Vespa-Ciao.NL
:: Eidos Perso

Home Forums Perso’s Projecten Eidos Perso

11 berichten aan het bekijken - 136 tot 146 (van in totaal 146)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Crullie
    Donateur

Kon wel eens een hele fijne keus zijn om de 41mm Polini te gebruiken voor de EVO :thumb
      Als de EVO met de 41mm goed loopt en kruk met carters zijn goed gekeurd in hun werking dan is het misschien tijd voor de KR.

Zou ook eerst op zeker willen weten of het blok goed is voordat ik een KR ging gebruiken. 8)

TICKLING BARN

speedbuxy
      Bijdrager

Das een mooi pret pakket:thumb
        En 41mm Polini en evo is zeker geen verkeerde keuze:thumb
        (power en toch nog relatief zuinig)

eidos
        Topic starter

@Crullie: Voor mij is de Evo ook totaal nieuw. Weet niet wat ik er van moet verwachten, Enkel op meetings/tourtjes soms voorbij zien komen. Eerst de carters goed krijgen icm de 41mm Polini en dan verder kijken. Goed plan:thumb

@Speedbuxy: Haha dat vind ik ook=) Voor het zuinige hoef ik het niet te doen. Het is meer een tour/meeting citta en soms in de zomer wat kleine stukjes. Ik hoop dat met wat bewerkingen de 41mm Polini toch nog een leuk cilindertje zal worden. Ik denk dat ik nadat hij gehoond is hem gewoon eventjes goed afwerk en 50/100km even rustig inrijd. Daarna bewerken om te kijken of dit veel verschil kan maken.

Filmpjes zullen daarbij aanwezig zijn:thumb

erikbloemberg

Idd andre een 41 polini inc evo is idd leuk rijden en zal niet veel onder de 46 of 43 mm doen kwa prestaties.

eidos
            Topic starter

De planning om alles redelijk vlotjes af te krijgen en lekker te gaan rijden is niet echt gelukt. Door alle drukte op werk en de vakantie die je dan hebt niet in eigen land doorbrengt gaat alles lekker traag 🙁

Sinds de laatste update nog wat meer onderdelen bij elkaar gezocht. Een zelfbouw brug via martkplaats, Een nieuwe vario-schaal. Ook kwam ik er achter dat de nieuwe half pully die bij de malossi voor-vario zat een klein slagje had. Deze vervangen door een Polini half pully.

De achterbrug samen met Martino gepoedercoat, Goed gelukt:thumb Deze brug heb ik voor het poedercoaten aan nog helemaal onder de loep genomen. Extra sleuven voor het monteren van uitlaten. Ook is de brug nog verder verstevigd doormiddel van hoekprofiel en doorlassen op verschillende plekken.

Heb nu toch na lange tijd flinke stappen gemaakt met het afbouwen van de brug.

Blok zit in elkaar en alles is nieuw :thumb

Als ik nu aan de krukas draai hoor ik wat getik/geklepper..:? Misschien is het ook wel het membraam..

Nog een custom beugeltje gemaakt voor de CDI om zo strak langs de brug te hangen.

Op mijn citta zit momenteel een kickbrug met setup. Dit alles zit zo netjes in elkaar dat ik dit liever zo wil laten.

Het Idee is dus dat ik deze brug er zo in zijn geheel onder kan schuiven! 😀

Foto’s:

Setup is nu:

Polini 41mm
              Polini Evolution Carter
              Mazzuchelli Volronde Krukas
              Malossi Voorvario + 1:10,5

Wilk1985
              Moderator

Strak werk, alles ZGAN zo hoort het!

lightlord
                Donateur

Zeer nette brug met nogal wat geweld erin 😛

Het is zeer makkelijk om meerdere bruggen te hebben ik heb er ook meerdere. Binnen een kwartiertje wissel je ze en je kunt weer gassen 😉

Je ware pubertijd duurt je leven lang
                  Lightlord's Dizzy/Gypsi

#RIDINGSOLO

Netjes dinkie. De poliniblokjes zijn weer in trek!

Mijne is ook uiteindelijk opgebouwd door maatje Beandweer.
                    Kan niet wachten om m af te vuren.

:thumb

speedbuxy
                    Bijdrager

Ziet er spik en span uit:thumb
                      Alleen de uitlaat gaat denk ik niet lukken qua rij hoogte.

eidos
                      Topic starter

Bedankt iedereen!:thumb

Heb er al wat van voorbij zien komen, Ziet er goed uit! @ Ridingsolo

Ja het is heel krap @ speedbuxy. Vooral met stoepjes en drempels is het oppassen :lol

Heb hem eigenlijk even voor het geheel gemonteerd. Misschien dat een CC of Mega wat beter past.

Martino
                        Moderator

Mooi hoor wanneer alles in elkaar zit. Ik zal de Mega monteren, denk namelijk dat deze ook het beste zal presteren.

11 berichten aan het bekijken - 136 tot 146 (van in totaal 146)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.