- Dit onderwerp bevat 747 reacties, 100 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 9 maanden geleden door ritze.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
24 april 2013 om 19:31 #439461
wow Frankrijk, that is cool.
For how long will you be there?
24 april 2013 om 19:43 #43945314 spakers zijn cool maar deze passen gewoon bij zo’n mooie originele brommer. Leuk die Franse achtergrond op die foto het is net of die foto is gemaakt toen hij nog vrij jong was :).
24 april 2013 om 20:43 #439430Horen we ook weer eens wat van edo ;)! Wel echt tof om te zien dat die bravo daar nog steeds een beetje rondtuft in het Franse landschap.
9 juni 2013 om 15:26 #468889Inmiddels alweer een tijdje thuis. M’n citta is naar AA-T alex gegaan en ik heb mn motor in onderdelen verkocht (behalve het motorblok/frame). Ook veel opvoerspul is weggegaan. Ik heb gelukkig nog zat spullen en ik heb ook weer zin om er wat mee te doen.

De mini heeft een standaard cp blokje met 38.4 polini gekregen:

de zwart gecoate berini kop staat hem goedOok ben ik met een zitje bezig. Er moet nog schuimrubber en zwarte skai op.
Tiffany:

Mn eerste met kenteken heb ik aan AA-T Alex verkocht maar ik heb nog 3 frames zonder kenteken en wat onderdelen. Ik miste echter een goede berini naaf en piaggio naven passen niet in het wiel wegens andere tandjes op de wielas:

onderste is van een tiffanyDus de as uit deze getransplanteerd naar een piaggio 1:11 naaf. Ik hoef nou ook geen berini poelie (met spiebaan) meer te zoeken.

Nu de Tiffany in elkaar zetten en laten keuren. Een mooi snorblokje heb ik al liggen. De andere frames heb ik ook plannen voor.
[klik>] Ik heb de tiffany folder even ingescand, voor de liefhebber. [<klik]

Ik ga ook nog met de ciao’s bezig.
9 juni 2013 om 18:33 #468893Lekker bezig edjuh

Paste die berini as dan goed in de piaggio klok?
Want ik heb dat toen ook geprobeerd, maar ik moest dan wat meer opvul wijen er tussen doen anders hield ik vrij veel speling over op die grote as.
Die rode elec tiff is trouwens lekker ivm die lelijke groenen die altijd voorbij komen.
(vraag me ook af hoe kleuren blind je moet zijn om voor vies groen te kiezen als er ook sexy rood is/was)9 juni 2013 om 19:00 #468890Hey, bedankt.
Ja die as is perfect uitwisselbaar in dit geval.
Die rode tiff is schijnbaar nauwelijks verkocht, misschien was hij iets te flitsend voor de doelgroep. Ik vind de grijze wel stijlvol. De andere 2 frames ga ik wel wat puiks mee doen 😀
9 juni 2013 om 19:18 #492219Nice to see you busy again.
9 juni 2013 om 20:36 #492009Geweldig die folders echt typisch jaren 90 🙂
Ik had trouwens in jou geval het wiel omgespaakt naar een piaggio naaf maar dit kan inderdaad ook, het is maar net waar je voorkeur ligt! Succes met Tiffany!
9 juni 2013 om 21:53 #492223Welkom terug kerel 😉 Leuk dat je ook weer aan het rommelen bent. Zo’n Tiffany is erg leuk, misschien dat ik er ooit ook nog een aan mn collectie ga toevoegen. Ben benieuwd naar het resultaat van het zitje op de mini. Lijkt me nog niet eenvoudig om dat mooi strak te krijgen. Succes
9 juni 2013 om 22:09 #492224Thanks Ralf! Good to have you back as well.
Wilk, ja dat ga ik met een volgend frame wel doen, ik heb ook geen andere tiffany achterwielen/naven.
Citta89, dankjewel! Het zit nu al beter dan eerst.
Tiffanies zijn zeker leuk en je kan er veel kanten mee op.Nog 2 scans:

Met dank aan miniciao voor de folder.
24 juni 2013 om 01:26 #491137Edjuh :
Die rode tiff is schijnbaar nauwelijks verkocht,De post was nog vers genoeg om er even op te quoten.
Want hoe groot kan het toeval zijn.
http://link.marktplaats.nl/688337526
Zou hem er haast om kopen want rood staat de tiff wel erg goed
24 juni 2013 om 20:42 #492312Woa heftig 😀
`

even opgeslagen en geupload zodat hij zichtbaar blijft
Maar waar is de elec. start? : s
Ik heb de tiff opgebouwd maar ik ben niet tevreden over de naaf (lekt, en hij valt niet geheel in het wiel). Dus de tiff maar weer op zolder gezet. Ik heb er nu ook geen geld voor.
24 juni 2013 om 22:51 #492313Ja die miste ik ook, maar ze zijn ook vast zonder elec start verkocht.
Denk daarin tegen wel dat deze kleur alleen te bestellen was en dat dit aanzienlijk meer koste, anders is het mij een raadsel waarom je voor blauw met wit zou kiezen.En mijn tiff staat ook in rustig hoekje in het hok, want de berini klok is mega vast gelopen tot vet slippend wiel aan toe en ik mis alweer meerdere spaken.
Dus moet hem ook weer eens aanpakken als het budget het toelaat.11 november 2013 om 22:15 #493296Inmiddels ben ik weer in Frankrijk. De bravo startte na een aantal maanden zonder moeite en rijdt ook nog prima dus met weer eens een mooie herfstdag werd het tijd voor een ritje. Mijn idee was om een filmpje ervan te maken voor de fijnproevers, maar het is een fotoreportage geworden.

Het was sprookjesachtig mooi.
De grijze bravo wacht nog op aandacht zodat er ook weer eens flink gerost kan worden (snel blokje + vario).
Ik heb ook nog een ouwe peugeot 103 brum van de buurvrouw gekregen die de schuur opruimde. Ga ik nog wel wat over posten.
11 november 2013 om 22:25 #493297wow! de oranje kleur van je bravo mixt echt perfect met deze herfstkleuren, prachtig!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.