Vespa-Ciao.NL
:: Edjuh’s perso

Home Forums Perso’s Projecten Edjuh’s perso

15 berichten aan het bekijken - 706 tot 720 (van in totaal 748)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Edjuh
    Topic starter

De grijze bravo leeft weer! Ik heb van de zomer het subframe verstevigd met stalen latten, helaas eentje zo geplaatst dat de v-snaar aanloopt : -( . Gelukkig ben ik zo’n belabberde lasser dat hij er zo weer af was 😀 Verder ben ik tevreden over de verstevigingen.

Er zitten nu SI veren op, mijn bravo veren waren stuk en dit is wat steviger en oogt ook zo. Batty zei bij de Limbotour 2010: “hij wordt steeds lelijker” ( 😀 ) en hij had gelijk. Nu begint het weer ergens op te lijken vind ik. Er zit nog wel werk aan.

Setup:

42 alu, 25mm uitlaatpoort
      cp carter, gevijld
      aangepaste krukas
      ingekorte leo, 25mm
      100mm standaard achterkoppeling en multivar

Met dit blok heb ik de vct-2009 gereden, alleen met gianelli hyper i.p.v. leo (en op de ciao).

In het tankje zat nog best veel benzine dus ik heb hem maar even geprobeerd. Lekkere herrie! Morgen met licht maar eens kijken wat het doet.

Gelukkig 2014 iedereen!

MarcoS
      Donateur

Ik vind het wel een knapperd 😀

Maar het blijft een Bravo en leuke brommers :thumb

Edjuh
        Topic starter

Dankje marco!

even de specifieke onderdelen opgezocht

VespaAvanti
          Donateur

Mooi aangepast die pijp en cilinder!

speedbuxy
            Bijdrager

Ziet er smooth uit ja:thumb

Edjuh
              Topic starter

De bravo heeft een tijdje stilgestaan met 2 lekke banden maar rijdt weer lekker rond inmiddels. Ik ga nu thuis een ‘beetje’ opruimen want ik heb nog te veel brommerspul liggen. De grijze moet deze zomer eigenlijk ook weer rijden. . Ik moet ook nog een oldtimer ciao spuiten en opbouwen : -)

Ik heb vorig jaar een peugeot 103 van de buurvrouw gekregen die 20 jaar in haar schuur heeft gestaan. Typisch frans gebakje. Het blokje zag er redelijk uit maar er moet veel gebeuren qua banden hendels kabels etc.

MarcoS
                Donateur

Grappig ding, maar nog genoeg aan te doen inderdaad 😉
                  En de Bravo ziet er ook nog goed uit :thumb

DarkMagician6
                  Bijdrager

Ik vind alleen de achterband echt spuuglelijk, voor de rest is het echt een geweldig mooie bravo! :thumb

Edjuh
                    Topic starter

Ja ik moet nog origineel ogende banden monteren. Het subframe is ook niet origineel waardoor het wiel niet mooi binnen het spatbord valt, ori brug is korter dan de nieuwere bravo/citta brugjes.

De peug is trouwens van hetzelfde jaar als de bravo (+- 1973).

Edjuh
                      Topic starter

Kleine foto update, ik rijd hier best veel rond. Mooie verlaten wegen en natuurschoon.

De Olympia 43mm rijdt nog steeds heerlijk. Ik zou iets meer optrekpower willen voor de steilere stukken weg maar het middengebied is zalig.

Ik heb nog een beetje met de grijze gespeeld maar die maakt teveel herrie. Misschien een 25mm citypower maken?

speedbuxy
                        Bijdrager

Das zo te zien ook een heerlijke omgeving om doorheen te cruisen8)
                          Grotere flens zou ik niet te veel van verwachten, want mijn DPR uitlaat ging naarmate de voor bocht dunner werd steeds beter presteren gaf DPR toen aan.
                          Maar dit was wel met een 22mm cilinder. Misschien als de flens ook groter is qua diameter dat het dan ook wat meer zin heeft.

Edjuh
                          Topic starter

Ja, ik moet af en toe 45 min. rijden en dat stukje verveelt nooit. En meestal 3-4 tegenliggers in 30km rijden en niemand achter me : -)

Die 25mm citypower zou voor de 42mm alu met dikke flens zijn, waar nu de ingekorte leo op zit. Gewoon teveel lawaai, zeker met vario en dit blokje rijdt niet lekker met poelie.

MarcoS
                            Donateur

Prachtige omgeving inderdaad!! 😉
                              En het blijft een leuke Bravo, mijn favoriete kleurencombinatie ook trouwens :thumb

Daan777
                              Moderator

Leven in de brouwerij! Leuk om te zien! :thumb

VespaAvanti
                                Donateur

Idd leuk om weer eens wat van je te horen Edo!:thumb
                                  Mischien moeten we met heel v-c die kant eens op touren:D

15 berichten aan het bekijken - 706 tot 720 (van in totaal 748)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.