Vespa-Ciao.NL
:: Eggie’s vario citta

Home Forums Perso’s Projecten Eggie’s vario citta

12 berichten aan het bekijken - 31 tot 42 (van in totaal 42)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Robertez
    Bijdrager

Vijl werk ziet er goed uit, mooi aan beide kanten nog een randje zodat de kruk hem kan open/sluiten.

goedguus
      Bijdrager

@ robertez daar heeft hij niks aan geveild he 😉 Alleen het verloop van binnen naar buiten is iets bijgeveild 😉

@ Eggie heb je de inlaat ook opgeboort? Inlaat ziet er netjes uit :thumb

Eggie
        Topic starter

Heb niet super veel gevijld nog op die foto.. Heb net wat meer bij gevijld..

Zo ziet de andere kant er uit, is niet super netjes.. maar komt omdat we geen kolomboor hadden (dus heb wel risico gelopen)

Toch blij dat hij nog wel redelijk netjes is.

Mike
          Bijdrager

ik vind m erg netjes hoor.:thumb

denk dat niet veel mensen daar echt een boor voor gebruiken.

Mike

Eggie
            Topic starter

Even een update:

Heb de malossi vario er al onder gehad, maar mijn proma cc is kapot. Er zit een flink gat in en nu heb ik tijdelijk een leovince krul. Misschien komt er nog een citypower of een gianelli citypower op.

Ben momenteel met mijn blokje bezig. Heb mijn dr evo er af gehaald en er komt een malossi 43mm op. moet alleen nieuwe zuigerveren hebben. Dit ga ik dan met poelie rijden (omdat ik hem met vario bijna niet aangedrukt krijg in de winter).

Setup word dan:
              Uitgeveild elektronisch carter
              malossi brevettato 43mm
              leovince circuit
              13/13 carburateur
              poelie 60/80

Momenteel ziet mijn citta er niet heel fris uit, maar wil hem toch weer helemaal klaar maken. Ook omdat ik bijna mn rijbewijs heb zal ik er waarschijnlijk minder op rijden dus wil ik hem gewoon netjes hebben.

Bij deze wat foto’s van de huidige situatie

Zo stond hij er vorige week bij, met malossi vario en dr evo er nog op.

Toen crossband + poelie er op gezet (is in de winter wat makkelijker dan vario)
              Snel zwart gespoten want hij had 3 verschillende kleuren

Toen had ik voor 30 euro cilinder + zuigertje gekocht. Een malossi 43mm. Kreeg er een tweede bij met een afgebroken uitlaatpoort.

Leuke poortjes

Mijn (elektronische) carter moest bewerkt worden omdat de cilinder er anders niet in past. Ik heb mijn dr evo er gewoon op geslagen met een hamer maar dit was ook niet ideaal (kon eigenlijk nog best wat problemen geven). Dus ik heb mijn carter wat ruimer gemaakt zodat de cilinder er op past.

Nu moet ik nog op zoek naar nieuwe zuigerveren omdat ze nu allebei kapot zijn gegaan. Ik hoop dat ik snel kan rijden.

Reacties zijn welkom:)

ritze
              Bijdrager

zuigerveren zijn erg breekbaar dus behandel ze voorzichtig :thumb
                hoe heb je eigenlijk die uitlaat spruitstuk vastgemaakt? met 3 schroefjes ofwat ?

wel een beetje zonde dat je ook meteen het rubber mooi zwart hebt gemaakt 😛

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                Link naar Mijn collectie / Projecten.

Eggie
                Topic starter

@ritze

De uitlaatpoort heeft de vader van een vriend van mij vast gemaakt. De uitlaatpoort was half afgebroken. Hij heeft er eerst een buisje op geslagen en daarbinnen in op de een of andere manier weer een buisje in gemaakt met de goede diameter. Daarna heeft hij er ter versterking 3 schroefjes bij in gemaakt. Ze lopen niet helemaal door de uitlaatpoort zelf dus ze blokkeren het verder niet haha.

Ja moet dus even zuigerveren zoeken, want als je ze bij jmpb bestelt duurt het minimaal 3 dagen. Ik wil de citta zsm lopend hebben.

Dat achterwiel heb ik gratis van een vriend gekregen en hij was al heel slecht gespoten. Ook over de band heen. Ik heb liever een helemaal zwart achterwiel+band dan een zwart wiel met een half gele band haha.

ritze
                  Bijdrager

aaahzooo 😛 ik dacht al; dat is erg beun 😛
                    maare je had die uitlaat spruitstuk toch veel beter kunnen laten lassen door iemand?
                    en aangezien je dan toch geen belemmering hebt kan je net zo goed eens aan het oefenen slaan met de dremel 😛
                    :thumb

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                    Link naar Mijn collectie / Projecten.

Eggie
                    Topic starter

Zal straks wel even een betere foto maken, dan kun je wel zien hoe die zit.

Ja dacht ik ook, aangezien ik ook nog een hele nette dr evo heb liggen met een afgebroken zuigerpoort. Maar ik had de cilinder nog bij hem thuis liggen dus zijn vader heeft dit er van gemaakt haha.

Ik heb jammer genoeg nog geen dremel haha, maar is inderdaad leuk spul. Heb mijn blokje er ook wat groter mee gemaakt zodat de malossi paste.

Ik weet trouwens nog niet of ik mijn varioset ga houden. Aangezien ik wat andere plannen heb voor mijn citta kan ik die prima verkopen.

Ik wil namelijk nog:
                      – blokje goedlopend (vrij logisch)
                      – gianelli of gewone citypower
                      – standaard achterbrug ipv si brug (staat mooier en origineler)
                      (- misschien van de zomer compleet laten stralen + spuiten)

Ik zou mijn varioset misschien ook wel kunnen ruilen tegen een compleet goedlopend (snel) blokje.

Heb je nog advies?8)

Eggie
                      Topic starter

Ik weet niet of ik mijn varioset ga houden, aangezien ik momenteel toch niet van plan hem te gebruiken.

Dit is het setje:

Wat zou dit nog ongeveer waard zijn?

Gr Ewoud

Eggie
                        Topic starter

Vandaag eindelijk nieuwe zuigerveren binnen voor de Malossi 43:

Heb gelijk even de slotspeling wat groter gemaakt en deze veren komen er een dezer dagen op.

Heb voor mijn varioset al een aanbod gehad van een speedengine met 46mm polini, maar ik wacht nog even af wat mensen er voor geven.

Ook heb ik in de buurt nog een verstevigde gecoate citta achterbrug gezien, die ik ook graag op zou willen halen. (Tenminste, als die kerel reageert).

Eggie
                          Topic starter

Update

Ik heb vandaag de zuigerveren er op gezet en het blokje weer in elkaar gebouwd.

Het blokje startte meteen maar er zit een of andere rare tik in. Ik heb het gevoel dat de zuiger tegen de cilinderkop aan komt ofzo. Dus misschien even met een extra koppakking proberen, want heb niet zo veel zin om de hele cilinder er af te halen om een extra voetpakking erbij op te doen.

Ook heb ik via het forum andere kappen besteld en is er een originele achterbrug onderweg.

De citta word dan ongeveer zo:

Mijn varioset staat nu ook op marktplaats en word dus sowieso verkocht.

12 berichten aan het bekijken - 31 tot 42 (van in totaal 42)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.