- Dit onderwerp bevat 354 reacties, 53 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 2 maanden geleden door R.Zwiers.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
7 augustus 2012 om 23:37 #463572
Donderdag ochtend (a.s.) vertrek ik voor ongeveer 5 maanden naar China. Als onderdeel van mijn studie aan de TU Delft ga ik daar een aantal vakken volgen bij een Technische universiteit (Harbin Institute of Technology).
Ik zal deze periode dus ook mijn brommertjes moeten missen en wat minder actief zijn op het forum. Zal eens nadenken over een goede comeback hier op het forum begin volgend jaar

Ciao!!
8 augustus 2012 om 00:31 #463626Veel plezier en goede studie resultaten toegewenst Elkan
8 augustus 2012 om 06:20 #463628Geniet van je studie en van China natuurlijk en kijk uit dat je niet wordt besmet met het Honda 4takt virus!
6 juni 2013 om 12:51 #454207Kuchkuch, dikke laag stof op mijn perso inmiddels, maar gelukkig blaast een lekker lente windje deze stof al aardig weg.
Zoals jullie hierboven hebben kunnen lezen heb ik een half jaar in China gezeten. Super leuke tijd gehad daar
Sinds december weer terug maar nog niet heel actief bezig geweest met de hobby. Met dit weer begon het toch weer te kriebelen dus heb een citta die al een hele tijd op het forum te koop staat, een beetje aangepast en nu ga ik er lekker zelf mee rijden. Van standaard setup naar:
Polini Evo
42mm Polini
19mm carb.
Vario Polini + Fox koppeling
Simonini CalibrataDat ziet er dan zo uit:
Er komen nog wel even voorvorkhoezen en een achterzitje op.
Verder ga ik er niet veel meer aan doen want er komt dit weekend een leuke aanwinst aan 8) Houd dit nog even geheim maar daardoor word deze Citta weer overbodig en gaat hij gewoon via marktplaats weg.Ik heb ook nog even de dremel in de Autisa cilinder gezet die ik laatst van Lenneart heb overgenomen. Daar wil ik een leuk toerblokje van gaan maken. Later meer…
6 juni 2013 om 13:19 #436073Mooi dat je de hobby weer oppakt! Ben benieuwd naar de aanwinst van dit weekend
6 juni 2013 om 13:29 #460858Alsof ik het aanvoelde dat je vorkhoezen nodig had ;)!
Succes met de voortgang en de autisa bewerken is inderdaad een goede en er zullen veel autisatjes rond rijden met aankomende toertjes merk ik ;)!
6 juni 2013 om 15:48 #487826Nog iets ciao achtig in China gezien dan ;)?
6 juni 2013 om 17:39 #466069Knappe Citta met een lekkere setup dus ideaal om wat van het mooie voorjaar weer mee te pakken
6 juni 2013 om 18:05 #486196@Florian: Heb het nooit echt stop gezet hoor, blijft een verslaving zoals je weet 😉 Nu wel weer tijd om echt iets op te bouwen gelukkig!
@Lennaert: haha inderdaad. Wel jammer dat je witte stuurt terwijl ik er zwarte op wil hebben:pest Dat er veel met de Autisa gaan rijden verbaast me niets. Leuke prijs kwaliteit verhouding en met wat bewerkingen verwacht ik ook erg leuke prestaties.
@Hans: Nee daar is op vespa gebied niet veel te beleven. Iedereen rijdt op van de elektrische fietsjes door de stad. Qua motoren etc ook vrij weinig gezien (het is overigens ook levens gevaarlijk om daar door die chaos op je ciao rond te rijden haha).
@Buxy: Thanks, snap ook niet dat er voor €250,- geen animo is maar zal wel aan mij liggen 😉 Idd lekkere setup, trekt super op en gaat ook aardig hard moet ik zeggen. Nadeel is dat het wel een takke herrie maakt met die cali 😐
6 juni 2013 om 18:31 #467928Witte passen mooi bij je achterveren joh ;)!!
6 juni 2013 om 19:51 #456163Dus je bedoeld voor hoe die er nu bij staat voor 250 euro?
6 juni 2013 om 20:03 #455890@beunhaaz: haha nee natuurlijk niet, dan zou de hele stoep hier al vol gestaan hebben met kopers denk ik… Een gloednieuwe evo engine met 42mm Polini, een zgan calibrata, en vario + fox koppeling vind je sowieso al niet voor dat bedrag en dan zit er ook geen citta op kenteken bij (denk dat je dat rekensommetje zelf ook wel kunt maken).
Die 250 is met std achterbrug, blok, en pouli aandrijving.
7 juni 2013 om 12:33 #492213Hier dan mijn mooie aanwinst!!:) Vanmorgen een hele knappe originele citta opgehaald in Amersfoort. De kerel waar ik hem van kocht had er 2 overgenomen van 2 oude tantetjes in de buurt die de citta’s eerst eigenlijk gewoon op straat wilde zetten 😮 Hij heeft ze vervolgens op kenteken laten zetten bij de rdw, en daarna verkocht. Die andere was een route66 en dit dus een Gipsy:? Had dit type nooit eerder gezien. Zijn er anderen die van het bestaan af wisten? Zo ja, zou ik het wel leuk vinden om iets meer te weten te komen over de achtergrond. Wat ik weet is dat hij uit 1995 komt en met 1822km op de teller heb ik dus echt geluk gehad.
Hij heeft, gezien de staat, ook altijd binnen gestaan. Leuke details zijn dat het sleuteltje van het stuurslot en het gereedschap in het gereedschapsvakje er ook gewoon nog bij zitten:) Heb gelijk wat foto’s gemaakt:

Er gaat overigens ook wel gewoon mee gereden worden, en komt een andere setup onder. Wil de achterbrug compleet loshalen en vervangen voor een andere. Hierdoor kan ik hem altijd weer heel simpel in originele staat terugbrengen. Verder ga ik er weinig aan doen want vind deze originele look wel super mooi:)
7 juni 2013 om 13:01 #488278Gave Citta zeg! Wat zijn de plannen.. Overspuiten/ratstyle/stickers tegen de doorgerotte plakken?:lol:D
7 juni 2013 om 13:24 #488279Das een hele verse 1 met ook een erg smaakvolle kleuren pracht/combo

Ik heb ook nog nooit een gipsy thema gezien. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.