Vespa-Ciao.NL
:: Effect verkeerd inlaat vijlen

Home Forums Techniek Opvoeren Effect verkeerd inlaat vijlen

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

TJOEP
    Topic starter

Hallo,

Ik heb hier een blokje onder een vespa zitten dat wel stationair loopt maar verder eigenlijk niet op maximum vermogen komt.

Kan dit komen doordat de inlaat verkeerd gevijld is?
      Want ik meen dat ie dan sowieso (bijna) niet stationair zou moeten lopen. Maar de inlaat is op 1 plaats ietsje omhoog gevijlt door uitschieten met de dremel.
      Er is nog maar een 1 mm over op die plaats, en dan ongeveer 2mm breed. Dus het zou kunnen…

Vandaar de vraag of een verkeerd gevijlde inlaat stationair kan lopen en toch niet op maximum vermogen draait…

Edjuh
      Bijdrager

Ik heb onderin juist weinig vermogen met verkeerd gevijlde inlaatjes, bovenin deden ze het altijd goed!(ja ik heb er meerdere gehad:) ).

Zover als jij hem hebt ben ik nooit gegaan denk ik, dus misschien verliest hij teveel druk dan, maar nogmaals daar heb je bij wegrijden meer last van denk ik.

mulder[sst]

Mijn inlaat is wel goed geveild maar lek, je kan er door heen blazen.
          Hij loopt wel stationair, maar als je gas geeft en je laat dan het gas los, klinkt het alsof hij geen slagen maakt pas als hij weer bijna stislaat en stationair gaat lopen, heel gek is dat.
          Verder maakt hij wel toeren en reageerd ook prima op het gas.

Hij rijd 62 met 65 dr geveilde inlaat en polini top one, dat houd zeker wel wat te wensen over?

TJOEP
          Topic starter

mmm, dus hij kan toch stationair lopen terwijl de rest suckt. Hij komt iig niet op volle toeren en ook niet op volle kracht. Waarschijnlijk de inlaat verneukt dus… :'(

barry
            Donateur

Oudijzerboer is er blij mee:).Zoek een Belgisch carter,enkel te boren naar 13mm & klaar is kaas.

ArvidW
              Donateur

TJOEP :
                Hallo,

Ik heb hier een blokje onder een vespa zitten dat wel stationair loopt maar verder eigenlijk niet op maximum vermogen komt.

Kan dit komen doordat de inlaat verkeerd gevijld is?
                Want ik meen dat ie dan sowieso (bijna) niet stationair zou moeten lopen. Maar de inlaat is op 1 plaats ietsje omhoog gevijlt door uitschieten met de dremel.
                Er is nog maar een 1 mm over op die plaats, en dan ongeveer 2mm breed. Dus het zou kunnen…

Vandaar de vraag of een verkeerd gevijlde inlaat stationair kan lopen en toch niet op maximum vermogen draait…

1mm dikke rand van 2cm in de inlaat is niet erg, ik heb zelf op mijn 50cc standaard een maximaal uitgeveilde inlaat (overal 1.5mm dikke rand). Hij verliest zoveel carterdruk dat hij niet van zijn plaats komt met standaard veertjes. Mijn inlaat is niet fout uitgeveild, hij is voor grotere cilinders prima, maar op 50cc standaard is het net iets te veel van het goedde.

Oplossing:
                Koop strakkere trekveertjes, groen, maar ik vind blauw fijner. langzaam rijden kan dan niet meer (koppeling grijpt niet aan), geluidloos optrekken kan ook niet meer (door die grote hoeveelheid toeren die hij maakt)

Heb je er een foto van? Ben je nog wel in het vakje gebleven?

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                Home made engine dyno
              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.