Vespa-Ciao.NL
:: EL Citta’s Perso

Home Forums Perso’s Projecten EL Citta’s Perso

15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 355)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Tonni
    Moderator

Als jouw Pinasco krukas een 14mm small-end heeft dan heb jij gewoon geluk!
      Mijn pen 12 Pinasco krukas heeft een 15mm small-end..

Ik hoop uiteraard voor je dat je er een passend naaldlager voor vind!:thumb

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Martino
      Moderator

Het probleem is altijd geweest het zoeken naar een passende naaldlager. Ook de krukjes bij mij hebben een smalend van 13 of 15mm. Die 14mm lijkt mij idd een vreemde tussenmaat. Ik ben wel benieuwd welke drijfstang hierbij zit? Pinasco krukjes hebben door de loop der tijd verschillende gehad, maar ben nog geen 14mm smalend hierbij tegen gekomen en de Mazzucchelli heeft gewoon zijn vertrouwde drijfstang gebruikt.

Leuk idee van de displays voor blokjes trouwens. Mass production?

El Citta
        Topic starter

@ Tonni: Dan lijkt het inderdaad geluk te zijn, want 15mm is hij sowieso niet 😉 Zal nog even moeten wachten want hoorde vandaag dat ze niet op voorraad waren bij de leverancier. Maar neem aan dat het gaat lukken.

@ Maarten: Is inderdaad een vreemde maat, drijfstang is gewoon van Pinasco. Thanks, dit was even een snel probeersel maar wil er wel meer gaan maken ja. Wordt waarschijnlijk wel anders en van staal. Massa productie gaat hem niet worden 😉

El Citta
          Topic starter

10x14x13 🙂

Tonni
            Moderator

Mazzelaar, met je 14mm smallend..=)

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Docs
              Donateur

Nice 🙂 Vage shizzle weer… Maagoed, jij kunt weer verder 😛

speedbuxy
                Bijdrager

Ziet er nog beter uit als origineel is namelijk lekker robuust zo:thumb

El Citta
                  Topic starter

Na het opbouwen van een aantal blokken werd het wel weer tijd om te gaan testen. Heb het Avionic blok (voor foto’s zie post van 2012-01-03) er onder gehangen en vandaag de eerste testrit gemaakt. Er zit een hele vervelende ratel in. Kwam in het Zelfbouw zij inlaat topic een discussie daarover tegen. Goedguus had hetzelfde probleem en ligt waarschijnlijk aan de zuiger.

Ben wel tevreden over de eerste prestaties. Nog niet op top gehad maar wel al een leuke 74 km/h aangetikt. Heel veel koppel dus zou qua overbrenging absoluut zwaarder kunnen.

Filmpje:

Lastpak
                    Bijdrager

leuk filmpje:thumb.
                      je hoort die ratel wel heel erg inderdaad, ook zeer constant.
                      zijn de groeven voor de zuigerveren niet te ruim?
                      want door de op en neer gaande beweging zouden zuigerveren met een kleinere diameter als de groef steeds heen en weer klappen.

Waarom?

Cilinder trekt lekker door:thumb Wel echt een klote geluid! Zal vast niet het geval zijn maar klinkt haast als een te kleine zuiger of verkeerde zuigerveren.

Lennaert
                        Sleutelbeheerder

@lastpak goed overgenomen van tonni in dat betreffende topic dat citta al aangaf.

@citta89 nice weer wel jammer van het getik wellicht eens cilinder eraf halen en dan eens kijken of de zuiger het carter tikt op onderste punt?

El Citta
                          Topic starter

@ Lastpak: Bedankt voor het meedenken, het geluid is alleen veel te hard voor een paar zuigerveertjes. Het is me verder ook niet opgevallen dat ze er ruim invielen.

@ Max: Ja zeker weten! 48mm power 8) Geluid is inderdaad heel vervelend, vond het ook een gok om er mee te gaan rijden (wel eerst een tijd stationair laten lopen en even rustig gereden voordat ik hem open trok).

Denk dat het niet aan de zuigerveren ligt. Dat de zuiger kantelt doordat hij ruim in de cilinder valt zou een mogelijkheid kunnen zijn. Ga eerst kijken of de zuiger het carter niet aantikt zoals DR-flenny oppert. De kop heb ik er al afgehaald en daar komt de zuiger sowieso niet tegenaan. Hoop dat ik het snel kan verhelpen want het rijdt leuk verder.

Lennaert
                            Sleutelbeheerder

als je wellicht het blok eronder uit heb.
                              draai even de krukas als de cilinderkop er af is en dan even luisteren waar je een tikje o.d hoort; )

speedbuxy
                              Bijdrager

Nice eindelijk eens een lopende 48mm avionic:thumb
                                Qua lawaai denk ik niet dat je dit in de veren moet zoeken want dan had het wel meer gerinkelt, terwijl dit meer getik is.
                                Ik denk net zoals flenny ook aan een zuiger die ergens lichtjes tegenaan tikt.
                                (kan je evt zo testen door even aan je koppeling te draaien en voelen of hij ergens in de slag wat zwaar draaid)

Jarco
                                Bijdrager

Blijft een mooi cilindertje dit. ( jaja spijt dat ik er een aan je verkocht heb. 🙁 😛 )

15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 355)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.