- Dit onderwerp bevat 217 reacties, 56 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 8 maanden geleden door Martijnvanheerde.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
6 november 2007 om 19:31 #262205
wanneer ben je klaar..kunnen we touren.
2 simo’s 8)
6 november 2007 om 19:55 #262206Haha niemand is voor de grillo velgen:P
Ebr ZUIGT gewoon, vooral de mijne, het is een stuk stront.
Dus het wordt OF de ciao voorvork met dempers en 10 spaaks, OF de grillo vork en velgen, want ik zie niet hoe ik de grillo vork met de 10 spaaks kan combineren, de maten zijn gewoon verschillend. Het systeem van remverankering is ook heel anders, de grillo heeft een soort beugel, dus geen ‘piemeltje’ die de remplaat vasthoudt.
Misschien kan jelle mij verlichten.
Ik moet nog even kijken wat ik doe, maar ik denk niet dat het de brommer verpest, dat zal je nog vies tegenvallen wouz:D Ik weet dat het er hier vreemd uit ziet maar dat zou wel goed komen….
@CF, gaat nog wel ff duren ben ik bang!
@Arvid, bedankt! Maar zoals je ziet ga ik waarschijnlijk tussen 2 vespa vorkies kiezen.
7 november 2007 om 14:44 #262226Als ik jou was, ciao vork met dempertjes.
En anders een oud model Si vork.18 maart 2008 om 21:42 #263832Vandaag wou ik beginnen met het in elkaar zetten van de ciao nu ik het gaatje in de tank heb kunnen lassen.
Hij zou ipv de ebr de tijdelijk paars gespoten ciao vork worden met voorvorkdempers krijgen.
Ik kwam helaas tot de ontdekking dat het wiel niet eens tussen de vork past! Dat wil zeggen, met de de moeren van de vering gemonteerd….
Ook andere vorken die ik had liggen hadden hetzelfde probleem, raar! Zo te zien past er alleen een flinterdun 17 inchertje tussen. Het gaat dus niet alleen om de band maar zelfs de velg past er niet tussen.
Wat nu, toch maar een telescopie?:( Of moet ik dat kreng gewoon naar buiten buigen?
18 maart 2008 om 22:29 #263833huh hoe kan het nou dat het niet past…
je bedoeld tussen de moeren van de veren of de moeren van de dempers?
als het de moeren van de veren zijn, moet je gewoon je band leeg laten lopen en dan moet het passen hoor.
misschien kun je de remtrommel van de 10 spakers aanpassen zodat die net zoals die van de grillo is, dan kun je je 10 spakers wel op een grillo vorkie zetten.
18 maart 2008 om 23:05 #263834
.-{2F4OV}-.crossfreak :
wanneer ben je klaar..kunnen we touren.2 simo’s 8)
Mag ik owk meerijden dan:bier
19 maart 2008 om 10:03 #263838jelle :
huh hoe kan het nou dat het niet past…je bedoeld tussen de moeren van de veren of de moeren van de dempers?
als het de moeren van de veren zijn, moet je gewoon je band leeg laten lopen en dan moet het passen hoor.
misschien kun je de remtrommel van de 10 spakers aanpassen zodat die net zoals die van de grillo is, dan kun je je 10 spakers wel op een grillo vorkie zetten.
Band was al leeg, de velgrand komt echt tegen de moeren van de veren aan. Dus is hij kennelijk toch krom. Grillo vork lijkt me ook vet, maar dat vind ik zonde van de grillo velgen die ik hier heb staan.
19 maart 2008 om 12:56 #263839Wat je ook doet, wel die Gele 10spakers eronder houden ! Staan zooo mooi:o:D
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno19 maart 2008 om 13:14 #263840hoe bedoel je zonde van de grillo velgen?
heb je al geprobeerd je velg er schuin doorheen te steken?
19 maart 2008 om 16:13 #263841Ja jelle, het is opgelost met een beetje buigwerk en inderdaad schuin insteken.

Demperbeugel past aan de linkerkant helaas niet(had yopie al gezegd), moet ik nog wat op verzinnen.Ik heb ook even mn polini radiateur gepast, de LC kit komt er op als ik wil rijden zonder simo power, maar het kan ook zijn dat ik de Simo naar LC ombouw:

Ik ben nu bezig met het monteren van het kenteken, deze komt zeg maar ‘liggend’ op het achterwiel(niet als op de foto), de chrome stangen moeten nog wat ingekort worden.
De demperkoker die als achterlicht moet dienen en de voorvork moeten eigenlijk nog gecoat worden, en daar moet ook nog een voorspatbordje bij. De zadelveer wil ik eigenlijk nog geel hebben. Ik ben alleen een beetje gierig om daarvoor naar de straler/coater te gaan want ik weet dat het te veel gaat kosten(weinig spul kost al evenveel om te stralen als 2 frame’s ofzo).
Nieuwe pakkingen voor de cilinder zijn vandaag binnen gekomen.
Pinasco vliegwiel komt volgende week, hopelijk past het op het carter want wat dat betreft zit het raar in elkaar.
En ik heb dankzij hansie ook een sterk vermoeden waarom hij de eerste keer zo zwakjes ontstook, lag vermoedelijk aan de massa(gecoat metaal=niet goed als massastekker).
4 april 2008 om 18:11 #264192Laatste aanwinst: Pinasco vliegwiel van Hans, afgedraaid door Heuvel.
Flick is mn malossi vertanding aan het fixen, zal met vario en licht vliegwiel wel mooi gaan lopen vermoed ik:duivel Met simo koppeling zou ik waarschijnlijk door de meeste variorijders eruit getrokken worden, hopelijk kan dat zo voorkomen worden:)
Ik probeer het eerst met gele drukveer, trekveren moet ik nog wat op vinden want ik geloof niet dat de malossi veren in mijn koppelingen passen.
Er moet ook nog wat stickerwerk gedaan worden, daarover later meer.
4 april 2008 om 18:28 #264194Mooi edjuh nu de vertanding nog ff en dan komt het goed 🙂
4 april 2008 om 18:35 #264195nice work!!
ik ben benieuwd hoe die gaat lopen!! wel een grappige plek om je radiateur op te hangen, dan weet je tenminste cker dat je genoeg lucht krijgt om te koelen:)
ohwjah btw…. ik moet je overschrijvings bewijs nog op de post doen.. ik zie ze nog liggen.. ik ga direct een envelop zoeken;)4 april 2008 om 19:14 #264196Hee Ed. Je hebt de onderste beugel van je dempertje verkeerd zitten! Die beugel hoort aan de binnenkant van je zweefarm.
En wat past er niet aan de linker beugel eigenlijk?
I came, I saw, and I forgot what I was doing...4 april 2008 om 19:28 #264197idd ed, dat omgebogen hoekje aan je onderste beugel hoort om je zweefarm heen.
dat is om hem te verankeren zeg maar, zodat die niet kan verschuiven.vind het een hele vette ciao, en die radiator voorop is ook erg apart!
de hele ciao is overigens erg apart.
suc6 verder
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.