Vespa-Ciao.NL
:: Edjuh’s perso

Home Forums Perso’s Projecten Edjuh’s perso

15 berichten aan het bekijken - 631 tot 645 (van in totaal 748)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Waarom?

Dat is zeker een leuke hobby schuur en genoeg machines om je idd eens vlink uit te leven:thumb Flensje ziet er keurig uit maar voral leuk te zien dat je weer een mooi ciao project bent gestart:)

Edjuh
      Topic starter

Dankjewel.

Vandaag weer iets gedaan:

Uitlaatpoort van de piaggio cilinder vergroot. Hij moet nu zn flens er weer opgelast krijgen en dan ga ik hem ergens op monteren.

Ook nog een leuk busje gedraaid, om 27mm uitlaten op 22,5mm cilinders te monteren, voor mn too bad 27 dus, want die gebruik ik nauwelijks gezien ik geen deps rijd.

Jarco
        Bijdrager

Mooi draaiwerk hor, ziet er strak uit!. :thumb
          Word het niet gewoon tijd voor een draaibankje. 😀

Piet30
          Donateur

wow, that looks not bad man. :thumb

What is the inner diameter of the new exhaust tube now?

pepko
            Donateur

edjuh is bezig met de 50cc race!

zonder gekheid, lekker bezig ed 😉 ben benieuwd wat die cilinder gaat doen.

Edjuh
              Topic starter

Jarco :
                Word het niet gewoon tijd voor een draaibankje. 😀

Zeker, en een lasapparaat en een freestafel etc., maar dat zit er voorlopig niet in, daarom nu deze koortsachtige productiviteit 😀 ze beginnen al enigzins te fronsen op stage als ik met de zoveelste bus of cilinder aan kom 😛

Ik moet eigenlijk ook nog een bus draaien voor de 28mm simo LC poort… = )

Bij de 50cc race was afdraaien/ophogen verboden, dus deze is meer als experiment. Op de zzt08 liep arvids getjoende 50 echt supermooi(mijn filmpje is nu zonder geluid op YT geloof ik, maar daar zit een drive-by in die dat goed illustreert).

Ralf, 22,5mm, it coveres the normal flange so i can mount my 27mm too bad.

Lennaert
                Sleutelbeheerder

edo 🙂

als je nou eens wat 90mm schijven draait voor de vario ^_^ ?

Edjuh
                  Topic starter

Haha, ik draai pas 2 dagen, alleen de simpelste dingen doe ik!

Deze laatste was een eitje omdat de buis van buiten al de goede diameter heeft.

Edjuh
                    Topic starter

Zo, de leo is bijna af:

Hij is 5,5cm ingekort en heeft dus een 25mm flens gekregen, speciaal voor de 42 polini. Ik moet alleen nog de ophanging voor eraf flexen en zorgen dat hij onder een brommer kan hangen.

Ik zit te denken om hem onder de paarse ciao te leggen.

Edjuh
                      Topic starter

Vandaag de 42 polini van zn blokje afgehaald. Deze heeft alleen een paar toertjes gereden( waaronder 400km vct, 400km limbotour en 400km amsterdamgroningen, niet meer dan 1800km schat ik). Het zag er prima uit:

Maar met de 25mm flens liet de uitlaatpoort te wensen over:

Dus even zitten slijpen en schuren:

De poort in de cilinder ben ik niet aan geweest, maar het kanaal is best wat ruimer en vloeiender geworden.

Hopelijk is het een goede combo met de ingekorte leovince.

Herr Flick
                        Sleutelbeheerder

Ziet er veel beter uit!
                          CU @ VCM

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                          Gele Racefrikandel

speedbuxy
                          Bijdrager

Ziet er goed uit edo dat gaat vast wel lekker knallen icm de ingekorte leo:thumb

Zeebodem.
                            Bijdrager

Hoi Edo,

Hartstikke gaaf wat je allemaal aan het doen bent man..!!
                              Leuk is dat heh,een beetje expirimenteren met die machines.:thumb

Mooi dat je daar de beschikking hebt over een bank.Succes verder met je werkstukken.

Edjuh
                              Topic starter

De ciao maar weer eens afgestoft : -) En het gaatje in de tank dichtgelast.

Jammer genoeg past de 25mm leovince niet (wel op een bravo gelukkig, dat is zn eindbestemming). Ik heb nog een 25mm busje dus ik ga mn hyper omlassen, die is qua aansluiting toch niet zo mooi meer.

Morgen meer.

Jarco
                                Bijdrager

25mm Hyper = 3mm extra fun. 😀

15 berichten aan het bekijken - 631 tot 645 (van in totaal 748)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.