- Dit onderwerp bevat 354 reacties, 53 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 2 maanden geleden door R.Zwiers.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
18 april 2014 om 17:52 #463650
Aangezien de Sluis tot strand tour er aan komt, heb ik de citta ook maar weer even uit de garage gerold. Dit was sinds de 11 steden tour niet meer gebeurd namelijk…
De Leo SP heeft plaats moeten maken voor een Polini Top one, maar verder is de setup hetzelfde gebleven. Het originele voorspatbord moest daardoor (met wat pijn in mijn hart) wel ingekort worden. Gelukkig vind ik het er alsnog best netjes uitzien. Het testrondje beviel me zeer goed! De tuned 43mm Autisa heeft genoeg power en gaat nu echt lekker door naar een goeie 80 km/h. De exacte topspeed zondag maar eens meten.
Verder heb ik een vouwslot gemonteerd. Op de foto hieronder zie je hoe het slot onder het achterzitje gemonteerd is. Ben ook daar erg tevreden mee. De plankjes om de citta op een fietsendrager te vervoeren nog even zwart gespoten en het hele spul op mijn auto gezet.
Kortom, klaar om te touren

18 april 2014 om 18:03 #463651Schattig 😛
18 april 2014 om 18:35 #487939Ziet er weer of moet ik zeggen nog steeds netjes uit! Kleurtje past ook goed bij de auto 🙂
18 april 2014 om 19:43 #492474Ja, het blijft een heel leuk brommertje
18 april 2014 om 21:37 #492461ZONDE, DOODZONDE van het spatbord:pest
Maar is en blijft een leuk brommertje
18 april 2014 om 21:47 #488143VespaAvanti :
ZONDE, DOODZONDE van het spatbord:pestDit ^
Waarom niet even eentje lenen of kopen voor n 10tje bij JMPB :S.Neemt niet weg dat dit een van de mooiste citta’s van het forum blijft maar doet me toch altijd pijn zoiets te zien.
19 april 2014 om 19:02 #494467Bedankt voor de reacties mensen
Ben het wel enigszins eens met jullie reacties op het spatbord maar aangezien ik de citta wel gewoon wil gebruiken en de originele stickers en oranje plaatje er gewoon bij vind horen, heb ik toch besloten het zo op te lossen. De top 1 zal er nog wel vaker op komen en ga niet elke keer mijn kappenset omwisselen.6 mei 2014 om 15:35 #451145Na het inkorten van het voorspatbord nu even een goedmakertje :lol

Super blij mee!! Indien nodig, is het nu een kwestie van een nieuw kappensetje kopen en stickertjes plakken
6 mei 2014 om 17:09 #450747De stickers zie ik, maar wat zit er in de Creco doosjes? Ik denk dat nu iedereen weer rustig kan gaan slapen, nu we weten dat de Gipsy zo weer origineel is gemaakt. 😀
Tijdens de Limbotoer is het me eigenlijk helemaal niet opgevallen dat het spatbordje was ingekort.
6 mei 2014 om 17:19 #450645Eindelijk, was toch wel zonde van dat spatbord 😛
En wat zit er idd in die creco doosjes:pest6 mei 2014 om 18:05 #494548Martino :
Tijdens de Limbotoer is het me eigenlijk helemaal niet opgevallen dat het spatbordje was ingekort.Mij ook niet, toch lijkt het op de foto wel kaal.
Maar das een mooi sticker setje
6 mei 2014 om 20:03 #486016Martino :
De stickers zie ik, maar wat zit er in de Creco doosjes?“En voor een ieder die nog opzoek is naar K-star zuigers, maar niet meer kan vinden. Deze zuigers bij JMPB hebben hetzelfde ontwerp”
Heb deze zuigers naast een K-star gehouden en kan dit bevestigen
@Andree: Dat is ook de bedoeling 😛 Op de foto lijkt het waarschijnlijk zo kaal omdat ik de foto laag en recht vanaf de zijkant heb genomen maar valt in het echt idd nauwelijks op.
23 mei 2014 om 15:31 #449214Ik vond het inmiddels wel weer tijd om een nieuw blokje op te bouwen en de bewerkte 47mm deps een goeie kans te geven
Nadat ‘Waarom?’ van die mooie resultaten geboekt heeft met de RV carters, merkte ik dat er een aantal op het forum ook wel zin kregen in het rijden met dit type carters. Dus ook ik kan natuurlijk niet achterblijven met het volgen van onze trendsetter! Ben vorige week begonnen met het bewerken van een RV carterset dat al 2jaar ligt te wachten op de 47mm deps! De poorten in de cilinder zijn te groot om deze op RV carters (zonder materiaal toe te voegen) volledig te benutten. Daarom heb ik er voor gekozen de carters als leidraad te nemen en dan middels een ophoogplaatje een deel van de spoelers te blokken. Op een papiertje goed te zien hoe dat uitkomt (bovenste spoeler tegenover de uitlaatpoort houd ik ook open natuurlijk):

Begonnen met het kleine carterdeel (aftekenen).

Bezig met de spoelpoorten

Ook het groot carterdeel moet uiteraard bewerkt worden

Resultaat:

Helaas was er wel een gaatje ontstaan doordat ik de extra ruimte langs de krukas helemaal tot onderin heb uitgefreesd (zie onderstaande afbeelding). Stom genoeg heb ik de inkeping op die plek aan de ontstekingskant over het hoofd gezien. Gelukkig had ik nog een mooi setje 2K epoxy liggen en was dit weer snel en degelijk gerepareerd.

Vervolgens de cilinder een mooi laagje hittebestendige lak gegeven en de onderdelen even snel (los) samengevoegd. Volgende stap is het vinden/richten van een vollewangen krukas en het afdraaien van een pinasco vliegwieltje. Zodra er weer vorderingen zijn, zal ik deze uiteraard weer posten.

23 mei 2014 om 15:42 #458267Dat ziet er lekker uit en verwacht qua prestaties niks minder

Gaatje is wel wat jammer maar het zit/zat gelukkig op een plek waar het goed te herstellen is.23 mei 2014 om 15:50 #458527dat is inderdaad mooi bewerkt
. het gat ook netjes opgelost, gelukkig niet op een zeer vervelende plek gebeurd.
de epoxy kan zich mooi uitharden in die inkeping vermoed ik.op de foto’s zie je dat je geen standaard schuurrol bewerking hebt gedaan, lijkt mij met een hss frees oid. toevallig een foto van het materiaal dat je hier ook voor gebruikt? ben er wel benieuwd naar! scherpe hoeken aanleggen gaat namelijk niet met een schuurrol.
blokje ziet er verder ook goed uit, mooie flow en zal zeker wat mengsmering lusten :P.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.