Vespa-Ciao.NL
:: Eidos Perso

Home Forums Perso’s Projecten Eidos Perso

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 146)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

eidos
    Topic starter

Update 24-12-09!

Blok even schoongemaakt, Was aardig vies… Er zat een dun laagje Zout/Pekel op! Terwijl ik niet in deze bende heb gereden. Cp vervanger ook gemonteerd!

sjbtje
      Bijdrager

en hoe rijd het bij jou ?? die cp vervanger??
        welke bougie heb jij in je blokje?

eidos
        Topic starter

Omdat de weersomstandigheden morgen kwa ijzel erg slecht zijn, Ga ik waarschijnlijk niet naar familie toe. Ik heb de Cp vervanger alleen nog maar geinstalleerd vanavond. Als ik morgen toch thuis ben ga ik het blokje even testen. Ik zet er zoiezo een bougie hittegraad 7 in. De electrode afstand op de bougie moet 0,50 zijn. (staat in de handleiding)

Ik maak morgen anders wel even een filmpje van het resultaat.

Adnaan mix
          Bijdrager

Netjes man 😀 keep up the good work

Robertez
            Bijdrager

Mooi schoon blokje weer, hopelijk nu relaxt rijden zonder onsteking problemen.

eidos
              Topic starter

Heb weer aardig wat problemen ondervonden. Blokje ligt weer helemaal uit elkaar.

Mijn krukas is kapot, In ieder geval niet meer bruikbaar.

Hij had voordat het blok in elkaar ging normale axiale speling. (2-3 maand terug)

Na verloop van tijd hoorde ik soms een raar geluid in mijn blok. Kon niet echt ontdekken wat het was.

Ben er achter gekomen toen ik mijn zuiger demonteerde. Ik bekeek de big-end speling samen met Javad.

Toen zagen we dat hij echt veel speling had gekregen. Zowel veel axiale speling, maar ook radiale speling.

Axiale speling: Drijfstang zijwaarts kunnen bewegen. Dit mag inprencipe wel, maar teveel is niet goed.
                Radiale speling: Drijfstang op en neer kunnen bewegen. Dit mag niet.
                —————————————————————————————————————-

Het volgende probleem kwam ik tegen toen ik mijn Eurocilindro 43mm (athena versie) wou gaan bewerken.

1 van de zuigerslotjes ging standaard al door een poort heen. Dit is de orginele zuiger van de Eurocilindro.

Dit probleem zal zich waarschijnlijk dus ook voordoen bij de 43mm Athena (Zoveelste probleem).

Ben dus nu opzoek naar een vervangende zuiger. Of iemand die zuigerslotjes kan verplaatsen.

Hier een foto om jullie een beter beeld te geven:

Spoeling is nu verbeterd, Spoelpoorten zijn nog dieper en groter gemaakt in het Carter/Cilinder.

Blokje ligt hier schoongemaakt uit elkaar. Wachtend op een vervangende zuiger en een nieuwe krukas.

Als iemand nog een adres heeft die zuigerveer slotjes kan verplaatsen hoor ik het graag. Of die een zuiger weet ter vervanging!

Er komt weer een Update als alles weer in elkaar gezet wordt.

Gr.

Marten

Martino
                Moderator

Hey Marten je kan nog altijd een keer langs komen om een ander merk 43mm zuiger te testen van mij. Maar ik vraag mij nu ook af hoe het zit met de 43mm Athena. Aangezien jij dezelfde hebt maar dan van Euro. Misschien past een Athena zuiger dus wel zonder problemen. Ik heb deze zuiger helaas niet liggen dus dit zal je anders moeten bekijken.

eidos
                  Topic starter

Hey Maarten,

Zeker, Ik kom binnekort langs. We moeten nog maar even een dag en tijd afspreken. Het kan zo zijn dat de Athena zuiger het slotje iets meer naar rechts heeft. Aangezien Eurocilindro niet de beste is kwa afwerken zou mij dit ook niet verbazen. Heb de Athena zuiger op een foto bekeken. Ik kan het niet heel goed zien, Maar het lijkt erop dat deze gewoon hetzelfde is.

Wij spreken elkaar binnekort!:thumb

Ook bedankt voor het meedenken over het probleem:thumb

eidos
                    Topic starter

Weer een update, Setup is iets anders geworden.

Heb een 43mm Athena zuiger besteld voor mijn 43mm Eurocilindro. Vandaag met Javad opgehaald. Was in Ten boer bij Scooter Minibike shop. Oude zuiger die erbij zat liepen de slotjes van door de poorten.

We zijn nog even langs de sloop (VOP Recycling) geweest. Daar heeft Javad nog een mooi 15/15 Bing carburateurtje gevonden voor zijn speedengine.

Alles is nu compleet. Ga het morgen/overmorgen in elkaar zetten. Hier zijn alvast wat foto’s van de voorbereiding en blok delen. DR krukas van Olaf gekocht. Dat is ook een mooie toevoeging. En ben overgestapt naar elektronische ontsteking.

Setup:

43mm Eurocilindro met nieuwe zuiger.
                      43mm Polini Hoge druk cilinderkop.
                      Elektronische bewerkte carters + Ontsteking.
                      DR krukas en 13.13 Dellortho + Malossi Filter.

En natuurlijk de Proma CC;)

Vliegwiel wil ik nog laten afdraaien, En een vario komt er deze Lente-Zomer ook aan.

Hier nog een foto van Javad op de sloop. Was leuk om daar even rond te neuzen. Lagen aardig veel bakken met Motor onderdelen.

