- Dit onderwerp bevat 747 reacties, 100 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 9 maanden geleden door ritze.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
20 augustus 2006 om 17:54 #442232
ik zou je gasnaald 2 tikjes omlaag zetten moet het waarschijnlijk al beter zijn als die niet al in de laagste stand staat.
20 augustus 2006 om 18:32 #442233hansieb :
DUCKTAPE 🙂Wat denk je toen ik met AA-t zijn ciao reed met 1 hand op 70dr met speedengine levensgevaarlijk laat staan met de scooter en 80km/h!
Maar edjuh hij doet het dus wel luchtschroef indraaien en 1.5 slag uitdraaien. Daarna stationairschroefje terugdraaien of verder open draaien tot die netjes pruttelt.
Ducktape he? Ik zal het eens proberen.
Stationair loopt hij prima trouwens!als t echt MOET dan sta ik als 1e in de rij
we gaan wel een keer racen ed
wel tof dat ie eindelijk rijdt, ik ga denk ook voor de Too BadIk neem aan dat je de 22mm bedoelt? Ik ben zeker blij dat hij rijdt. Vandaag alleen een klein beetje pech gehad, de schroef van de koppeling was losgegaan, en daardoor is die segmentschaal scheef.
Gelukkig is de krukas ongedeerd, anders zat ik nu te janken:)Blokje moet er helaas wel weer snel af, het maakt gewoon te veel lawaai, en het heeft uiteraard ook teveel vermogen voor dagelijks vervoer, ik denk dat als de scholen weer beginnen de rollers ook weer veel voor zullen komen.
Maar het loopt in ieder geval, en best goed ook, maar ik moet het toch wegleggen en voor speciale gelegenheden bewaren denk ik.
ik zou je gasnaald 2 tikjes omlaag zetten moet het waarschijnlijk al beter zijn als die niet al in de laagste stand staat.
Ok, hij staat nu in de een na laagste stand(dus clipje in de een na bovenste stand), klopt toch wat ik zeg? Hij stotterde dus als hij richting de 60 ging, maar met minder gas wou hij weer wel, echt vollebak heb ik nog niet gereden.
Ik wil er trouwens een ander luchtfilter voor halen, want die malossi filtert ook voor geen moer volgens mij, bovendien zit ik er mee te klooien met de bevestiging.
20 augustus 2006 om 21:38 #442243ik zou je gasnaald 2 tikjes omlaag zetten moet het waarschijnlijk al beter zijn als die niet al in de laagste stand staat.
Ok, hij staat nu in de een na laagste stand(dus clipje in de een na bovenste stand), klopt toch wat ik zeg? Hij stotterde dus als hij richting de 60 ging, maar met minder gas wou hij weer wel, echt vollebak heb ik nog niet gereden.
Ik wil er trouwens een ander luchtfilter voor halen, want die malossi filtert ook voor geen moer volgens mij, bovendien zit ik er mee te klooien met de bevestiging.
dan moet het eigenlijk al goed zijn en zonder luchtfilter rijdt hij dan niet beter????
21 augustus 2006 om 09:38 #442255Nou de bougie begon met 115 pas de goeie kleur te krijgen, met 85 reed het al aardig maar dat was kennelijk toch nog veel te klein gezien hij nu met 115 pas een beetje stottert bovenin. Ik ga straks even kijken bij een shop wat voor luchtfilters ze hebben, en dan vanmiddag nog even proberen.
26 augustus 2006 om 15:57 #442302Ik heb vandaag aardig wat rond gereden en het volgende valt me op:
-Hij trekt niet super
-De boost is wel heftig, doortrekken is erg goed dus, maar:
-Hij gaat iets stotteren als ik volgas doortrek, dus moet ik wat gas terugnemen, dan trekt hij met minder gas wel weer verder, maar ik heb tot nu toe niet echt een supersnelheid gehaald, hij draait wel veel toeren.
–Bougie = Sproeier neem ik aan? is dus 115, ik heb ook 110, maar ik denk dat ik voor de zekerheid liever met 115 blijf rijden, ondanks dat die miss. iets te groot is.
-Bougie is best mooi van kleur, sterke koffie:)
Ok het rijdt dus wel goed, maar zeker niet zoals het(volgens mij) hoort.
Ik heb hem nog niet heel lang opengetrokken, het is immers een nieuwe zuiger, en ik heb geen lange verlaten wegen bereden dus gewoon in de stad.
Wat kan ik doen om alles er uit te halen wat er in zit? Sproeier 112 ofzo kopen? Met de gasnaald spelen?
Luchtschroef klooi ik nu mee, maar dat is voor het hele fijne afstellen he?Nog een keer wouten gezien trouwens:D, ze stonden volgens mij te wachten op fietsers die door rood gingen, ik ging rechtsaf door rood, en ik zag eentje in zn teleding praten, maar ze kwamen niet de straat opgerend om me te stoppen gelukkig, ik ben maar snel doorgereden8)
26 augustus 2006 om 16:02 #442303Haha ok edjuh wat ik even zou proberen is ookal heb ik geen REEDVALVE cartertje met 19mm carb.
-Luchtschroef gewoon helemaal indraaien en 1.5 slag uit.
-Gasnaald spelen 4 standen zitten er als het goed is op, zet em eens op de middenste stand ofzo.Sproeier 148 kan je ook nog proberen om zo de beste kleur te krijgen.
