- Dit onderwerp bevat 217 reacties, 56 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 8 maanden geleden door Martijnvanheerde.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
25 juni 2009 om 22:42 #265376
hej edjuh super mooie brommer

dikke candy die kleuren 😀De Simo ciao heeft zn eerste leventekens gegeven, maar wou moeilijk aan en liep ook niet echt. Waarschijnlijk (veel) te kleine sproeier(110). 110!! wtf! 😛 ben zelf nog niet boven de 75 uit gekomen 😛
als die het doet wel ff mooi filmpje maken he 😉
26 juni 2009 om 00:02 #267944ja maar jij hebt ook maar een 13 mm carb en daar ga je niet zo een heftige set up mee voeden.
kleuren zijn mooi en origineel.26 juni 2009 om 06:06 #274542Edjuh :
Nou ja dat kan ik mezelf beter aanrekenen. Ik ben al lang blij dat het loopt maar voel er niet veel voor nog een ander blok in elkaar te zetten voor de gumball, ik heb gek genoeg ook niks kant en klaar ondanks al mn spul omdat ik de laatste tijd veel gezeik heb met alle brommers en blokken(*zucht-zelfmedelijden*).Btw. wat staat je lijstje vol:pest
edit: net getest(binnen, heb een filmpje gemaakt:D); hij valt meteen uit met hand op de carb, dus geen valse lucht kennelijk?
Stationair loopt hij ook best mooi.
wahahaha, running a mopet in the living room, great.=) If I would do that my wife would kill me.:D
What’s about a nice tour on your roof race track ?
26 juni 2009 om 07:27 #274543Haha ralph, I wish I had a house where you could test mopeds outside all day;) btw. bedroom:D even better.
The circuit was on my old house! But I know a good quiet long road nearby……
Ik denk dat ik vandaag het blokje monteer, eens kijken of hij binnen wil starten.
@guus, met het pinasco blok van het filmpje zat er dus 145 in, idioot groot en nog deed hij het op choke beter.
26 juni 2009 om 08:13 #274544Edjuh :
idioot groot en nog deed hij het op choke beterDaar heb ik op het moment ook last van 😮
26 juni 2009 om 13:01 #274545Edjuh :
Filmpje is al klaar:lol Maar ik heb weer problemen met opslaan, ik moet hans mn computerwizard weer inschakelen(ik zie hans zuchten).De koppelingshuizen zijn van staal dus ze exploderen niet, vooral met zo’n blok vind ik dat prettig ookal rijdt Sil met een ijzeren huis op zn Simo’07. Gewicht is gelijk aan het origineel. Ik heb er 2 verkocht en 1 gehouden. Ze zijn nog wel te krijgen.
Vloeibare pakking zou kunnen, maar de kop kan er pas op als het blok onder de brum hangt dus ik moet nog even wachten.
Haha 🙂 ish goedde.
Fuk man jij hebt hem er gewoon al onder hangen 😀 dat betekend dat ik volgende week ook maar even moet beginnen.
26 juni 2009 om 14:45 #274546Jaja hans, hij ligt er onder en vonkt mooi, starten deed hij niet maar met poelie zal dat binnen misschien ook lukken.
Nog even wat nutteloze foto’s:

Gasschuif 26phbh vs. 50cc zuiger

Mijn nieuwe tijdelijke werkplaats, computer ernaast voor snelle updates:P Tafel lag binnen 1 dag weer vol troep.

One step ahead hans!

Ik kreeg laatst een een bijpassende bril in mn handen.
26 juni 2009 om 14:57 #274547Perfect Ed, laat Hans straks op de meeting maar lekker stofhappen 😀 Leuke bril ook, in de 90’s gekocht zeker:p
Tevreden met je nieuwe kamer / huis ?
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno26 juni 2009 om 15:15 #274548Hij is niet van mij hoor, ik hou van kinky kleuren op mn brommer niet op mn hoofd8)
Zeer tevreden met mn huis, moet alleen nog veel aan gebeuren en dat gaat zoals gewoonlijk ‘gestaag’ (traag).
Zolang ik niet door een 50cc wordt vernederd vind ik het prima….
26 juni 2009 om 15:32 #274549Naiiiisss 😀
26 juni 2009 om 16:29 #274550Haha 😛 dat hoop ik ook niet voor je door een 50cctje worden vernedered..
maarja, het kan natuurlijk vastlopen :O dat zou toch wel t enigste zijn.Alhouwel, ArvidW komt zit je op de hielen met zn 50cc 😛
26 juni 2009 om 18:23 #274554Nice edjuh

Hoop dat je tijd en spirit hebt om hem voor de meeting perfeckt te krijgen ben namelijk erg benieuwd naar de presties van de 3taps simo.28 juni 2009 om 12:31 #274572Net even vario>poelie switch gedaan en gestart.
Weer dat vage stationair lopen(hoog, geen geknetter, zachtjes), ontsteking is het dus niet dus het moet de carb zijn of valse lucht. Bij gas geven viel hij niet uit en klonk het wel leuk.
Even 130 sproeier geprobeerd(kleinste wat ik heb in dell’groot), reed rustig weg met weinig lawaai(dat is verdacht), ik moest rustig gas geven want volgas deed hij niet veel(te grote sproeier zou je denken) maar hij stotterde niet en de bougie was grijs na een paar honderd meter. Bovendien was hij erg heet en er kwam rook bij de cilinder vandaan….hopelijk een slechte dichting.
Er moet dus nog een hoop geprobeerd worden, ik zou eigenlijk wel graag een 19mm proberen om te kijken hoe hij dan klinkt en reageert.
Eerst maar kijken of ik die kop sluitend krijg.
28 juni 2009 om 13:13 #274573zo te horen ligt het inderdaad aan carb afstelling/ valse lucht. ik denk dat hij een 19 of 21mm een stuk fijner vind, in ieder geval veel beter af te stellen.
28 juni 2009 om 13:42 #274574Edjuh :
Weer dat vage stationair lopen(hoog, geen geknetter, zachtjes)Dat is dus een te arme afstelling.
Maar zowiezo denk ik dat 26mm echt veel te groot is. Probeer eens een 21mm 🙂 -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.