Home › Forums › Meetings & evenementen › Vespa-Ciao.nl › Eierbaltoer 2016
- Dit onderwerp bevat 85 reacties, 25 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 10 jaren geleden door De Brandweer.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
7 maart 2016 om 08:58 #529256

De afgebroken uitlaatpoort van Speedbuxy zijn 42 Polini

Vastgeslagen koppeling

7 maart 2016 om 09:01 #529249Ohohoh die Buxy toch.. tijden geen pech en nu de een na de andere euvel steekt de kop op.
Maar goed zijn makkelijk te repareren dingetjes dus dat scheelt weer.Ziet er geslaagd uit heren volgend jaar weer neem ik aan?
7 maart 2016 om 09:09 #529248Er is ook nog mooi beeldmateriaal van Martino

Hier werden de eierballen verorberd , tevens de makers van de grootste eierbal!

Uitlaat gepoetst voor Peter 🙂
Prachtig ding zo de ciao! 
Sfeershotje
7 maart 2016 om 09:19 #529257Wat ik nog wel graag zou willen weten is welk type kenda’s die 16×3.00 zijn op de rode super bravo.
7 maart 2016 om 11:10 #529258Was een mooi tourtje, zin in de volgende8)8)
Bedankt voor de eierbal Erwin, hij was heerlijk, goed georganiseerd ook met alle lekkere hapjes aan het eind tijdens het napraten bij jou thuis
7 maart 2016 om 12:06 #529264Lennaert :
Ohohoh die Buxy toch.. tijden geen pech en nu de een na de andere euvel steekt de kop op.Als je het doet, moet het goed doen is mij geleerd:lol
Maar het voelde ook al niet goed om de brom nog een keer te gebruiken en dat heeft ie me dus ook laten weten.
Maar goeie motivatie om hem nu even onder handen te nemen
(ook al is het weer daar nog niet echt naar)Foto,s zien er goed uit en heb zoals ik al had verwacht een mooi stukje Grunn omgeving gemist:(
Maar volgend jaar ben ik weer van de partij en dan rijd ik hem gewoon uit
Gebeurd me namelijk geen 2e keer dat ik door achterstallig onderhoud het veld moet ruimen.7 maart 2016 om 12:31 #529267De eerste editie van de eierbaltoer en ondanks de ietwat lage opkomst en wat pech was het een succes!
Dit zal je misschien de eerste echte voorjaarstoer kunnen noemen de weersomstandigheden waren zo verraderlijk als de pest. We hebben regen en hagel gehad, maar ook mooie stukken met zon. Over het algemeen was het wel wat koud aan de vingers en tenen, maar dat mocht de pret niet drukken rijdend door verlaten stukken landschap. Stroken natuurgebied hebben we ook aangedaan en met de laagstaande zon gaf dit ook prachtige plaatjes.Helaas waren er op het laatste moment wat afmeldingen, maar heb dan ook weer nieuwelingen ontmoet. Zoals hierboven al staat, Jeffreykruize was er met beide Bravo’s en heeft zonder problemen dit ritje volbracht. Ja de snelheid mag altijd wat hoger, maar ik vond dat je juist goed meekwam. De 41mm DMP hield zich waardig. Ook waren er de nooit uit te blijven pechgevallen. 2 deelnemers hebben redelijk vroeg de toer moeten uit stappen. Zo had de Citta van “Spiebuxy” er echt geen zin meer in. De koppeling vast vastgelopen en de spie geknapt. Nog even dachten we de boel op de rit te kunnen krijgen door wat gereedschap en een nieuw spietje op te gaan halen in de buurt, maar bij de demontage van de uitlaat kwamen we tot de ontdekking dat het uitlaatflensje van een 42mm Polini EVG notabene was afgebroken. Nee deze Citta heeft echt weer even wat liefde nodig om bij volgend toertje weer fris en fruitig aan de start te verschijnen. Ter plaatse werd er ook gesleuteld aan een andere Citta van Rens, maar tot overmaat van ramp brak hierbij ook de spie en was het over. Beide brommers toen weer naar de startplek terug geduwd om vervolgens een 2e start te maken. Er moest immers nog een eierbal gescoord worden vandaag!
Zoals in bovenstaand filmpje al is te zien heb ik weer eens de actioncam te laag gericht naar de grond. Daarom heb ik niet alles gefilmd en alleen de delen waar er een horizon te zien is geplaatst. Zie hier de herkansing en start van het 2e gedeelte.
Dan natuurlijk waar het allemaal om te doen was de Groningse eierbal.

Uiteindelijk zijn we naar Friet van Piet gereden om daar deze delicate producten te eten. Dit is ook de zaak geweest welke de grootste eierbal ooit heeft gemaakt.
Een leuke vriendelijk zaak waar we ons al snel welkom voelde het personeel vond ons met de brommers ook interessant en we werden nog even uitgezwaaid bij vertrek.
Onderweg moest er natuurlijk nog even als de brandweer een foto genomen worden van de brandweer naast een echte brandweerauto.

Ik moet deze organisator bij dezen feliciteren omdat hij vandaag dan ook echt jarig is en ook een erg geslaagde dag heeft georganiseerd. Hulde en nog vele jaren. Ik ben er volgend jaar weer bij. :worshippy :bier (y)
7 maart 2016 om 14:03 #529270Martino :
Ik moet deze organisator bij dezen feliciteren omdat hij vandaag dan ook echt jarig is en ook een erg geslaagde dag heeft georganiseerd. Hulde en nog vele jaren. Ik ben er volgend jaar weer bij. :worshippy :bier (y)
7 maart 2016 om 14:22 #529271Het was zeker een mooi en goed georganiseerd toertje, ik heb mij heel erg vermaakt.

Ook leuk dat de snelheid er flink in zat op sommige punten, mijn blokje heeft het goed vol gehouden voor z’n eerste toertje. De Pinasco rijd toch zeker wel fijner als de koppelloze DR EVO.
De eierbal was ook zeker een groot succes, die wil ik nog wel vaker een. 😀Hopelijk gaat dit een vast toertje worden.
7 maart 2016 om 15:05 #528398Leuke fotoserie gasten, blij dat het een geslaagde dag was
Zoals ik het zie valt het wel mee met de pechgevallen.En Erwin uiteraard gefeliciteerd en nog vele kilometers!
7 maart 2016 om 23:16 #529274Het was echt een hele mooie dag en erg gezellig gehad. :bier:bier
Leuke filmpjes maar wel jammer dat het zo kort op de weg is zoals ik ook al aangeef in 1 van de filmpjes , gelukkig gaat het daarna beter.
Was lekker doorbroesen tot de volgende keer!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.