Vespa-Ciao.NL
:: Eidos Perso

Home Forums Perso’s Projecten Eidos Perso

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 146)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

speedbuxy
    Bijdrager

Waarom gebruik je niet het orginele spruitstuk?
      Nu leg je een hele haakse hoek in je inlaat traject.
      Als je het doet om 24mm carb te monteren zeg ik nu al dat dat overdone is, 16 a 17,5mm is MEER dan zat voor de zeta en het kleine membraan.
      Waarschijnlijk loopt een 17,5 ook nog beter.

eidos
      Topic starter

@ Andree, Het orginele spruitstuk past niet in combinatie met de PHBG carburateur. Ook is hij op de dunste plek binnenin 13mm. Dat gaat nooit werken met een 16mm carburateur. Ik heb het membraam uitgerekend en veel meer dan een 16.16 kan er ook niet doorheen. Er zit ook juist een haakse hoek in het orginele spruitstuk en niet in deze.

Dit inlaat traject wat ik gemaakt heb is juist beter. Hij staat er direct schuin op. Misschien is de foto een beetje misleidend en kun je het misschien niet goed zien.

hansieb
        Moderator

Dat reparatiesetje van jmpb is echt van ruk kwaliteit. De pakking paste zelfs niet op mijn 19mm phbg.

BMW
          Bijdrager

Lekker bezig:D
            Zeer leuk blokje iig:thumb

Alleen, moet je het spruitstuk nog wat inkorten? Ik kan het niet zogoed zien op de foto maar het lijkt erop dat de carburateur nog wat dichter naar het blok toe kan..?

eidos
            Topic starter

@ Hansieb: Ik heb het gemerkt.. Zaten zelfs een gasnaald en sproeier bij zonder een maat erop:?

@ BMW: Bedankt:thumb

Update 31 Augustus:

Afgelopen week het blok gemonteerd. Wat bleek nou… Krukas was zo krom als een hoepel. Wist de geschiedenis er niet van en alle andere dingen zoals: Big-end, Spiebaan, Draad etc was gewoon perfect. Slechte gok dus. Toen werd ik ook nog eens ziek:(

Gelukkig ben ik al weer wat aan de betere hand. Krukas is vervangen. Blok zit dus weer in elkaar:thumb

Ik had nog geen luchtfilter voor de PHBG carburateur. Ik had wat werkzaamheden aan een tomos blok van een goede vriend gedaan. En toen kreeg ik er 1 van hem:D

Ook heb ik het zelfgemaakte spruitstuk in de orginele vorm gebracht. Aardig goed gelukt al zeg ik het zelf.

Morgen en overmorgen ga ik bezig met het blok monteren en afstellen. Zal dan wel even een filmpje maken ofzo.

Gr.

Marten

Javad
              Donateur

Dat ziet er zeeeer nice uit Eidos, maar steekt die carb niet erg ver naar buiten?

We komen steeds dichter bij een raceje he, wij als The Z-Team 🙂
                Ik ben heel erg benieuwd naar hoe dit gaat lopen, ik hoop dat ik er bij kan zijn als je hem eronder gooit en afsteld.

Als we nou ook even die 1:10,5 vertanding van mij in je klokje douwen, ga je wellicht richting de 80 hoop ik.
                Wat denk je zelf? Tussen de 75 en 80 ergens?

<3 Thunderstone
                Check mijn perso!

eidos
                Topic starter

Bedankt Javad! De carb valt nog best ver in de brug. Het steekt wel wat uit ja.

The Z-Team haha dat klinkt goed8)

Jah we gaan gewoon even wat afspreken. De 1:10,5 vertanding is zeker een optie. Doen we!

75-80 had ik zelf ook in gedachten. Moet haalbaar zijn:thumb

Martino
                  Moderator

Erg mooi werk hoe je nu het spruitstukje hebt af gewerkt. :thumb
                    Ziet er gewoon veel beter uit als een vierkant plaatje zoals je eerdere foto.

Wat voor een krukas heb je er nu in gezet?

eidos
                    Topic starter

Dankjewel Maarten. Dat vind ik ook :thumb

Een merkloze krukas. Dezelfde als die van jou in je Evo blok.

Steven
                      Donateur

tof blokje hoor, die wil ik weleens horen lopen! en de rest van je brommer dan, zit die weer helemaal in elkaar?

mvg

eidos
                        Topic starter

Grote update in beginpost!! =)

Florian
                          Moderator

Dat ziet er zeer netjes uit:thumb
                            Mooi apart kleurtje heb je op je velgen.

eidos
                            Topic starter

Thx Florian, Idee was om een niet te opvallend kleurtje te kiezen. Maar toch een brommer die mooi in de lak staat en kwa power en snelheid goed mee kan komen. Dat is tot nu toe zeker gelukt:) Blokje loopt al en zit nog wat klein afstel werk aan. Binnenkort meer!

Anoniem

Ziet er netjes uit! Apart kleurtje 🙂 Ik vind hem wel geslaagd!

speedbuxy
                                Bijdrager

Ziet er weer lekker fris uit zo8) en een ook leuke DR setup:thumb
                                  Filmpjes ben ik tzt zeker wel benieuwd naar:thumb

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 146)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.