Vespa-Ciao.NL
:: Eidos Perso

Home Forums Perso’s Projecten Eidos Perso

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 146)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

speedbuxy
    Bijdrager

Die velgjes staan idd erg sexy:thumb
      Ik zou behalve de uitlaat er verder ook weinig tot niks meer aan doen:thumb

hansieb
      Moderator

Wow shiny shiny ;)!

eidos
        Topic starter

Leuke reactie’s, Ben benieuwd of 1 van de overige kopers van de velgen er nog wat van laat zien. Ben er nog geen foto’s in of buiten een perso van tegengekomen.

@ Javad, Nu zie ik dat de koplamp die ik heb ook gewoon voor 11,50 nieuw te koop is bij JMPB. Was hem nog niet eerder tegengekomen en heb voor dit exemplaar 15 incl betaald 2e hands. Ik zal JMPB eens mailen of ze nog aan een rooster kunnen komen.

Mijn pa gaat in de toekomst ook nog wat dingen laten verchromen. Dit kan dan eventueel ook nog een uitkomst bieden.

Morgen moet ik toch even langs het gemeente huis voor het aanvragen van mijn auto rijbewijs. Zal dan ook eventjes langs Wheels gaan, wie weet:thumb Bedankt voor de tips!

Lennaert
          Sleutelbeheerder

ziet er gelikt uit marten!!

eidos
            Topic starter

Anderhalf jaar weinig naar de brommer omgekeken en heel soms op het forum geweest. Ben ik nu weer wat meer actief:thumb Auto was de grootste reden dat ik er niet meer zo mee bezig was. KV050 vroeg mij om wat te helpen bij zijn citta en zodoende begon het mij ook weer wat te kriebelen.

Mijn citta heeft al die tijd onder een kleedje in de schuur gestaan en dat heeft hem op sommige punten wat geraakt, maar dat valt nog te overzien.

Samen met Martino uit Frankrijk een leuk Membraam/spruitstuk gekocht van het merk Adige Racing met 24mm aansluiting voor Dellorto PHBG carburateurs. Kwa afwerking valt er nog redelijk wat aan te doen (Flow en Bramen), maar de prijs was in ieder geval interessant. Mijn oude Eurocilindro zij-inlaat blok destijds verkocht om de reden dat het membraam tegen viel kwa doorlaat/prestatie’s en het blok ook niet echt goed wou lopen.

Adige Racing set:

Ben al wat bezig geweest met wat plakjes aluminium die ik nog had liggen. Frezen en draaien heb ik helaas niet meer de mogelijkheid toe. Dit is met de dremel/vijl gedaan. Ik heb nog een behoorlijke hoeveelheid Durafix liggen wat nooit gebruikt wordt en wil dit dus hierop toepassen. Ik ga het klein/groot carter tijdelijk even in elkaar zetten met een krukas ertussen zodat de kans op kromtrekken klein blijft. Lukt het niet laat ik het gewoon lassen.

Het onderste aluminium plakje moet ik nog iets verder laten zakken zodat het geheel gelijk komt met het klein carter. Na het durafixen/lassen ga ik het gat pas erin maken en schroefdraden tappen voor het membraamhuis.

Plannen voor het totale plaatje worden nog gemaakt!

Iemand toevallig een 19mm PHBG Carb in de aanbieding?

Hou het maar in de gaten;) Updates volgen!

Florian
              Moderator

Mooi werk Eidos, ziet er erg goed uit!

Ik ben zelf ook bezig met een zelfbouw zij-inlaatje (van een mix carter). Als het je interesseert zou je mijn perso eens even moeten bekijken. Veel gebeurd sinds die keer dat je mijn Speed Engine gereviseerd hebt (4 jaar geleden ofzo haha)

Waarom?

Mooi stukje vakwerk eidos:thumb Hopelijk wil de durafix goed doorvloeien onder het plaatje maar als dit lukt dan word dit een erg mooi inlaatje.

eidos
                  Topic starter

@ Florian, Je bent goed bezig met die zij-inlaat op het mix carter. Leuk dat je de combinatie van kruktap + inlaat daarnaast gaat gebruiken. Ben benieuwd!

En bedankt:thumb

@ Waarom?, Dankjewel:)

Dat de durafix goed gaat doorvloeien in de kieren hoop ik ook. Dat is mijn grootste zorg.. de rest gaat wel lukken!

Ik had er bijna een giet mal voor kunnen maken:con, Maar daar heb ik totaal geen ervaring mee.

sx3-swe
                    Bijdrager

Looks great, will follow your progress regarding the self made side inlet as I’m thinking about doing the same!
                      I’ve never worked with Durafix before, but it seems “easy” and in my opinion good that the carter is not under much heat, as when using a TIG. Keep up the good work! 🙂

kv050
                      Bijdrager

YEAHHH BOIII,:lol
                        nu zie ik de fotos beter dan op het mobieltje, ziet er heerlijk uit!.

eidos
                        Topic starter

@ sx3-swe: Thanks for the compliment. You can always ask me for more information. I asume you translated this with google?

@ Kv050: haha thx:thumb

Zo vandaag in de middag begonnen met het voorbereiden voor het durafixen. Netjes alles op de plek waar het plaatje komt met een RVS borstel geborsteld inclusief het plaatje zelf om de oxide laag te doorbreken. Dit zorgt voor een betere hechting. Daarna het plaatje gemonteerd en het geheel op 400 graden gebracht met de brander. (dat duurde wel eventjes)

Hier ben ik klaar met het durafixen en koelt hij eventjes af. Toen ik de schroefjes ging losdraaien kwam ik erachter dat het durafix hier zelf aan vast zat waardoor ze wat moeilijker eruit kwamen. Dit bevestigde voor mij wel dat het goed gevloeid heeft wat dus goed nieuws is:)

Op deze foto al deels wat gevlakt om de hoogte van het plaatje terug te brengen naar die van het klein carter (Blok ophanging) Morgen ga ik dit afronden. Dan ga ik het gat erin maken + het schroefdraad voor het monteren van het membraamhuis. Uiteraard word het geheel dan netjes afgewerkt. Nu ziet het er wat rommelig uit..

Updates volgen wel weer:thumb

Martino
                          Moderator

Gaat zeker de goede kant op. Uiteindelijk kom je de carters hier maar stralen. Het oog wil ook wat. 😉

lightlord
                            Donateur

Mooi om te zien al die creativiteit.
                              Ik ben reuze benieuwd wat die durafix aan kan kwa bewerking we gaan het volgen 😉

Je ware pubertijd duurt je leven lang
                              Lightlord's Dizzy/Gypsi

kv050
                              Bijdrager

heb je net de complimenten hier al gegeven, maar wil je het ook nog even op je perso zetten dat het er weer heel schoon uit ziet jonge.
                                Gooodjob :thumb

speedbuxy
                                Bijdrager

Dat gaat zo te zien wel goed komen en er gaat niks boven home made:thumb

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 146)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.