Vespa-Ciao.NL
:: Eidos Perso

Home Forums Perso’s Projecten Eidos Perso

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 146)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

kevin030
    Bijdrager

Hey Marten,

Mooi dat het binnen is.
      Succes met het herstellen. ook dat van de brommer.

En succes met het nieuwe (toekomstige) blok:)

SpeedDemon
      Bijdrager

Lullige klappen zo. Succes Amigo!

Lennaert
        Sleutelbeheerder

ik hoop dat ik na het weekend wat beter ben en dat ik nog iets kan doen.
          dan stuur ik gelijk even het achterding naar je op :thumb

Dylan
          Donateur

sucses met het herstel gozer;) en met de citta natuurlijk:)

eidos
            Topic starter

Update 18 juni 2010.

Brommer is weer opgebouwd, Voorvork doet zijn werk goed. Alles is weer netjes en rijd er weer met plezier op. Met mijzelf gaat het ook al stukken beter. Kan weer aardig wat dingen doen, Pijn is nog niet weg. Maar dat moet ik ook zen tijd geven. Is nu 2 week geleden.

Vandaag een Eurocilindro Zij-inlaat (ZGAN) als aanwinst. Hier wil ik een blok mee gaan opbouwen. Ipv een Malossi RV of Polini Evo dus een zij-inlaat blok. Mijn huidige blok blijft gewoon zoals hij is. Helaas is het Eurocilindro Zij-inlaat Carter niet 46mm. Wil deze ook niet gaan koteren. Hooguit worden de poorten doorgetrokken, Maar daar ben ik ook nog niet zeker van. De 46mm Pinasco Black kan ik dus niet gaan monteren. Deze blijft voorlopig nog even op de plank liggen. Hier zijn wat foto’s van de Zij-inlaat:

Gegevens Eurocilindro Zij-inlaat:

Cilinder maat Max: 43mm
              Spruitstuk Diameter: Binnen 16mm – 15,5mm
              Spruitstuk Diameter: Buiten 19mm
              2 Kleps membraam.
              Er staat ” DE M&F ” op.
              Afwerking: Matig tot Goed.

Eerst maar even een passende 15.15 -16.16 Carburateur vinden, Overige delen zoals: Elec. Carter Cpl. en Krukas moet ik ook nog naar opzoek. Als ik dit allemaal heb ga ik het blok opbouwen. Hoop er een leuke snelheid mee te behalen.

Dit zijn nog een paar foto’s van de 46mm Pinasco Black Edition die ik laatst gekocht heb:

Er zal binnenkort wel weer een Update volgen;)

hansieb
              Moderator

Leuk spul eidos, zal vast wel lekker lopen 😉

Waarom niet kotteren, kan bijv flick toch prima voor je doen?

eidos
                Topic starter

hansieb :
                  Leuk spul eidos, zal vast wel lekker lopen 😉

Waarom niet kotteren, kan bijv flick toch prima voor je doen?

Thx, Dat mag ik hopen:D

Dit setje is vrij zeldzaam, En wil het eigenlijk in deze staat zo laten. Hooguit de poortjes doortrekken.

De legering is anders dan de Std. Carters voor Citta/Ciao. Weet niet wat de kwaliteit is en of het bij het kotteren scheurt. Ben er gewoon heel voorzichtig mee. Ga deze vakantie wat meer werken, En een RV of Evo kan er dan alsnog komen als ik die vind. Dan komt de 46mm Pinasco gewoon daarop.

Martino
                  Moderator

Hey eidos ik heb alvast voor je gekeken naar een passende carburateur, maar ik heb er geen een gevonden met die binnenmaat van 19mm. Ik dacht ooit eens een opgemeten te hebben maar nu blijkt dat van mijn Eurocilindro atg ook het kleine spruitstuk 19mm te zijn. Misschien dat Javad nog een 15mm carb had liggen. Meende alleen dat hij deze niet goed afgesteld kreeg. Ik zal eens bij hem gaan neuzen voor een passende carburateur.

Ook lijkt het gat in het kleine carterdeel op het oog groter te zijn dan de doorlaat van het spruitstuk. Misschien kan je eens gaan kijken naar een zelfgemaakt spruittukje. Zodat je gelijk de mogelijkheid hebt op een grotere carburateur en de aansluiting pas kan maken op bijv. de phbg carbs.

