Vespa-Ciao.NL
:: EL Citta’s Perso

Home Forums Perso’s Projecten EL Citta’s Perso

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 355)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Lennaert
    Sleutelbeheerder

wat ik me nou afvraag.

gezien de zuiger langer is en het bevestigingspunt dusdanig laag zit word de hoek die de zuiger maakt tijdens op en neer gaan niet gewoon te ruim dat hij tegen de zij-kanten tikt..

misschien zie ik dit verkeerd hoor maar een zuiger beweegt toch een beetje zijwaards.

ArvidW
      Donateur

Ik heb een aantal jaren geleden voor Kwafo zijn Avionic 48mm blok in elkaar gezet (nieuwe cilinder) en kan me herinneren dat het blok op stationair wel een beetje rammelde. Eenmaal rijdend hoorde je het niet meer.

Dus ik vermoed dat het idd komt door die grote piston pen offset.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

Jarco
        Bijdrager

Heb je toevallig je probleem al gevonden?
          ( Ja zat lekker in je perso te neuzen. 😀 )

El Citta
          Topic starter

@ Jarco: Ik heb er toen nog wel even naar gekeken maar de zuiger loopt nergens tegenaan. Ik denk ook dat het ligt aan de positie van de pistonpen. Dit in combinatie met een cilinder/zuiger die al een paar kilometers gemaakt hebben geef ik de schuld van de ratel op dit moment.

Ik heb het mega druk dus de citta staat al even stil in een hoekje. Zodra ik weer tijd heb ga ik er nog eens naar kijken maar ben bang dat het niet te redden is. Een hoonbeurtje met de overmaat zuiger wordt dan mijn volgende poging. Het begint in ieder geval weer erg te kriebelen met dit weer:thumb

El Citta
            Topic starter

Hier als reactie op het blokje van Speedbuxy dan maar wel even de 43mm Euro op een Simo zij inlaat:pest Mijn tourblokje.

Fris zuigertje:

Heb nog wel een hoop problemen die opgelost moeten worden want de 69km/h die ik gehaald heb vind ik vies tegenvallen (of heb ik nu te hoge verwachtingen?). De carb maakt ook haast meer herrie dan het blokje zelf. Filmpje:

Sorry voor de schokkerige beelden, heb de camera in de hand op mijn stuur gelegd.

Ik heb het idee dat de 19mm carburateur te groot is voor dit cilindertje. Als ik hem opentrek hoor je hem in het middengebied veel te veel klapperen (en iets inhouden). Eerst had ik het vermoeden dat hij te rijk stond maar nadat ik de bougie bekeken heb was dat niet het geval. Ik ga dus nog even een 17,5mm carb proberen.

Mocht er iemand zijn die aan het geluid kan horen wat de oorzaak is dan is dat natuurlijk ook van harte welkom.

Lennaert
              Sleutelbeheerder

lijkt mij toch dat je ergens niet helemaal lekvrij bent als hij veel herrie maakt en die snelheid heeft?
                ik ben nou niet zo ervaren met dit soort dingen maar jij zou er vast wel uitkomen ;)!
                kan ik jou trouwens zondag verwachtten bij de sluis tot strand tour?

El Citta
                Topic starter

@DR-flenny: Valse lucht is er sowieso niet want hij slaat meteen af als ik mijn hand op de carburateur hou. Ik kom er wel uit inderdaad, blijven proberen. Met een beetje gezond verstand en wat geduld kom je een heel eind 😉 Helaas kan ik er niet bij zijn nee 🙁 Ik moet een belangrijke tenniswedstrijd spelen. Voor de 20e heb ik een vervanger geregeld maar voor aanstaande zondag lukte dat niet. Volgende keer beter want lijkt me een mooie route:thumb

speedbuxy
                  Bijdrager

Ik denk dat de leo cc de boos doener is dat het bij 69km ophoud.
                    En dat rare geklapper uit je carb komt me als geluid bekend voor en heb dit zelf in het verleden ook wel gehad, ik weet alleen niet meer wat de oplossing of reden hiervan was.

El Citta
                    Topic starter

@speedbuxy: Ik ben eigenlijk gewend dat de leo cc langer door gaat dus betwijfel of dat het is maar zal er eens een proma cc onder hangen. Wat betreft de carb: ik zal eens kijken wat hij doet met andere membraanplaatjes. Bedankt voor je advies iig:thumb

El Citta
                      Topic starter

Ben er achter hoor:

Vind het wel heel vreemd dat hij netjes stationair liep en een snelheid van 64km/h op de gps is ook nog niet zo heel slecht als ik dit zie. Dit verklaard ook het ploffen en knallen uit mn uitlaat.

Zit nog wat afstel werk in maar denk dat ik dit blok wel goed heb voor de 20e:thumb

Lastpak
                        Bijdrager

je zou bijna denken dat hij gelekt heeft :D.
                          pakkingsvlak op de kop was niet 100% vlak dus? het zou minder zijn als het bij de cilinder zou zijn.
                          een zwakke koppakking zou ook kunnen, of slecht aangedraaid/losse tapeinden.

El Citta
                          Topic starter

Pakkingsvlakken zijn prima in orde, ik heb er geen pakkingen tussen gedaad (alleen vloeibaar). Het lag in dit geval aan het tapeind inderdaad. De onderste was krom:?

Lastpak
                            Bijdrager

vloeibare pakking bij de cilinderkop? dat vind ik wel erg vreemd, het zit erg dicht in de buurt van de verbrandingskamer en lijkt me dus niet dat het zou kunnen houden(ook al is het hittebestendig). tenzij jij het eerder mooi dicht hebt kunnen krijgen naar jouw mening.

verder wel een vreemde zaak van het tapeind, te strak aangedraaid misschien? in ieder geval mooi dat je het hebt kunnen vinden.

Martino
                              Moderator

De meeste vloeibare pakking werkt niet bij de cilinderkop, maar er is in de handel te krijgen welke wel geschikt is. Nou je de cilinder er toch af hebt zal ik ook direct kijken of de cilinder wel in zijn geheel recht is en of de carterdelen mooi overlopen. Deze helpen mede mee om de boel straks mooi dicht te krijgen. Desnoods gewoon de carters en cilinderdeck wat vlakken.

El Citta
                                Topic starter

De vloeibare pakking die ik gebruik is bestand tegen een temperatuur van +230˚C. Dat gaat het op die plek nooit worden. In principe is een pakking ook niet nodig als je cilinder + kop gewoon netjes vlak zijn, dus dat ik er wat vloeibaar tussen doe is meer extra. Ik heb eigenlijk ook nooit problemen met een lekkende kop. Dat ik het tapeind te strak aangedraaid heb is wel de meest voor de hand liggende verklaring ja 😉

@Maarten: Ik heb de cilinder lekker laten zitten, bij de opbouw heb ik al goed gekeken hoe de carterdelen op elkaar aansluiten. Even een ander tapeind erin gedraaid en kopje er weer op. Heb al een testrondje gemaakt en hij wil nu best vooruit komen:thumb

EDIT: Filmpje zal ik dit weekend wel even maken ja 😉 Het gestotter is inderdaad weg nu!

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 355)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.