- Dit onderwerp bevat 28 reacties, 15 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 9 maanden geleden door thierry93.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
30 juni 2010 om 14:54 #197964
Ok, ik ga straks bestellen:
Zadel
Achterveer kapje
Sproeier
Koppakking
Voetpakking
Pakkingpapier voor spruitstuk en uitlaat
Groene polini trekveertjes
Bougie
Zuiger + zuigerveren en clipjes
Zijstandaard
V snaarNog iets vergeten?
En dan morgen als even de carburateur schoonmaken, een nieuw luchtfilter element knippen en met een haarlak checken op valse lucht, zo niet dan doe ik er alsnog nieuwe pakkingen op.
Als alles er straks op zit en alles het doet zal ik ff een foto maken en mijn profiel in gaan vullen.
30 juni 2010 om 15:07 #197932je moet carter pakking hebben ipv spruitstuk pakking.
dat plastich ding in je carb zou je kunnen kijken of dat nog heel is of dat hij daar geen lucht trekt.succes
1 juli 2010 om 16:55 #197997Hmm, ik kap aan de fietsketting kant er af gehaald en door het gat dat aan de rechterkant naast je cilinder in je frame zit deo gespoten en toen ging de brommer dus uit 😐 Valse lucht dus. dat plastik ding waar de carb op zit dat uit het blok komt zit gewoon goed, daar gaatie niet uit als ik spuit. Bij de cilinder zit ook geen lek. Dus het is denk ik de carterpakking…
Hoe vervang ik die? Moet ik dan het blok splitsen? 🙁 Daar heb ik echt geen zin in :S
Edit: Ff in de how to’s gekeken, daar staat een how to over je blok reviceren. Dus gewoon klein carter heet stoken, er af halen, nieuwe pakking, weer heet stoken, en er weer op? Zit de krukas ook vast in het kleine carter met een lager? Zo ja, blijftie lager dan zitten op de krukas? Anders ben ik nog verder van huis.
1 juli 2010 om 17:34 #197999soms heb je mazzl en kan je carter los zonder heetstoken 😉 maar dat gedoe met het lager weet ik zo niet
1 juli 2010 om 17:40 #198000pepko :
soms heb je mazzl en kan je carter los zonder heetstoken 😉Dit noem ik geen mazzel, eerder een verneukte lagerpassing.
Als je het kleine carter goed heetstookt dan blijft het lager netjes op de krukas zitten.
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno1 juli 2010 om 18:38 #198001ik noem het wel mazzel
1 juli 2010 om 20:34 #198002ik vind ook dat het mazzel blijft, het lukt dus het doel is bereikt
1 juli 2010 om 22:52 #198009Nou blijven jullie het maar mazzel noemen ik zal persoonlijk op zoek gaan naar een nieuw cartersetje! En volgens mij is het doel een mooi gereviceerd blokje.
2 juli 2010 om 01:43 #198011Ik zet de gasbrander er wel gewoon op, lijkt me makkelijker. Ik had al gezien dat ik elektronische ontsteking heb… heb namenlijk zoon kastje met 3kleurige stekker net als in een scooter. Alleen hebben de stekkers bij mij geen kleuren…
Net een lekkr band gehad… tering end lopen want met plakkertjes wil het niet meer 🙁
2 juli 2010 om 05:15 #198012haha cool dat je van helmond naar rotterdam bent gereden, hoe lang heb je er over gedaan?
2 juli 2010 om 06:42 #198014tnerual :
ik vind ook dat het mazzel blijft, het lukt dus het doel is bereiktJij moet eens stoppen met mensen na te balken en volstrekt nutteloze posts te plaatsen.
3 juli 2010 om 22:58 #198020Inmiddels al een stuk verbetering. Het brommertje had bij de vorige eigenaar lang stil gestaan, maar nu de carburateur schoon is en de aanlopende achterrem losser is gesteld rijdtie als een stuk beter. Nogsteeds heb ik eigenlijk het gevoel dat de koppeling blijft slippen. Hij blijft ong 5-6 sec de zelfde snelheid aanhouden bij het wegtrekken, soort van alsof het motortje al wel draait maar de koppeling nog slipt ofzo… heel vreemd. En dan ineens paktie em en zaktie een beetje in toeren om daarna gewoon goed terug te komen tot een kmtje of 40-45…
De valse lucht bleek toch niet te zijn, de deo ging via me luchtfilter me blok in, luchtfilter zat er half op. Dus dat scheelt ook al. Nu looptie ook mooi netjes stationair en valtie niet meer uit zoals eerst… dus ik hoef gelukkig niks uit elkaar te halen… dont fix it when it aint broke yet! 😀
haha cool dat je van helmond naar rotterdam bent gereden, hoe lang heb je er over gedaan?
Om 6uur vertrokken uit helmond met uigeprinte google maps kaartjes en routebeschrijving. Ergens rond 8 uur bij ’s Hertogenbos beland met een lekke band. Die heb ik kunnen plakken en oppompen bij de vriendelijke beveiligingsmensen van het ziekenhuis. Daar was nog een heel drama van familie die kwam omdat een jongen was neergestoken… zit je daar suf je band tussen te plakken :S
Daarna via Sliedrecht naar Rotterdam gereden en ik kwam rond een uur of half 2 thuis XD…
Wel een leuke tocht… je leert zoon ding gelijk kennen en besturen…
4 juli 2010 om 10:43 #198024cool. ja lange afstanden met brommer is vet, een groot avontuur. ben naar arndenne geweest op me zoomer. was echt geweldig. ik heb een garmin voor wandelaars met extra kaarten anders kom je altijd op de snelweg uit, als je domweg de wegwijzer borden volgt 🙂
4 juli 2010 om 11:12 #198025@ Wautaz staat je v-snaar niet te slap zowel, zet je blokje even naar voren(uitlaat ook los maken bij je ophanging in je frame).
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.