Vespa-Ciao.NL
:: Edjuh’s Suzuki RGV 250r

Home Forums Perso’s Andere merken Edjuh’s Suzuki RGV 250r

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 65)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

tvmierlo
    Donateur

Ik moest vandaag nog aan je RGV denken. Er kwam namelijk een rd350 voorbij toen ik in de bus naar huis zat(A2, knooppunt leenderheide). Jammer genoeg was het in de file, maar ik kon er toch niets van horen. Volgens mij was het een rd350f2 oid. In ieder geval rood met wit, ook een mooie kleurstelling.

Maar het is misschien wel een beetje offtopic :lol Maar ik dacht ik zeg het toch even, deze type’s lijken wel vrij veel op elkaar.

Edjuh
      Topic starter

Ik hoor van iedereen dat ze zoveel sneller zijn, jammer dat ik er nooit een zie. Een ding is zeker, de rijeigenschappen van een rgv kan een rd niet aan tippen, de remmen en de looks ook niet!

speedbuxy
        Bijdrager

Edjuh :
          Een ding is zeker, de rijeigenschappen van een rgv kan een rd niet aan tippen, de remmen en de looks ook niet!

En dat heb je getest?
          Ik heb namelijk een rg250 gehad en een rd350, maar de rg deed echt wel onder aan rij eigenschappen.
          Nou is dat wel het oude type maar dan nog een rd rijd gewoon heel fijn en remt als een trein.
          Is ook omdat ik zelf het papiertje nog niet heb anders was ik je kan wel even op gekomen om je de oren te wassen:pest:D

Edjuh
          Topic starter

Nee dat zuig ik zo uit mn gefrustreerde duimpje 😛

Edjuh
            Topic starter

De rgv is vandaag verkocht!

In plaats daarvan is er een goedkope, onderhouds- en wegenbelastingvrije toerbuffel van mijn leeftijd gekomen,

speedbuxy
              Bijdrager

Tenmiste een oldtimer:thumb verder zal ik m,n mening maar niet geven:D

just1991
                Bijdrager

ik vind de auto die er achter staat een stuk mooier :pest

Edjuh
                  Topic starter

speedbuxy :
                    Tenmiste een oldtimer:thumb verder zal ik m,n mening maar niet geven:D

Je bent in een milde stemming zie ik, gelukkig maar :whistle

Just, dit was een keuze van de hersens en niet van het hart, ik heb nu iets waar ik meer km´s mee kan maken en ik heb er aardig wat aan overgehouden ook.

speedbuxy
                    Bijdrager

Mn broer rijd anders vaak met een maat die een 4takt rijd en die het nu in 2jaar tijd al 2motors gehad omdat ze altijd wat hadden.
                      Dus 4takt kan ook best focken.

Moest trouwens van m,n broer vragen welke shit je momenteel rookt want dan gaan we binnenkort ook even naar adam om wat te halen is namelijk lang geleden dat we zo van de wereld zijn geweest:D

Edjuh
                      Topic starter

De rgv deed het nog prima hoor, maar was aan revisie/zuigerwissel toe en ik heb daar nu geen tijd en ruimte voor en geen geld voor over. Ding heeft nooit raar gedaan(behalve toen er vorige week iemand kwam kijken..).

Deze honda heeft:

-Cardan aandrijving(dus geen ketting en tandwielen meer vervangen)
                        -Hydraulisch zelfstellende kleppen(dus geen kleppen stellen)
                        -Gebruikt minder(hoewel het niet veel scheelt, beetje jammer)

53.000 km

Je mag wel even mn 4-takt pijp proberen, wordt je helemaal lijp van, hij heeft er 2 dus ook 1´tje voor je broer:D

speedbuxy
                        Bijdrager

Edjuh :
                          De rgv deed het nog prima hoor, maar was aan revisie/zuigerwissel toe en ik heb daar nu geen tijd en ruimte voor en geen geld voor over. Ding heeft nooit raar gedaan(behalve toen er vorige week iemand kwam kijken..).

Deze honda heeft:

-Cardan aandrijving(dus geen ketting en tandwielen meer vervangen)
                          -Hydraulisch zelfstellende kleppen(dus geen kleppen stellen)
                          -Gebruikt minder(hoewel het niet veel scheelt, beetje jammer)

53.000 km

Je mag wel even mn 4-takt pijp proberen, wordt je helemaal lijp van, hij heeft er 2 dus ook 1´tje voor je broer:D

Ding liep verder ook prima alleen was 1cilinder wel tot de draad versleten want daar zat een uitstoot kracht achter van een spartamet:D

Maar dat van die kleppen moet je niet te hard roepen want keek even mp en dit was de eeste die erop stond:D
                          Klik
                          En mijn broer en ik hoeven nooit een 4takt want waarom 650cc met 85pk rijden als een 350cc met 68pk veel beestachtig is:thumb
                          (en dan ook nog maar van de sound te zwijgen)
                          Maargoed ik ben ook het verkeerde publiek als het om 4takt gaat:D
                          Vind het sowieso wel mooi dat het een oldtimer is das sowieso altijd wel in mijn straatje:thumb

Edjuh
                          Topic starter

4-takt toerfietsjes rijden heel soepel, veel koppel onderin. 2-takt is niet echt leuk voor lange afstanden en het zuipt ook meer. Ik ben absoluut niet afgeknapt op de rgv maar een 4-takt heeft een wat vriendelijker karakter. Ik heb deze meer voor vervoer dan voor de sensatie of zoiets. Ik kon voor de suzuki een goed prijsje krijgen en de honda heb ik voor een prikkie gehaald, dus het komt mij allemaal goed uit.

Voor de 2-takt sensatie zijn er nog altijd genoeg brommers :p

FonS
                            Bijdrager

Eerst zeg je dit:

ik was eigenlijk al van plan om hem te verkopen om die reden maar daar wacht ik nog maar even mee, veel te mooi om weg te doen!

En dan lees ik ineens dit:

De rgv is vandaag verkocht!

Je had me wel mogen vertellen dat je planning aangepast werd :smack Dan had ik waarschijnlijk m’n spaarvarken direct doodgeknuppeld…

speedbuxy
                              Bijdrager

Ja jij beschrijft presies wat ik ook van 4takt vind alleen betitel ik dat als saai:D
                                Ik houd er wel van dat de handjes wat trillen na een ritje stevig boeken dat laat het bloed lekker stromen:D

Maar snap je keuze wel hoor m,n broer begint soms ook al over een cruiser 4takt na te denken zoals z,n toer maat heeft.
                                Want dat reed toch wel een stuk relaxer toen ie dat laast eens gecheckt had.

En dan helemaal in de stad want z,n rd350 is daar veel te pittig voor met als resultaat dat m,n broer al regelmatig de 150 ervoor heeft gehad in de stad terwijl ie niet eens z,on racer type is:D
                                En das bij z,n cr 500 zelfs nog een tandje erger:D want das echt een beest als het op trekken aan komt:thumb
                                Maargoed hij is net zoals mij verslaafd aan het geluid dus denk niet dat ie ze ooit weg doet.
                                (hij heeft z,n eigen mb van toen ie 16 was zelfs nog in het hok staan:D)

TimoO_
                                Donateur

Edo, ik zeg niet meer dan dit:

Noooooooooooooooooooooooooooooooooooo :?:no :boos :'( 😐 😮 :smack :((

Hij was zo mooi 🙁

Oke ik zeg misschien toch nog wel wat, het is inderdaad een zet waar je misschien wel wat meer aan hebt. Maar ik zal het denk ik nooit over m’n hart krijgen zoiets te verkopen.

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 65)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.