- Dit onderwerp bevat 217 reacties, 56 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 8 maanden geleden door Martijnvanheerde.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
5 november 2007 om 19:19 #262168
Zowieso moet je voor en achter doen dan. +- 70% komt op je voorwiel terecht en de rest achter.
Ga maar een lang recht stuk rijden en knijp eens (met een Aprilia RS oid) vol je achterrem in, en dat met 50km/h ofzo… als je dan niet op je bek gaat vind ik dat je het heel knap doet.
Als je alleen je achterrem gebruikt om te remmen heb je geen controle meer, vaak denken mensen andersom; dat als je met je voorrem remt dat je dan over je kop vliegt of dan juist alle controle kwijt raak…..5 november 2007 om 21:51 #262170
hij is echt superdupervet geworden edjuh! mooi blokje;)
*Ed: thx duuuuuude ;-)*
5 november 2007 om 22:27 #262174Ziet er heel mooi uit edjuh!
maar zit je ook niet vet snel op te hoge toeren met die poulie?5 november 2007 om 22:27 #262175Dat was weer één pagina vol met “remmen” :con
Edjuh, al gekeken naar een NSR voorvork:) (droeg Erwinko ook al aan) Is best wel een groot ding maar veert super (oliegedempt, stukkie fijner dan niet gedempt)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno6 november 2007 om 08:56 #262178masterman :
Ziet er heel mooi uit edjuh!
maar zit je ook niet vet snel op te hoge toeren met die poulie?Ben je mal:P Simo koppeling he! Ik had begrepen dat als ik nu een 80 poelie zou nemen dat de vertanding al te zwaar zou zijn! Misschien heb ik het verkeerd begrepen maar bv. coda reed ook met deze vertanding volgens mij, en bij hem begon het ding ook pas te trekken rond de 60……
Zoals eerder gezegd zou ik eigenlijk vario moeten gebruiken.
@Arvid, gelijk heb je, ik heb even de bezem er door gehaald.
Het lijkt me tof zo’n goeie voorvork met schijfrem en alles, maar het uiterlijk is belangrijk, en ik wil niet met 2 verschillende velgen rijden, dus ik moeten even goed kijken wat ik doe.
Of zal ik gewoon mn voorwiel aan de nsr vork (kunnen) aanpassen?
6 november 2007 om 09:01 #262179Ik meet de afstand tussen de 2 poten wel ff op, kijken of je vespa voorwiel daartussen past (past denk ik wel, maar moet je wel wat afstandbussen ertussen zetten, of het mooi is vraag ik me af….)
Owja, balhoofd is ietswat groter van een NSR, ook is wheely’s trekken met deze voorvork wat lastiger aangezien hij wat meer weegt dan zo’n plaatstalen vespa-ciao voorvork (zit alleen al voor 0.5kg aan olie in :P)
Meet zo ff voor je op, hoor je zo:)
Home made engine dyno6 november 2007 om 09:06 #262180Het gaat maar door met Edjuh en zo te vernemen blijft het ook nog wel komen..

Heel mooi Ciaotje Super deluxe.
TICKLING BARN6 november 2007 om 11:56 #262181Thx.
Het ding lekt trouwens olie, ik snap er geen anjer van om het in hans’ termen te zeggen! Het lijkt uit het blok te komen, maar het is best veel:S Echt plasjes onder de brom. En het zou mengsmering moeten zijn, ik heb toch flink geschud volgens mij.
Raadselachtig….
Ik zat aan de krukkeerring te denken gezien het ook onder het blok hangt(ja ik weet wel dat het naar het laagste punt loopt), dat zou ook het slechte starten en moeilijke lopen kunnen verklaren. Maar daar zou het nooit zo uit kunnen lopen lijkt me?
Edit: OMG, ER ZIT GEWOON EEN GAT IN MN TANK!! echt mini, maar wel zichtbaar…..wat nu?
Toch maar bravo tank gebruiken:D
Gelukkig zit het echt onder de tank, dus het is wel te lassen zonder dat het de looks verpest. Ik ga hem maar weer uit elkaar halen dan!
Edit: Hij ligt nu weer compleet uit elkaar en gaat weer naar zolder waar ik de grillo vork en velgen ga passen, kijken of het wat is. Ook moet ik een lasser vinden.
6 november 2007 om 14:28 #262183ff over de grillo voorvork, daar passen ook de 4 en 3 spaakers in(wel met grillo rempot)
6 november 2007 om 14:34 #262184Dus dan zouden 10 spaaks ook moeten passen toch? Ik ga zo even kijken, zou wel mooi zijn!
Even een paar foto’s uit het pashok(sry voor de telefoonkwaliteit):
Met ciao voorvork in dezelfde kleur(zelfgespoten, op de foto zie je het niet maar het is niet mooi genoeg als je het vergelijkt met de coating):

Staat wel beter dan zo’n chrome kreng vind ik!
Grillo vork en velgen:

Hij staat met deze velgen echt HEEL laag, het wordt bijna een minibrommer. Maar ik vind het wel geinig, en ik zit serieus te overwegen de grillo vork en velgen te gebruiken.
Ook vind ik de zwarte velgen goed staan, maar het is toch wat te ‘gewoontjes’ en bijna iedereen heeft het al, dus ze zullen toch weer geel moeten worden denk ik:)
De grillo velg heeft een grotere remtrommel dus de 10 spaaks passen niet, dus 4 en 3 spaaks ook niet lijkt me?
Als dit doorgaat gaan de 10 spaaks in de tiffany, dat stond ook niet verkeerd vond ik.
6 november 2007 om 18:29 #262190Kan je niet de orginele 10 spaaks si/citta remtrommel ervoor gebruiken? (ik weet niet hoe die remverankering op de grillo vork zit) Die ziet er ook beter uit als dat spaakwielding.
6 november 2007 om 18:37 #262195niet de grillo velgen gebruiken man 🙁 word echt te klein.
gebruik gewoon de 10spakers! of een originele ciao voorvork. is niks mis mee.. (nouja :P) hij red het wel hoor
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel6 november 2007 om 18:41 #262196Vind ik ook , eerlijk gezegt verpest het je hele brommer…:'(
Gewoon die ebr/tomos of std vorkje gebruiken met die extra vering !
+ je mooie 10 spaaks zoals flick ook al zegt;)Voorderest een top ding
6 november 2007 om 18:44 #262198ik zou m laten zoals die was, of voor een ori ciao vork met dempers gaan!
6 november 2007 om 18:53 #262200Edjuh,
Lengte as tot Juk = 51cm
Lengte onderpoot = 32cm
Lengte as tot kroonplaat = 70cm
Veerweg = 10cmAfstand tussen poten = 12cm
lengte as tussen poten = 13mmDenk dat hij wat lomp is voor je ciao…..
10spakers RULLEZZZZ 😀 (girillo voorvork rulleert ook, kun je die samen gebruiken? Of je girillo voorvork door iemand laten verlengen?)
Home made engine dyno -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.