- Dit onderwerp bevat 217 reacties, 56 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 8 maanden geleden door Martijnvanheerde.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
2 juli 2008 om 10:17 #265592
Dan zijn de plaatsje verre van orgineel een moer komt namelijk altijd als laaste en niet als eerste.
Hoe vaster je het nu zou draaien hoe meer je aan die moer en laspuntjes trekt.
Maargoed ik ben totaal geen expert op dit gebied dus als het zo moet zal het zo moeten, toch lijkt het er sterk op dat ze gewoon een halve slag gedraait moeten worden op de foto.
Die 90graden vouw lijkt namelijk ook wel presies om de vork heen te passen.@jelle als jij daar een korte bout indraait die alleen net in die moer zou komen, breken die las puntjes zeker weten wel eens af.
2 juli 2008 om 10:36 #265593achter de moer zit nog een gat met met m8 tap, ik rij er al een hele tijd mee en heb er geen problemen mee gehad, nu heb ik andere (zelf gemaakte) beugeltjes, deze hebben achter de moer alleen een ruim gat(dus niet met M8 tap) en die overleven het tot nu toe ook nog steeds 😀
dit kun jij ook doen edjuh… gewoon zelf even een stukje ijzer van 3mm regelen en dit een beetje verbuigen en dan een M8 moer erop vast punten.
Ik zal je vanavond wel even via msn een fotootje van de mijne sturen.
2 juli 2008 om 10:40 #265594Ik denk het wel, blokje ligt er nu onder, nog even de massastekker goed aansluiten gezien hij de vorige keer heel flauw vonkte en waarschijnlijk daardoor ook niet startte. En de kabels natuurlijk, ik hoop dat ik nog genoeg roze kabel heb omdat ik de oude( in combinatie met de ebr=lager=korter) niet kan gebruiken.
@Jelle, ja ik zag net dat dit de enige mogelijke manier van monteren is, dus ik moet ze echt omlassen.
Blok status:

Het vliegwielkapje wil er niet goed op zoals je ziet, gewoon een fout van simo, ik echt veel kapjes liggen en er past geeneen. Beneden zit hij wel dicht zodat de lucht wel richting cilinder gaat, het ziet er kut uit maar jammer dan.
De cdi komt van een vespa schakelscooter.Nog wat details:

Het verbeteren van het blok gebeurt na het inrijden, ik wil eerst zien wat het standaard doet.
2 juli 2008 om 11:43 #265595Zeer nice edo!
Over je massa stekkertje, ik heb meerdere cdi’s gehad waar dat stekkertje geen ruk uitmaakt (wel of niet erop) maargoed.
Dat cdi weet je ook zeker dat die werkt ?ben echt benieuwd wanneer die rijd joh 😀
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel2 juli 2008 om 12:16 #265596Maar waar maakt hij dan massa? In het blok zelf?
De cdi is volgens mij nooit gebruikt en als hij niet wil heb ik nog 2 andere.
Ik ga later op zolder proberen te starten gezien het nu leeg is kan ik wel wat stappen zetten:) anders moet hij naar buiten maar dan heb ik ff hulp nodig, heb ik wel eerder in mn eentje gedaan maar dat is echt veel gedoe.
2 juli 2008 om 13:54 #265597allemaal geile nieuwe spulletjes 🙂 mooi. je sticker is uber ruijg 😀 Vespa Racing Team (H)
2 juli 2008 om 14:55 #265598Edjuh :
Maar waar maakt hij dan massa? In het blok zelf?Via de witte draad 🙂
Ziet er super mooi en vet uit Edjuh
, tijd om ermee te gaan rijden:DAW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno2 juli 2008 om 17:52 #265603Nice, hopelijk dat hij binnenkort rijd!
2 juli 2008 om 18:37 #265605Edjuh: een vraagje
hoe kom je aan die ”vespa racing team” stickers?
ben hier al heel lang naar opzoek dus
verder zoals altijd weer alles zeer nice 😀
2 juli 2008 om 21:41 #265606Van marktplaats!
Bedankt voor de reacties.
Arvid ik hoop dan dat hij nu wat fanatieker vonkt gezien hij eerst wel startte maar heel flauw stationair liep en verder niks deed. Er zit nu een andere bobine en vliegwiel op, ik hoop dat hij nu in een keer start!
Ik weet niet of de eerdere problemen misschien wel met de afstelling van de carb te maken hadden, ik geloof dat er iets van een 130 sproeier in zat met het ongeoliede filter. Filter is nu geolied. Morgen leg ik de laatste kabels aan en probeer ik hem te starten.
2 juli 2008 om 23:49 #265607Succes met testen dan straks, hoop wel dat het strak en netjes loopt nu met een lekker pittige snelheid.
TICKLING BARN3 juli 2008 om 06:29 #265608
.-{2F4OV}-.Hey Edo!
Ziet er goed uit! Ik vind de kleurencombo steeds vetter worden! Hoeveel mm carb ligt erop?
Khoop egt dat ie goed loopt op de meeting.. kunne we miss nog ff sprinten
3 juli 2008 om 08:35 #265609Haha sprinten:P je bent gek, 3 taps blok met simo koppeling met 95 poelie tegen 4 taps met vario, hoe hard wil je mij aan het huilen zien:con Volgens mij trekt hij vanaf de 50km/u pas maar ik wil toch wel een sprintje proberen.
Carb=26mm, aan de grote kant maar het ziet er in ieder geval spectaculair uit want deze is echt flink groter dan bv. de 19mm phbg. Ik ga ooit nog wel eens een 21mm proberen.
Kleurtjes ben ik ook nog steeds erg blij mee, ik was gister nog zwart stuurfoam aan het proberen maar dat werd teveel van het goeie. De roze kabels maken het wel af vind ik.
@crullie, bedankt, zal ik nodig hebben:)
3 juli 2008 om 09:57 #265610
.-{2F4OV}-.Ow je rijdt met poelie. Nja optrekken zal ie tog wel redelijk doen neem ik aan! Maar iid geen tegenstand voor 4taps met vario;)
Nja miss sprinten vanaf de 50 naar de 100/110?:lol
Levensgevaarlijk!
3 juli 2008 om 11:29 #265611Mijn malossi vertanding was dus gaar en ik heb nog geen antwoord van jmpb, verder zou nog een versterkt koppelingshuis willen etc., maar dat is allemaal toekomstwerk. Poelie is nu ook het makkelijkst gezien ik die niet hoef af te stellen.
Optrekken is niet indrukwekkend met dit blok heb ik me laten vertellen, het gaat allemaal om de boost bij de 50-60 richting de 100+=)
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.