de toekomst gelijk krijgen, dan zal ik de afweging zeker nog eens maken:thumb

Ga dit weekend het vliegwiel afdraaien en dan zal er snel een update volgen!

Lennaert
                Sleutelbeheerder

Zoals ik je op de app al zei net blokje geworden ben benieuwd wat het nou gaat presteren!

Je vliegwiel afdraaien en al het plastic verwijderen of ga je hier mee aan de slag om dit muur vast te krijgen?

El Citta
                  Topic starter

@Lennaert: De koelvinnen laat ik intact maar verder draai ik het kunststof er wel af ja. Zie het niet zitten om dit verder vast te zetten en doel is natuurlijk ook om hem weer lichter te maken :thumb

El Citta
                    Topic starter

De dagen worden korter, de blaadjes vallen van de bomen en het begint al kouder te worden. Kortom, minder aantrekkelijk om te toeren maar perfect om je met een kacheltje op te sluiten in de garage/werkplaats en de brommer weer de nodige aandacht te geven. Ondanks dat ik niets meer gepost in deze perso heb ik toch ook deze zomer niet helemaal stil gezeten. Hierbij een verslagje :thumb

Voor de VCT2015 heb ik een ander blokje opgebouwd. De RV met 47mm deps leek me niet geschikt voor zo’n lange rit en mijn keuze is daardoor op een SE + 43mm DR evo gevallen. Dit blok presteerd erg leuk en heb ik daarom lekker onder de citta laten hangen. Er gaat in de toekomst vast nog met de RV getest worden want daar zat erg veel power in maar door verkeerde overbrenging nog geen leuke snelheid mee gehaald.

Gezien de controles en hoge boete bedragen heb ik gekozen de citta een originele look te geven met een gianelli citypower uitlaatje en heb ik een VSL begrenzer geinstalleerd. De uitlaat begrenst de prestaties van het blok natuurlijk wel maar wil in geval van een rollerbank nog wel enigzins geloofwaardig overkomen als hij netjes 25/30km/h loopt 😉 Onbegrenst zit hij op ongeveer 78km/h (wat ik voor deze pijp alsnog een prima score vind).

Ik rijd regelmatig in de stad en dan is het rijden met vario toch wel erg lekker. Heb veel variospul liggen maar een echt nette set ontbrak nog en ben daarom begonnen met het reviseren van de achternaaf. Nieuw dekseltje erop en lagers vervangen.

Toen ik daarmee bezig was hoorde er natuurlijk ook een nette koppeling op. Pakte vaak een koppeling die vooraan lag maar ben nu eens goed gaan kijken naar de verschillen. Met name het verschil in variatie was een leuke ontdekking! De imitatie koppeling die jmpb destijds verkocht met 90mm schijven blijkt buiten het feit dat de segmenten mooi gelijkmatig naar buiten komen door de centrale trekveer, theoretisch gezien ook qua maximale variatie een hele goede keuze!! Helaas heb ik geen oosterijkse koppeling liggen dus die heb ik in de vergelijking niet mee kunnen nemen.

Met deze kennis ben ik aan de slag gegaan met het aanpassen van de trekveer. De veer heb ik ingekort zodat hij op een hoger toerental aangrijpt (origineel is de veer vrij slap namelijk). Een lastig klusje om de veer er weer netjes terug in te krijgen maar het is me gelukt. Ik heb de veer 2cm ingekort, hij mag nog iets strakker maar ben redelijk tevreden.

Daarna de set netjes gemonteerd en nu ziet het er zo uit:

Verder zocht ik al een tijdje naar een goeie plek voor een slot. Had hem eerst naast het achterzitje hangen maar daar was ik niet echt tevreden mee. Heb de houder van het klapslot aangepast en gemonteerd op de bevestigingspunten van de achterdrager. Erg praktisch en ziet er toch netjes uit al zeg ik het zelf 🙂

Ik had nog ergens twee remlichtschakelaars liggen en een claxon ontbrak ook nog op de citta. Ben afgelopen dagen bezig geweest met het uitbreiden en vernieuwen van de bekabeling. Ben begonnen met de kabels vanaf het blok. Deze waren niet al te best meer en heb ze dus allemaal vervangen. Op de pick up spoel heb ik twee (i.p.v. één) draden gesoldeerd. De extra draad loopt naar de begrenzer en is nu helemaal opgenomen in de kabelboom en zonder sloopwerk dus onvindbaar. Ik heb de bedrading langer gehouden waardoor het nu mogelijk is de cdi verder naar achteren in het frame te plaatsen. Verder heb ik op beide remgrepen een remlichtschakelaar gemonteerd en de kabelboom daarop aangepast.

Nadat deze klus geklaard was, de citta weer netjes opgebouwd en nu staat het beestje er zo bij:

Op een droge dag zal hij dit najaar zeker nog wel een aantal kilometers gaan maken :thumb

speedbuxy
                      Bijdrager

Citta staat er weer mooi vers bij:thumb en dat terwijl het toer jaar net ten einde loopt:lol
                        En ik weet niet hoever jouw zadel in veert, maar bij mij had dat slot nu als veer blok gediend:lol

Lennaert
                        Sleutelbeheerder

Mooi werk weer El Citta ;)!

Dat blok had ik alleen wel ergens anders gedaan want kom je nu nog wel goed bij je ontluchtingsnippel?

Zal in het nieuwe toerjaar zeker weer flink gaan blazen ondanks de originele looks :D.

Jelle
                          Moderator

netjes…. Ik moet mijn bekabeling ook maar eens vervangen…

Wilk1985
                            Moderator

Mooie update!

Mooi bedacht ook om die veer zo in te korten, ben benieuwd naar het prestatieverschil.

-RobinvS-
                              Bijdrager

Netjes gedaan hoor :thumb

Klinkt wel bekend, zo veel liggen maar nooit echt het beste eruit gezocht :lol
                                Zal ook eens kijken of er verschil in mijn koppelingen zit als ik weer thuis ben.

El Citta
                                Topic starter

Bedankt voor de reacties :thumb

Heb inderdaad wel eerst even gekeken hoe het slot zou uitkomen als het zadel in veert. Hij komt er in principe niet tegenaan. Misschien dat dit bij een goeie drempel eens gaat gebeuren maar door de stugge veer zal dit niet overdreven merkbaar zijn verwacht ik. Ontluchtingsnippel is ook prima bereikbaar 😉

Prestatieverschil in koppelingen ben ik ook benieuwd naar. De huidige overbrenging kan nog wel wat afstelling gebruiken maar daarna zal ik er een andere versie op gooien om te kijken hoeveel dat scheelt.

15 berichten aan het bekijken - 301 tot 315 (van in totaal 355)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.