- Dit onderwerp bevat 747 reacties, 100 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 9 maanden geleden door ritze.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
19 maart 2011 om 17:21 #469543
Vandaag de nieuwe 43mm Olympia die ik van speedbuxy heb(thx!) gemonteerd, want de oude die op het blokje zat heeft bij mij al flink wat km’s gemaakt, veel toertjes e.d, 1 keer warmgelopen maar hij ziet er nog steeds bruikbaar uit.
Nu weer een verse cilinder en nieuwe veertjes(zuiger is niet nieuw).
De bravo heeft vanaf oktober stilgestaan maar startte echt meteen, TOP! Klonk ook mooi. 60 sproeier is nog te groot dus ik gooi er een 58 in en dan binnenkort maar eens in gaan rijden. Ik wil eigenlijk nog een mixpomp installeren zodat ik altijd kan tanken zonder olie mee te nemen(ook handig op toertjes), maar dan moet ik eerst een olietank op de bravo verwerken. Ideeen zijn er al.
Even wat willekeurige foto’s om het aantrekkelijk te houden : -)

25 maart 2011 om 21:20 #469544Even een mini update:
Vandaag heb ik in de mini staan zagen(ja met de hand) zodat ik een normaal zadel kon proberen. Ik moet zeggen dat het er niet uit ziet, maar het zit wel veel beter. Het moet nog afgewerkt en vastgezet worden. En ik moet even kijken wat voor blokje ik er onder wil.

Je kan hier ook de onregelmatigheden op de tank zien, veroorzaakt door metaallijm in reactie met benzine(heeft best lang geduurd). Ik heb besloten hem voorlopig niet op te knappen.
Ook heb ik de bravo van een 60 sproeier voorzien gezien de 58 me wat te arm leek, zeker voor inrijden. En het beestje is ook even afgesopt. Morgen weer een stukje (in)rijden.
25 maart 2011 om 21:23 #469750Toch blijft het een coole mini.
Lijkt me leuk om er ook een keer een in de kofferbak te kunnen gooien. 🙂Alleen jammer dat de uitlaatkeuze enorm beperkt word.
( Het word lente! Iedereen krijgt updates. :D)
25 maart 2011 om 21:26 #469751Ik ben erg blij met mn omgelaste leo HM, alleen jammer dat ik niet kan lassen en hij dus niet helemaal dichtzit.
En inderdaad, ook ik voel de lentekriebels 😀
8 april 2011 om 20:22 #485692Vandaag mn bravo opgehaald die met een lekke band in Breukelen stond, reservewiel meegenomen en in het zonnetje staan ‘hobbyen’ op het stationsplein, de uitlaat en koppeling moesten er ook af en ik had alle ruimte en rust dus de onderdeeltjes lagen mooi om mij heen verspreid en dat was best wel een zooitje : -)
De terugweg was ook erg mooi met het stralende weer en de doodstille weg langs het water 8)
Het blokje draait goed, ik heb nu rond de 100km gereden en ben zeer tevreden met het vermogen in het onder- en middengebied, ‘ondanks’ of juist dankzij de gianelli citypower heeft hij een redelijk brullende boost terwijl je ook heeeel stil kan dieselen. Top is nu 60 denk ik. Ik leg er nu weer poelie 80 onder want dat trekt echt lekker op.
Het wiel met de geplakte band er weer ingelepeld:

De brommer lijkt ook erg zuinig te rijden, ik heb 80km gereden en mn tank is nog halfvol :O
8 april 2011 om 23:39 #485708Das in tijden dat de brandstof duur is wel lekker cheap rijden

En perso lijkt ook weer erg netjes zo
(ahoewel ik moet bekeken dat ik niet echt meer weet hoe hij er hiervoor uitzag:D)*rommelig : -)
19 juni 2011 om 21:12 #487702Gestraald en gegrond oldtimer frame:

Met dank aan Joostv23.
Ik weet nog niet zeker welke kleur ik neem, grijs vind ik wel heel gaaf, maar al die oude piaggio kleuren spreken mij aan.

Ik heb ook een nieuw zadeldekje op de bravo, ding viel er vanaf de zzt08 al af, dus ik ben er wel content mee 😛
19 juni 2011 om 23:05 #487705Nice frame edjuh:) Dit is toch wel weer een leuk snoep projectje. Ga je alleen denk niet af krijgen voor de oldtimer toer binnekort?
Persoonlijk spreekt mij dat originele grijze kleurtje wel aan die je met je middelste foto aanduidt
Veel succes/plezier met t opknappen!
Mike20 juni 2011 om 08:51 #487713ik zou hem dat oldtimer oranje doen, dat zit er mooi en fris uit, dat grijze vind ik echt lelijk
20 juni 2011 om 10:49 #487707die grijze zou er zeeeer mooi uitkomen gezien je grondlak.
mijn stem – grijs.20 juni 2011 om 12:36 #487717Definetlely grey! 🙂
Nice framepje Edo.
20 juni 2011 om 13:23 #487718
AnoniemMijn persoonlijke favoriet blijft oranje, die blauwe is ook wel interessant, grijs vind ik te saai.
20 juni 2011 om 13:27 #487719Ik zou ook oranje doen. Ben echt niet kapot van dat grijs.. ziet er zo oud,verrot en saai uit:P Die ciao van Jelle is toch ook oranje? Dat staat echt zwaar mooi
20 juni 2011 om 13:56 #487720Oranje of blauw zoals op de foto hierboven.
Met grijs komt de brommer niet geheel tot zijn recht (mijn mening).
20 juni 2011 om 15:20 #487724Bedankt voor jullie input : -)
Ik twijfel ook over het grijs hoor, ik vind het stijlvol maar tegelijk ook heeel saai.
Vandaag nog wat leuks gedaan, ik heb voor het eerst in mijn leven beschikking over metaalbewerkingsmachines, dus meteen maar aan de slag gegaan:
Std. cilinder 1mm afgedraaid:

Lijkt scheef maar dat was eerst ook, hij is gewoon evenwijdig met de cilindervoet.
En bussen gedraaid die op de 25mm uitlaatpoort van de polini 42mm passen:

Hier heb ik 3 van, dus 2 te koop(pm). Ik ga de mijne op een ingekorte leo krul lassen, moet wel hard gaan als ik arvids ervaringen lees. Ik denk dat ik de uitlaatpoort in de cilinder nog heel lichtjes bewerk.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.