Vespa-Ciao.NL
:: Eidos Perso

Home Forums Perso’s Projecten Eidos Perso

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 146)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Edjuh
    Bijdrager

Mooie setup!

Ik ben benieuwd hoe die zeta rijdt. Grappig aan die cilinder vind ik dat het lijkt alsof hij ‘voorbereid’ voor grotere flenzen is, vanwege het vlakje om de uitlaatpoort heen. Dat zal wel komen omdat het een cilinder/mal van simonini is(oorspronkelijk) en die ook met 28mm flens geleverd werden.

Steev
      Bijdrager

Heb het net even van dichtbij bewonderd en ziet er allemaal heel fijn uit.
        Hoop dat het allemaal mooi gaat lopen.

eidos
        Topic starter

Update 20 augustus:

Carters zitten in elkaar:thumb Spoelpoorten en boosterpoorten even doorgetrokken. Zijn vrij klein van de cillinder, maar het zal vast wel effect hebben.

Even wachten op een nieuw tapeind setje en dan kan de cillinder er ook op.

Ook moet ik nog opzoek naar een buis met een buiten diameter van 24mm. Hiervoor ga ik morgen even naar de sloop.

BMW
          Bijdrager

ziet er goed uit:thumb

ben erg benieuwd hoe het blokje gaat lopen:)

Anoniem

Buizen van buitendiameter 24mm zijn niet moeilijk te krijgen, ik kan er zo aan komen.

Martino
              Moderator

Hey eidos goed dat er weer schot in de zaak zit en gelijk weer wat mooie foto’s. Was het niet nodig ook het 2e kanaal door te trekken in je Eurocilindro carter? Of komt dit juist zo mooi uit vanwege de breede afstand tussen de boosters bij de Zeta?

eidos
                Topic starter

@ Martino: De afstand tussen de boosters bij de Zeta is vrij groot. Deze viel precies in het groot carter en hoefde ik dus niks van mijn euro carter af te halen.

@ Vertigo: Ja ik ook wel, Maar ga niet 1 meter kopen. Haal dan liever ff een klein buisje bij de sloop. Scheelt een hoop geld.

@ BMW: Thanks man :thumb Komt binnekort wel een filmpje;)

eidos
                  Topic starter

Update 21 Augustus:

Blokje zit in elkaar:) Ik hoop dat alles mooi afsluit. En dat ik geen gezeur met lekke pakkingen krijg.

Zal vast wel goedkomen:D

Hier zijn wat foto’s van het blok:

Sloop was is dit weekend dicht. Daar kon ik niet terecht voor een 24mm buitendiameter buis.

Spruitstuk en de Orginele inlaat afdichten moet ik dus nog zien te fixen. Was vandaag even bij Martino en daar kon ik misschien een bruikbaar spruitstuk ophalen. Ga er morgen even naar kijken of het pas te maken valt.

Het rubber wat nu om de orginele inlaat zit is denk ik niet benzine bestendig. Dus daar moet ik ook nog wat op bedenken:o

Aankomende week zal het blokje wel lopen. Er volgt dan weer een update! :thumb

Florian
                    Moderator

Binnenkort nog een eurocilindro zij-inlaat blok in elkaar zetten he:$

Javad
                      Donateur

Heel leuk Marten! Ik ben erg benieuwd.
                        Wij gaan een leuk Zeta raceje houden he 🙂
                        Welke uitlaat wil je gebruiken?

<3 Thunderstone
                        Check mijn perso!

eidos
                        Topic starter

Javad, Een Zeta raceje komt er zeker:) Ben benieuwd hoe deze cilinder gaat lopen. Jammer dat er zo weinig over bekend is.

Tsja de uitlaat… Ik wil graag een Gianelli Mega of iets in die richting, maar dan moet ik die wel tegenkomen. Gebeurd dat niet dan gebruik ik de Simonini Racing / Proma cc.

Javad
                          Donateur

Gianelli zat ik ook aan te denken maar trekt mij niet hard genoeg op.
                            Hij kan wel wat toeren maken dus is misschien wel een leuke uitlaat voor de Zeta.

<3 Thunderstone
                            Check mijn perso!

Zeebodem.
                            Bijdrager

ik kan maar 1 ding zeggen….lekkerrrrrrr.
                              ziet er goed uit marten.

suc6 ermee!

speedbuxy
                              Bijdrager

Ja is zeker een lekker blokje aan het worden:thumb en gezien de zeta echt fits like a glove op die euro zijinlaten ben ik ook zeer benieuwd wat het gaat doen.
                                Beter kan de zeta namelijk haast niet tot z,n recht komen want die euro lijkt haast gemaakt voor de zeta:thumb

eidos
                                Topic starter

Evert & Andree, Bedankt jongens!

Update 23 Augustus:

Spruitstuk vandaag gemaakt. 24mm ijzeren buis kon ik gewoon niet krijgen. Aluminium dan maar he, Aan elkaar gesoldeerd met Alutite/Durafix. Erg sterk en ziet er gewoon goed uit. Maak het spruitstuk nog even in de vorm van het orginele. Dat staat wat mooier. Nu is het gewoon een vierkant plaatje.

Eerst een vierkant plaatje gemaakt met de 3 gaten erin.

Daarna het buisje schuin afgevlakt. En toen eromheen gesoldeerd. Eerst gekeken of hij goed afgesloten was en daarna het gat voor het mengsel erin gemaakt. En toen pas afgevlakt etc. Ga hem nu eerst nog even afwerken.

En het spruitstuk gemonteerd met en zonder PHBG Carburateur:

Nu nog even wachten op mijn bestelling van JMPB. Ik verwacht dat die morgen binnen is. Daar zit o.a een “reparatie set” voor de PHBG carburateur bij. Pakkingen, Gasnaald, Borgclipje etc. En nog wat onderdelen.

Dus als het goed is kan het blok morgen onder de brommer:thumb

Update volgt dan weer:)

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 146)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.