Ook snap ik wel dat je aan dit zeldsame Euro-carter niet teveel wil bewerken, maar ik denk dat als je mocht besluiten de Pinasco black erop te gaan gebruiken je aardig in de buurt van de prestaties van een EE of RV kan komen.

FonS
                    Bijdrager

eidos :
                      Eerst maar even een passende 15.15 -16.16 Carburateur vinden

Dell’orto SHA 15/15 heeft een 18mm aansluiting, de 16/16 heeft 19mm dus die moet je hebben 😉

Javad
                      Donateur

Ik heb een 15 15 Bing met 19 mm, die gaan we woensdag even proberen.
                        Ik weet trouwens niet zeker of het nou aan het blok of aan de carb lag dat ik hem niet afgesteld kreeg.
                        We zien wel ff.

<3 Thunderstone
                        Check mijn perso!

eidos
                        Topic starter

@Maarten: Thanks :thumb, Een zelf gemaakt spruitstuk is zeker een optie. We moeten nog maar even kijken wat er maximaal door het membraam kan komen. Is dit niet veel meer dan wat een 16.16 geeft, Dan blijf ik gewoon bij dit spruitstuk.

@Fons: Bedankt voor de informatie kerel8) Hier kan ik wat mee!

@Javad: De 15.15 Bing moeten we maar even bekijken Woensdag, In prencipe zijn de oude Bing carbs gewoon goed. Misschien lag het toen toch aan je gelaste klein carter. Tot woensdag;)

crossfreak
                          Bijdrager

oei..dat moest heel veel pijn hebben gedaan ff een lantaarnpaal koppen :S

sommige mensen lettten ook niet op waar ze heen lopen :boos

maar komt cker weer goed met de citta!!!

kevin030
                            Bijdrager

eidos :

@Javad: De 15.15 Bing moeten we maar even bekijken Woensdag, In prencipe zijn de oude Bing carbs gewoon goed. Misschien lag het toen toch aan je gelaste klein carter. Tot woensdag;)

Pak wel een orginele Bing.
                              Die imitatie carbs schijnen helemaal een hell te zijn om af te stellen
                              Of een 15/15 SHA pakken en zelf een kuntstof busje draaien, is dat geen optie?

eidos
                              Topic starter

@ Crossfreak: Was inderdaad een beste klap, Heb ongeveer 1,5 week last gehad van de Hersenschudding.

@ Kevin030: Weet niet of Javad een Orginele Bing heeft, Blijkt dat niet zo te zijn dan verklaard dat een hoop. Javad kreeg zijn brommer toen namelijk ook niet afgesteld. Maar hij kwam er later wel achter dat er meerdere dingen waren die daar een oorzaak op konden zijn. Dus dat is ff afwachten woensdag.

De maximale doorlaat is 16mm van het Orginele Spruitstuk. Deze maat wil ik eigenlijk wel gaan benutten. Dus het liefst komt er een 16.16 Dellortho op.

eidos
                                Topic starter

Update 14 Augustus 2010:

Na een paar maanden rustig aan alles bij elkaar zoeken heb ik eindelijk alles compleet. Heb alles nieuw gekocht, Alleen de brom krukas, Elek set is niet nieuw. Blok gaat aankomende week in elkaar. Dus dan zal er ook weer een update volgen. Hier een paar foto’s van het totaal plaatje:

Setup:

43mm Zeta + Orginele Zeta Kop.
                                  Eurocilindro Zij-inlaat.
                                  Elektronisch Groot Carter.
                                  Bromkrukas – Snorkrukas.
                                  16.16 PHBG Dellorto Carburateur.

Moet dus alleen nog een spruitstukje maken, Maar dat is geen probleem. Verder moet ik nog een mooie luchtfilter kopen.

—————————————————————————————————————-

@ Edjuh: Bedankt :thumb

Dat klopt. Ik vind de uitlaatpoort en het kanaal ook erg groot. Dat zal vast de reden zijn! Jammer dat deze geen grotere flens heeft. Dat was dan mooi meegenomen.

Martino had even wat onderzoek gedaan, Berekeningen gemaakt enzo. Maar deze cilinder wil dus aardig wat toeren maken. De blowdown was ook erg goed ofzo.

Ik hoop dat deze cilinder nog even wat leuker loopt dan een DR evo. Hij zal in ieder geval goed tot zijn recht komen met de 16mm Carb! =)

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 146)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.