:: Eeeh ik heb weer eens wat
-

Anoniem
Dag geliefde ciao knutselaars!
De aanwijsnaald van mijn kilometerteller is spontaan afgebroken. Er rest nog een millimeter..maar dat is niet makkelijk af te lezen…is dit makkelijk te vervangen? Liefst door mijzelf want de centen zijn op. Iemand?
Groetjes,
Yvon
FonSBijdrager
Bij o.a. Q-parts en JMPB kun je een nieuwe teller kopen. Deze zijn dan wel imitatie, een kopie van de originele Veglia teller. Kost ongeveer vijf tientjes en kun je, als je handig genoeg bent, zelf inbouwen.
Er komen op marktplaats ook regelmatig originele Veglia tellers langs, voor minder geld dan zo’n nieuwe imitatie. Dan raad ik wel aan om hem te testen voor de aankoop (met bijv. een accuboormachine).

Anoniem
Dank je wel Fons! Het wordt me te kostbaar, is er geen alternatief, bijv. openmaken en er een naald opplakken?
FonSBijdrager
Kilometertellers zijn logischerwijs niet ontworpen om makkelijk opengemaakt te worden. Het kan wel, maar je moet voorzichtig zijn.
Het afgebroken stuk van je naald zou er nog in moeten liggen dus in theorie kun je dat er weer aan plakken.

Anoniem
WimBijdrager
Om de hoek bij jou in Alkmaar ligt nog een teller 25,-
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Anoniem
Ik laat het maar zo Wim, ik hoopte op een korte cursus ‘glaasje eraf doe je zo’ maar dat zit er dus niet in. Een andere teller monteren is voor mij een brug te ver dus dan maar op het gevoel.
Dank weer, tot een volgende keer!
JelleModerator
Ik woon ook in omgeving alkmaar en heb nog wel een km teller van een ciao liggen, tenminste er van uitgaande dat het voor een ciao is. Deze mag weg voor 10 euro en dan zet ik hem er ook op.
Gr jelle

Anoniem
Jelle dat klinkt als een klok en daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen! En ja het is een ciao snor (zonder koffer)
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.