Vespa-Ciao.NL
:: EL Citta’s Perso

Home Forums Perso’s Projecten EL Citta’s Perso

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 355)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

El Citta
    Topic starter

Hallo liefhebbers,

Ik kocht vlak na mijn 16e verjaardag mijn eerste citta. Zo zag hij er ongeveer uit: (plaatje is uit een perso van Juriaan hier op het forum aangezien ik destijds geen goede foto heb genomen helaas). Die van mij had alleen geen lampenspoiler en er zat een citypower uitlaatje onder.

Ik kocht deze citta bij een fietsenzaak in de buurt. Er bleek van alles mis te zijn met dit beestje. Hij stond al een hele tijd stil dus er zat rommel in de tank, remmen waren niet goed en nog een aantal kleine dingetjes. Samen met mijn vader de citta weer rijdend gemaakt. Zat al een 13/13 carburateur op. Maar reed niet echt hard (30-35 km/h). Heb in die tijd wel geleerd hoe een citta in elkaar zit. Ging bijna elk weekend uit elkaar.

Na een flinke opknapbeurt en het monteren van een SpeedEngine + 46mm Polini, zag hij er zo uit.

In juni 2013 kwam ik de citta tegen waar ik op dit moment mee rijd. Ik kocht hem zeer goede staat met maar 1600km op de teller. Ik heb de achterbrug incl. blok verwisseld voor een andere setup. Verder is de citta nagenoeg origineel gebleven.

Verder heb ik verschillende citta’s in mijn bezit gehad voor de verkoop. Heb hier weinig foto’s van helaas. Kon er nog wel twee vinden toevallig:

Sinds ongeveer drie jaar eigenlijk echt besmet geraakt met het vespa-virus. Vind het prachtig wat er in het verleden allemaal gemaakt is en wat je voor prestaties uit zo’n blokje kunt halen. Nu dus fanatiek verzamelaar (en gebruiker) van een aantal mooie onderdelen. Deze zullen gaandeweg wel in mijn perso verschijnen. Hier alvast een paar leuke blokjes die ik in mijn bezig heb:

Simoblok

ATG + Malossi 47mm Deps

Pinascoblok

Dat was het even voor nu.

Gr,
      Elkan

Jarco
      Bijdrager

Dus daar blijven al die mooie onderdelen! 😀
        Leuk dat je een Perso heb gestart. :thumb

El Citta
        Topic starter

Als het goed is wel ja 😉 Helaas speelt geld ook een grote rol en zijn er nog meer fanatieke hobbyisten. Maar in de afgelopen tijd heb ik inderdaad aardig wat leuke dingen kunnen bemachtigen.

kevin030
          Bijdrager

Leuk dat je ook een perso aangemaakt hebt.:)
            Ik ben benieuwed hoe je Citta gaat worden.

El Citta
            Topic starter

@ Kevin: Citta is qua uiterlijk nog zo goed als gelijk met de tweede foto. Het blok wordt wel weer anders.

Zoals al eerder gepost (laatste aanwinst) is mijn krukas vorig weekend gebroken. Reed met de volgende Setup:

– 43mm Creco
              – Std Belgisch
              – 13/13
              – Poelie 55
              – Leo SP
              – AR racekrukas

Hier nog een paar pics:

Nu wil ik gelijk overstappen op een geheel andere setup. Tevens wil ik waarschijnlijk een apart tourblok in elkaar zetten.
              Zat te denken aan een SE met 46 Polini en voor de tourtjes een Evo blokje.

De Midden Nederland Tour is de eerste tour die ik mee ga rijden dus heb geen ervaring wat benzine betreft. Heb bij de evo toch wel mijn twijfels of dat goed gaat komen. Kan iemand daar een tip over geven? Zou natuurlijk ook gewoon met de SE kunnen touren (als dat een beetje mee wil komen qua snelheid dan).

Was al begonnen met de opbouw van de SE. Zal vanmiddag wat foto’s posten

kevin030
              Bijdrager

Qua benzine moet dat wel goed gaan komen, je kan al gauw een 3,5-4 liter kwijt in je tank.
                Een jerrycan mee met 5 liter en dan moet je er wel komen.
                Als je dan nog je twijfels hebt kan je altijd een los flesje olie meenemen om onderweg te mengen

Over die speedengine, dat moet lukken met die snelheid hoor, ik rijd zelf ook met de setup links:).
                We hoeven niet de hele weg te sprinten:P

-RobinvS-
                Bijdrager

Eindelijk, perso! :thumb

Inderdaad wat kevin zegt een Flesje Olie meenemen en een Volle Jerrycan.

El Citta
                  Topic starter

@ Kevin: Dan zit er een grote kans in dat ik me bij de grote EVO-club ga voegen 😛
                    Speedengine gaat sowieso in elkaar dus kan ik altijd nog kiezen.

@ RobinvS: Jaja 😉 Doe de olie wel gelijk in de jerrycan voor het tanken. Lijkt me een stuk makkelijker.

Jarco
                    Bijdrager

Ik rij zelf meestal 1 op 45 dan is de olie voor 5 liter benzine presies een wit plastic bekertje tot het laatste randje vullen. 😉

Kortom ik zal een plastic bekertje op zak hebben. :haha

speedbuxy
                      Bijdrager

Damn en dan dacht ik dat ik veel olie gebruikte:D
                        Want je bedoeld z,on wit koffie bekertje neem ik aan?

Edjuh
                        Bijdrager

Mooie perso.

Zou je een overzicht van je verzameling willen posten?

-RobinvS-
                          Bijdrager

@Edo Hij heeft nog veel meer dan het op het eerste gezicht nu lijkt haha :lol

@Citta89 Je kunt straks wel even langs komen, mijn mobiel dacht ik hou er even mee op dus kan niet terug sms-en.

Jarco
                            Bijdrager

speedbuxy :
                              Damn en dan dacht ik dat ik veel olie gebruikte:D
                              Want je bedoeld z,on wit koffie bekertje neem ik aan?

Ja maar niet tot ‘de’ rand vol.
                              Volgens mijn berkening waar ik nu ineens sterk aan twijfel. was dat randje de 110/120ml grens.
                              Alleen nu ik zie dat de inhoud van zon bekertje 200ML is begin ik te twijfelen. 😀
                              ( Er zijn dus meerder soorten plastic bekertjes bux zie google. Mijn berekening klopte dus wel. 😛 )

El Citta
                              Topic starter

@ Edjuh: Thanks! Dat zou ik wel kunnen doen ja. Heb nog niet alles op de foto staan dus je moet nog even geduld hebben. Zit er ook over te denken om het net zoals FonS in een mooi filmpje te verwerken. Ik zal in ieder geval proberen snel wat foto’s te plaatsen van het een en ander.

@ RobinvS: Is goed man tot straks.

El Citta
                                Topic starter

Zoals beloofd een foto van de speedengine in opbouw. Volgorde van montage lijkt nogal onlogisch (klopt). Dit is namelijk het grote carterhelft van het simonini blok. Heb het kleine carter heet gestookt en hoop er nu een klein carterhelft (SE) op te kunnen leggen. Ga hem vanavond verder in elkaar zetten.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 355)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.