- Dit onderwerp bevat 24 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren, 1 maand geleden door Tim_vr6.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
2 januari 2022 om 17:40 #813843
Mooi hoor, zo wordt het al weer helemaal een brommer. Spuit alle holle ruimtes in je frame nog wel flink in de RX5 of Owatrol of ML, tegen roest, zeker waar je gelast hebt. Doe je ook nog nieuwe velgen en spaken en de naven opknappen? Gr. Wim.
Goed idee, zal een potje halen.
De velgen staan wel op de lijst, maar niet te grondig. Poets ze flink op, met nieuw rubber, maar meer nog niet. Door de keuring komen is momenteel mijn prio. Als dat eenmaal gelukt is gaan we die grondig aanpakken. We hebben nog wel even de tijd voor de eerste tochten weer komen.
Vespa si 92
Link naar Mijn collectie / Projecten.2 januari 2022 om 20:04 #813844Ziet er goed uit! leuk om zon topic even door kijken 🙂
2 januari 2022 om 20:24 #813845Kan je eigenlijk nog aan Si stickers komen?
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.2 januari 2022 om 20:41 #813846Deze zijn lastig, wil proberen via een stikker drukker deze proberen te krijgen.
Maar moet toegeven dat ik ze momenteel nog niet mis 🤫
Vespa si 92
Link naar Mijn collectie / Projecten.2 januari 2022 om 22:22 #813847Ook nog “vespa” er op, dat is origineel nooit zo gemaakt.
Dus ook geen kans op een nos setje uit italie bijvoorbeeld.
In de rest van de wereld heten ze allemaal Piaggio.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.3 januari 2022 om 10:26 #813851Op JMPB staan ze op het frame is hetzelfde maar kap weet ik niet.
3 januari 2022 om 11:37 #813852Deze stikker set zat op het huidige frame, misschien ooit bij geplakt. Heb zelf geen idee wat orgineel is/was?
Gaan het uitzoeken 👍
Vespa si 92
Link naar Mijn collectie / Projecten.9 januari 2022 om 15:50 #813904Update:
We zijn rustig aan weer aan het opbouwen, dan loop je toch weer tegen kleine puntjes aan.
Mooi nieuw slotje er in, met sleutels 😏

Mooie teller. (Met dank aan Wim)

Nieuw rubber om de velgen is nooit verkeerd, de oude banden waren 15 jaar oud 😱

De SI is bijna zo ver.

Komende week een nieuwe achterrem kabel monteren, de oude zat helaas vast.
Her en der nog wat klipjes en kapjes montere n.
De keuring staat ook gepland voor einde deze maand, ben benieuwd 😉Jou jullie op de hoogte.
Vespa si 92
Link naar Mijn collectie / Projecten.update:
Na een maandje wachten eindelijk de keurings dag.Het was gelukkig mooi weer, kon de SI droog vervoerd worden.

Ik zal proberen de keuring te beschrijven.
Ik had een afspraak bij keurings station Rijen.
Daar aangekomen, mij gemeld bij de balie waar nog enkele gegevens ingevuld moesten worden, ik had geen aankoopbon of dergelijk en moest daar een herkomst formulier van de rdw invullen, met hoe ik aan de brommer gekomen was.
Hierna moest ik wachten tot ik aan de beurt was, klein kwartiertje later was het zo ver.De SI mag naar binnen.
Op aanwijzingen van 2 keurmeesters de brommer binnen gezet en moest ik jammer genoeg plaatsnemen bij de deur, de brommer werd mee genomen, waar ze hem op een heftafel zetten om alles te bekijken.Een paar minuten later zag ik 1 van de keurmeester mijn kant op lopen, deze kwam me vertellen dat ze hem niet gestart kregen.
Met een kleine lach vertelde ik hem dat de brommer nog op de fietsstand staat, en vroeg gelijk of ik mee mocht lopen om het te laten zien. Kon ik toch nog iets zien van de keuring haha.
Bij de brommer aangekomen, laten zien hoe en wat, en de brommer voor ze gestart, de keurmeester vertelde dat ze niet vaak oude brommers meer doen tegenwoordig.Brommer werd op de rollenbank gezet waar deze 31km/h aan gaf(thuis reed deze toch echt 40 met de auto er achter), ze wilde hem al als snorfiets opschrijven, met de vraag om hem als bromfiets te noteren was geen probleem, helmplicht komt er toch aan zei de keurmeester.
Na de rollen bank, moest de vraag hoe oud de brommer precies is nog beantwoordt worden. De keurmeester hadden verschillende leeftijden gevonden, maar wisten niet precies welke de juiste was.
Gelukkig had ik me voorbereid op deze vraag en met de hulp van wat printjes van dit forum, en text en uitleg waren ze het er gelijk mee eens dat 92 het juiste bouwjaar is.Hierna was de keuring klaar en mocht ik de brommer weer inladen.
De keurmeesters maakten de papieren in orden en moest ik nog langs de balie voor de financiële afhandeling €159,55 voor 30 minuten werk.Hoop komende week de papieren binnen te krijgen, waarna we een kenteken kunnen laten maken.
Vespa si 92
Link naar Mijn collectie / Projecten.13 februari 2022 om 10:41 #814291Dure Rollerbanktest 🙄
Maar mooi dat je een kenteken hebt.
Geniet er van. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.