Vespa-Ciao.NL
:: EL Citta’s Perso

Home Forums Perso’s Projecten EL Citta’s Perso

15 berichten aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 355)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

-RobinvS-
    Bijdrager

Veel plezier:thumb

El Citta
      Topic starter

@Robin: Thanks man 😉

Vandaag weer verder gegaan en heb de citta inmiddels toerklaar 🙂

Vario moet ik nog wel afstellen maar dat moet vast goed komen voor zondag:thumb

bart#24

oei wat is dit een mooie brommer!

en de calibrata vind ik juist heel strak staan!

Black Custom Ciao Mix
          Bijdrager

hey ik zag jouw en een iemand anders staan langs de weg richting epen ik weet niet of jet gezien had maar ik kwam langs met mijn vespa familie 2 citta’s en 4 ciao’s vond wel effe leuk om te melden btw je hebt echt een hele mooie gipsy citta

Anoniem

Dat kan kloppen. Citta89 had vette pech. Want zn blokje liep heerlijk. Maar kreeg een warmloper oid.

El Citta
              Topic starter

@bart#24: Thanks man:thumb Zo zie je, smaken verschillen 😉

@black ccm: Dat klopt inderdaad, ik stond daar zoals Tom zegt met pech. Heb jullie langs zien rijden en dacht dat die dingen ergens gehuurd waren. Zagen er overigens wel allemaal erg netjes uit. Alleen een beetje saai zwart :p

Lastpak
                Bijdrager

ziet er strak uit:thumb. oogt altijd zo gaaf, een originele look brommer met wat geweld eronder:D

El Citta
                  Topic starter

Aangezien de 11 steden toer er aankomt, hier ook weer een update. De warmgelopen 42mm Polini heeft plaats gemaakt voor een 43mm Autisa. Heb de boosters doorgeprikt maar verder nog niets aangepast. Zit er overigens wel over te denken de uitlaatpoort aan te pakken, maar dat doe ik maar na de tour. De evo heb ik er gewoon onder laten hangen. De vario is vervangen voor poelie powerrr:thumb

Op dit moment heb ik de 70 km/h (gps) gehaald en ik heb nog problemen met de welbekende bwoappp onderin. Niet echt tevreden dus. Ga nog wel het een en ander proberen met de afstelling en wat andere uitlaatjes proberen. Mocht dit niet helpen, knal ik mn 43mm Euro er onder. De 70km/h is overigens wel met de Gianelli Citypower. Mooi stil uitlaatje en vind hem heel mooi staan onder de Citta (stukken beter dan die Cali :P).

Zou het trouwens wel leuk vinden om te horen wat andere mensen voor topsnelheid hebben gehaald met deze cilinder (er rijden er dankzij Lennaert inmiddels toch wel aardig wat van rond geloof ik).

MarcoS
                    Donateur

Ziet er weer goed uit :thumb
                      Ik haalde met de autisa bij lange na niet wat jij haalt qua km bedoel ik…
                      Met ongeveer dezelfde set up, rond de 55km en dan houdt het op… 😉
                      Ik vond hem wel lekker op en doortrekken.
                      Sorry ik heb een speed engine….

Lennaert
                      Sleutelbeheerder

Kijk eens aan dat is geen verkeerde snelheid!
                        Ben benieuwd wat mijn getunede cilinder gaat doen op de evo Waarom? heeft deze aangepakt en niet zo een beetje ook.
                        Zie je wel voorbij vliegen op de 11 steden tour dus haha.
                        Tevens denk ik dat een ander uitlaatje hem wellicht net dat beetje extra zal geven ;)!

El Citta
                        Topic starter

Bedankt voor de reacties mannen :thumb Ik was eigenlijk ontevreden over de snelheid maar als jij er maar 55 mee haalt Marco, dan ga ik er iets anders tegenaan kijken. Normaal gesproken maak ik altijd even een poortmapje voordat een cilinder erop gaat, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik de timingen van dit kitje niet eens bekeken heb. Ik zal nog even kijken wat een ander uitlaatje doet. Aan de andere kant is dit ook prima toerspeed voor ruim 200km met de 11 steden….

Ik ga nog even lekker twijfelen en dan zien jullie wel wat het wordt 😉

Martino
                          Moderator

Sowieso erg slim om te gaan toeren met een monooverbrenging. Om elke keer weer achter je boutje aan te moeten gaan zoeken is ook niet alles bij het vele stil staan en weer starten. Ik blijf het jammer voor je vinden van je 42mm Polini. Het dingetje liep bij jou erg goed namelijk.

Zet die Autisa nog niet uit je hoofd. Dit zijn standaard vooral koppelgerichte cilinders, maar na bewerking kan je er zeker wat van maken. Mocht je de timingen niet hebben bekeken en nog gaan doen snap je wat ik bedoel. Vooral die uitlaatpoort is al wel mooi breed, maar mag veel hoger liggen. Nadeel is wel dat deze niet helemaal mooi symetrisch tussen je spoelers ligt.

