Beste Ciaoisten,
Na 20 jaar er niet meer met bezig te zijn geweesr wordt im tegenwoordig weer gegrepen door het fenomeen Vespa Ciao.
De een koopt zich een porsche in zijn midlifecrisis de ander een vespa.
Mijn zoontje wordt 9 deze maand en ik vind het wel eens tijd dat hij weet hoe je iets in en uit elkaar schroeft.
Iedere generatie klaar over de nieuwe maar we zijn nu op een punt dat de kids allemaal linker handen krijgen.
De kennis die ik bezit zou ik grasg op hem over willen dragen zodat hij niet de Anwb moet bellen om een band de wisselen.
Sinds ik weer zoek op het onderwerp kom er maar steeds meer aftermarketspul tegen waar je eind jaren 90 alleen maar myrhes en legendes over kende. Het Pinasco vliegwiel, het boekje van Poline met vijlinstructie en de vario.
Ik heb nu 2 Si’s en een Ciao staan (in matige stast), in de garage liggen al de polinicarters, 46mm polini cilinder, racekrukas en 13.13 klaar om in de winter lekker te sleutelen.
Het moet gewoon goed vooruitkomen, niet te hard en vooral niet teveel geluid (shittypower)
Ik heb nog heel veel vragen over ervaringen en techniek dus tot het volgende onderwerp.
Groeten Eelco de Limbo