Vespa-Ciao.NL
:: Edjuh’s Simonini Ciao

Home Forums Perso’s Projecten Edjuh’s Simonini Ciao

8 berichten aan het bekijken - 211 tot 218 (van in totaal 218)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Edjuh
    Topic starter

Die blokjes werden soms met 28mm geleverd, kan je nagaan. Ik wil nog even klooien met de 26 want ik vind het wel een vet ding en het kan vast wel leuk lopen. Bovendien vereist een andere carb weer veel werk omdat ik geen spruitstuk voor die maten heb.

Eerst maar eens kijken of hij weer gaat roken na het opnieuw monteren van de kop. Misschien dat hij bij het rubber valse lucht trekt, hoewel hij dat met het pinasco blokje niet deed(zie binnentest@youtube).

Ik knutsel nog even en probeer de 145 sproeier, maar crossfreak reed ook met een 130 dacht ik.

Daan777
      Moderator

Je moet echt het blokje van crossfreak niet als voorbeeld gebruiken :no

*LOLLLL*

Edjuh
        Topic starter

Net een testritje gemaakt, helaas niet waar ik op hoopte.

Het spruitstuk is inmiddels opnieuw gemonteerd met dikke pakkingen en pasta om valse lucht uit te sluiten, de gasnaald zit nu op zn hoogste stand zodat hij onderin wat vetter mengsel krijgt(reed inderdaad beter), sproeier nog altijd op 145…(in het ciaocrossfilmpje zie je een simoblokje met zelfde carb met sproeier 120, die goed rijdt).

Starten duurde lang(veel rennen), maar hij startte en bleef lopen met het gas een beetje open, en het inmiddels vertrouwde hoge stationair toerental(nog steeds valse lucht?). Rijden deed hij wel, gas een klein beetje open en hij wou zeker vooruit, dus ik reed met een 35km/u over het fietspad op weg naar de testweg(choke stond nog open).

Na een paar 100meter ging hij al uitvallerig doen dus ik ben maar gestopt om te kijken, en hij was al weer aan het roken bij de cilinder, ^&()^*&*(^%

Bougie is ook zwart/grijs dus het is niet best….

Ik ga maar eens het carter en de cilindervoet checken want de rook komt daarvandaan.

Lennaert
          Sleutelbeheerder

vaag gekut allemaal edjuh mja nie zomaar iets om te zeggen doe ik later wel ofzo.

succes

ArvidW
            Donateur

Blijft gehannes met dat blok van je, weet je heel zeker dat alle kanaaltjes in je carburateur niet verstopt zitten?

Trekt anders heel de carb eens uit elkaar, en dan met een rietje en wat water heel de carburateur doorblazen om te kijken of hij niet stiekem ergens verstopt zit?

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
              Home made engine dyno

Edjuh
              Topic starter

De carb is nieuw, niet geschoten is altijd mis maar ik denk dat een lek toch het probleem is.

speedbuxy
                Bijdrager

Valse lucht kan je heel makkelijk testen door je hand op de lucht inlaat van de carb te houden, smoort ie dan niet meteen maar loopt ie nog heel eventjes na dan heb je last van valse lucht.

Martijnvanheerde
                  Donateur

Deo vind ik ook goed werken:thumb

8 berichten aan het bekijken - 211 tot 218 (van in totaal 218)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.