Voor de rest lijken de Autisa en bijv. Avionic/Creco/Proma cilinders erg veel op elkaar met kleine verschillen. De Creco heeft bijv. iets grotere spoelkanalen en de gehele poorterij ligt ietsje hoger in de cilinder. Op de uitlaatpoort na zijn deze poortmaps ook gelijk. Ik heb in mijn perso ook al wel in verschillende stapjes beschreven wat ik aan de Creco heb gedaan.

De boosters heb je al doorgeprikt bijv, maar wat echt verschil uit maakte was deze recht te leggen en hiermee ze iets te verbreden. Ook heb ik de boosterkanalen niet dieper gelegd en de kanalen nauwelijks in mijn carter doorgetrokken om de stroomsnelheid te verhogen. Wel ietsjes verhoogd zodat ze gelijk liggen met de spoelpoorten. Aan de uitlaatpoort heb ik wel redelijk wat werk vericht. Ik schat zo’n 3mm hoger gelegd en verbreed hierbij de totale uitlaatpoortvorm mooi ovaal en symetrisch gehouden. Het uitlaatkanaal heb ik nauwelijks iets mee gedaan. Bij een Autisa zal je bijvoorbeeld eens kunnen kijken naar de stalen cilinderbus bij te werken zodat het mooi overloopt in het alu gedeelte. Dit verschilt per cilinder, maar dit scheeld al gauw 2,5mm poorthoogte die je erbij krijgt.

Dit alles op een bewerkt cp carter met 12/12 carbje was goed voor net geen 90km/h op de roller 1,65KW wat je kan noemen een wonder blokje.

Dus niet gaan twijfelen en lekker met de dremel aan het werk. 😉 Alhoewel de toerspeed idd al zeer goed te noemen is. Met de standaard Creco haalde ik rond de 60km/h. En een ander uitlaatje bij jou zal ook nog eens 5km/h er bij bovenop gooien.

Mocht je het leuk vinden kan ik wel kijken om de Tuned Creco als voorbeeld mee te nemen?

speedbuxy
                            Bijdrager

Ik heb de Autisa ooit 1x een tetst rondje onder m,n tiff gehad, maar vond hem daar te langzaam voor:lol
                              (nou was dit wel op een origineel brom carter)
                              Maar zoals martino ook al aangeeft is de alu mal qua uitlaatpoort groter dan de stalen bus, dus de weg die je moet slijpen is al mooi uit gestippeld door Autisa:thumb
                              Want als je dat weg slijpt is het meteen een waardige 43mm cilinder qua top speed.
                              Maar 70km gps is ook netjes en zeker genoeg om goed mee te kunnen komen bij de 11steden.

El Citta
                              Topic starter

@Martino: Die 42mm Polini komt wel weer terug hoor 😉 Nog even op zoek maar een nieuw zuigertje en dan gaat die weer terug op de evo. Vond het zelf ook heel mooi lopen.

Mooie uitgebreide reactie over de Autisa:thumb Die uitlaatpoort was me ook wel opgevallen maar zoals gezegd verder niet heel goed gekeken naar de cilinder. Ik heb een tijd geleden al 85 gehaald met een Creco op std carters, maar die 90 van jou is zeker netjes!! Bij deze heb jij/jullie me inderdaad van het twijfelen afgeholpen en gaat hij er vóór de toer vanaf voor wat dremelwerk 😉 Neem die creco maar mee ja, als die van mij tijdens de toer vastloopt heb ik nog een mooi reserve cilindertje :bier :p

@Buxy: Het verschil in uitlaatpoort tussen het alu en de stalen bus ga ik zeker weghalen. Maar als ik hem dan toch in mn handen heb zal daar nog wel wat extra hoogte bijkomen denk ik zo. Van het weekend maar eens kijken wat er met dit cilindertje mogelijk is. Uiteraard wil ik het nog wel betrouwbaar houden dus zal niet zo gek worden als Maarten’s Creco verwacht ik.

El Citta
                                Topic starter

De Autisa is er gisteren af geweest en heb de uitlaatpoort onder handen genomen. Hij is 2,5mm opgehoogd en 3mm verbreed.
                                  Hier even een plaatje (nog zonder afwerking).

De timingen:
                                  Uilaat: 153,5˚
                                  Inlaat: 103,4˚

Hij loopt prima en voel nu echt power die er voor de bewerking niet was. De top is niet ver omhoog gegaan (76 GPS nu) maar dit komt zo goed als zeker door de uitlaat. Die voelt echt als een toerenbegrenzer. Aankomende week maar eens testen met een ander pijpje dus.

15 berichten aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 355)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.