26 augustus 2006 om 16:05 #442304ik weet nie ik zou eerst is ff met die gasnaald kutten… bij mij toen ik hem goed had afgesteld trok ie hem uit de vering voor (was net een schommel als je met de gas speelde) dus ik denk dat het dat toch moet zijn. Was overigens wel met ninja want die too bad duurt iets langer voor ie gevuld is vogles mij (27mm)
edit:
wat je ook kan doen is een ietwat versleten v-snaar erop zodat ie slipt op zijn top en dan kan je wel het goed het aantal toeren horen (tuurlijk geen minuten vol gas gaan rijden dan) en dan hoor je ook goed of ie stotterd…let op dan is ie wel zeeeeeer kut aan te rennen.
26 augustus 2006 om 16:41 #442306hansieb :
Haha ok edjuh wat ik even zou proberen is ookal heb ik geen REEDVALVE cartertje met 19mm carb.-Luchtschroef gewoon helemaal indraaien en 1.5 slag uit.
-Gasnaald spelen 4 standen zitten er als het goed is op, zet em eens op de middenste stand ofzo.Sproeier 148 kan je ook nog proberen om zo de beste kleur te krijgen.
Ik had de luchtschroef eerst al op die stand gezet, heb hem nu 2 slagen verder uitgedraaid en heb het gevoel dat het al iets beter is.
Gasnaald ga ik eens mee spelen ja, bougie is mooi maar wel droog, mag miss. iets vetter mengsel in.
Sproeier 148??!! Waar haal je dat in godsnaam vandaan, ik denk dat 120 al veel te groot is, je gaat toch niet ineens een 33 stappen grotere sproeier proberen als je bougie al mooi is?
Toch bedankt 😉
November Rain:
ik weet nie ik zou eerst is ff met die gasnaald kutten… bij mij toen ik hem goed had afgesteld trok ie hem uit de vering voor (was net een schommel als je met de gas speelde) dus ik denk dat het dat toch moet zijn. Was overigens wel met ninja want die too bad duurt iets langer voor ie gevuld is vogles mij (27mm)
Ja naald ga ik eens mee kutten idd. Oe dat met die vering wil ik ook:D, met doortrekken heb je dat wel idd, maar optrekken is me nog iets te mak.
Ik dacht ook dat hij met 22mm uitlaatje ook wel wat harder zou trekken ja, misschien eens proberen, hoewel dat de snelheid niet ten goede zal komen denk ik.
Bedankt voor de suggesties, morgen ga ik weer proberen denk ik, vandaag heeft de 19mm al heel wat benzine gezopen haha.
26 augustus 2006 om 16:59 #442309Hehe sorry 🙂 dacht 150 te zien, maarja dat zal wel door me overmatige alcohol gebruik zijn van gister… :con
Hoeveel zuipt die?
26 augustus 2006 om 17:05 #442310Hehe is goed hoor, maar hij zuipt redelijk, niet echt bijgehouden en ik heb ook best veel gereden, maar tankje is redelijk opgezogen in 2 dagen.
26 augustus 2006 om 17:26 #442311Edjuh :
Hehe is goed hoor, maar hij zuipt redelijk, niet echt bijgehouden en ik heb ook best veel gereden, maar tankje is redelijk opgezogen in 2 dagen.hehhe jaah klopt ik dacht eerst ook “hmmm dat membraan werkt wel goed, zo te zien zuipt ie nie te veel”…
wat een bullox dacht ik toen.. dat was nog met het afstellen.. als ie is afgesteld ga je pas km’s maken dan ben je er zo achter 😉
edit: hij liep (die van mij) iets van 1 op 9
26 augustus 2006 om 17:46 #442312Degene die mn post heeft ge-edit: ja sproeier is 115 inderdaad, bougie is een bpr8hs, zo’n R ding van NGK.
Dit is mn koppeling btw:
27 augustus 2006 om 19:39 #442331Vandaag ff met de gasnaald gekloot, dwz in de hoogste stand gezet(ging soms stotteren), toen in de laagste(dat was beter). Hij trekt nog steeds niet SUPER, en gaat wel lekker door, maar gaat toch zeker niet écht hard:(
Ik merk dat hij harder gaat als ik niet volgas rij, maar half of driekwart, wat kan dat betekenen volgens jullie?
Snelheid is nog erg moeilijk te schatten, omdat hij zoveel toeren maakt(70 poulie) dat je denkt wel heel hard te gaan, maar dat valt toch tegen als je goed oplet.
Ik ben benieuwd of er iets niet goed zit of dat de cilinder niet geweldig meer is of iets anders?
Blok moet er binnenkort weer af voor een andere geile setup:D, maar daarvoor wil ik het liefst nog wel even weten wat het echt in zn mars heeft, dus suggesties zijn nog welkom.
ciao.
27 augustus 2006 om 21:59 #442339gooi vario erop hij verzuipt in het miden gebied probeer eens als je hem heel rustig open trekt of hij dan beter loopt op vol gas. als dat zo is, werkt een vario echt dan knalt hij meteen de toeren in en kan hij niet verzuipen in het midden gebied. probeer het maar eens;)
27 augustus 2006 om 22:15 #442343dat zuipen heb je echt gelijk in, tering hé!
maar wat voor sproeiers moeten erin? van die keihin gevallen ofzo?
want anders lijkt me die 115 wel erg grooottt.ik wil het malossi blok ook zeker een keer met mn proma CANNON testen, kijken hoe hij het daar op doet. =)
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.