Morgen of overmorgen komt er weer een Update van mijn blok. Dan zit hij als het goed is in elkaar. En zal ik als hij goed loopt ook even een filmpje maken.

Gr.

Marten

Martino
                      Moderator

Hehe laatste foto. Javad de verschikkelijke sloper! 😮
                        En wat nou als daar midden onder in die enorme berg ijzer jou ideale brommeronderdeeltje ligt? :con

Maar deze update ziet er weer veel belovend uit. Ik kijk nu al uit om alle verschillende versies van de Eurocilindro in aktie tegen elkaar te zien @ de tour.

eidos
                        Topic starter

@Martino, Lijkt mij ook leuk om de verschillende versie’s tegen elkaar te zien Racen. Word een veel belovende tour:thumb!

Wou vanmiddag het blok in elkaar zetten. Wil ik de nieuwe krukaslagers die bij de DR krukas zaten van Olaf monteren. Passen ze niet.. Veels te ruime binnendiameter. Zijn dus verkeerde lagers. Hier heb ik hem al een PM over gestuurd. Ben ik daarna even naar de brommerboer geweest om goeie lagers te halen.

Perso is opgeschoond.. Zie beginpost. Was al aardig verouderd.

Vandaag een Witte buddy Seat besteld bij http://www.CityParts.nl voor de prijs van 17,50 incl verzending (Gratis):thumb

Toch nog de hele avond met het blok bezig geweest. Zit in elkaar:thumb! Morgen monteren en testen. Hier een foto:

SirJohn
                          Bijdrager

ga je die pinasco nou op je blok monteren???

Steven
                            Donateur

hey Eidos herstel je een beetje van die smak die je hebt gemaakt? en ben je al bezig met het herstellen van je brommer?

groeten

kevin030
                              Bijdrager

En zijn de onderdelen al aangekomen?:)

eidos
                                Topic starter

Ik zal het verhaal hier even posten:

Afgelopen donderdag (3 Juni) een ongeluk gehad. Ik reed terug van mijn werk en was ongeveer 300m van huis af. Ik ging met een gangetje van ongeveer 50-55 km/u op een recht fietspad. Ik zag een fietser tegemoet komen (ongeveer 50-75m) en verder niks. Keek eventjes achterom en plotseling toen ik weer vooruit keek liep er een voetganger van het zebra-pad in eenkeer op het fietspad. Op de zelfde hoogte fietsde die fietser ook. Kon nog net op het laatste moment uitwijken en moest dus tussen de voetganger en de fietser door. Raakte met mijn stuur de tas van de voetganger en verloor toen de macht over het stuur. Klapte daarna op het asfalt en kwam daarna met mijn hoofd tegen een lantaarn paal.

Toen lag ik daar dus naar adem te snikken, Want dat kon ik bijna niet. Ik zag de voetganger in een ooghoek weglopen/rennen. Paar minuten daarna kwamen er wat mensen om mij heen staan. Langzamerhand kon ik wat adem krijgen en besefte ik wat er gebeurd was. Zag overal bloed op mijn lichaam en voelde een behoorlijke koppijn. Zij hebben mijn ouders gebeld en die kwamen er meteen aan. Mijn vader bemoeide zich met de brommer en mijn moeder hielp mij.

Toevallig was het naast het ziekenhuis gebeurd en kon ik zo in een rolstoel naar het ziekenhuis toe. Het ongeluk was rond 8uur S’ avonds gebeurd. En kwam pas om 12 uur weer uit het ziekenhuis.

Schade aan mijn lichaam:

Hersenschudding, Gekneusde armen/benen. Gekneusde Ribben, Veel schaafwonden.

Schade aan mijn brommer:

Voorvork helemaal kapot, Aantal kappen, Frame misschien krom.

Aantal foto’s:

Nieuwe onderdelen van Kevin030 en Steven Osh:

Steven kwam de voorvork langsbrengen, Echt te gek :thumb
                                  Kevin ging meteen kijken of hij de onderdelen had die bij mij kapot waren! Respect :thumb

——————————————————————————————————————–

Setup is ook al weer wat anders, Toen ik erachter kwam dat mijn Eurocilindro zuiger niet goed was. Had ik een Athena zuiger besteld bij Alfons (Scooter Minibike Shop). Na een week was het Cilinder hemd gescheurd. Dik balen dus!

Via Marktplaats een Nieuwe DR evo 43mm kunnen kopen voor 35 euro. Deze is nu al ingereden en rijdt erg goed!

Foto’s van de 43mm DR evo:

Ook nog een Simonini Racing gekocht van Mike:) Geeft leuke prestatie’s en een mooi hard geluid.

In deze tijd ook nog een Vario gekocht, 1:11,5 vertanding. Orginele Koppeling 100mm. Malossi Vario.

Dinsdag 8 Juni:

46mm Pinasco Black gekocht, Deze komt binnenkort onder een Evolution / Reedvalve Engine. Deze wil ik dus binnekort gaan aanschaffen. Ben opzoek naar een elektronische versie van deze 2 Membraam Engine’s. Weet iemand 1 te liggen? Pm mij!

@ Sirjohn: Zoals je kunt lezen komt deze op een Evolution / Reedvalve Engine!

@ Steven Osh: Het herstel gaat alweer wat beter. Heb al wat kleine dingetjes weer kunnen doen. Pijn is nu draagelijk aan het beginnen te worden. Dus het herstel verloopt goed :thumb

@ Kevin030: Onderdelen zijn binnen, Bedankt kerel! Zal je white-list even aanpassen.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 146)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.