Vespa-Ciao.NL
:: Edjuh’s perso

Home Forums Perso’s Projecten Edjuh’s perso

15 berichten aan het bekijken - 481 tot 495 (van in totaal 748)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Schweinekruste
    Bijdrager

wat is dat vor een koppeling?

Edjuh
      Topic starter

Het is een stalen koppelingshuis uit 1 geheel gedraaid/gefreesd. Hij komt uit italie. De koppeling zelf is dus gewoon piaggio.

Piet30
        Donateur

aaaah, there I can see the twin of my Bravo:D
          Nice to see it and have some progress.

You are a lucky man to get this nice Tiffy spare parts for a bottle wine, good deal;)

If you have one fuel tank that you don’t need, let me know. My tank is leaking :boos

VespaAvanti
          Donateur

Wat doet iedereen toch moeilijk om een simpel bandje op een velg te leggen:P
            Goed gereeedschap is het halve werk;)
            Ik gebruikt bandenijzers die ze ook voor autobanden gebruiken, beetje zeep er bij en het stelt niks voor:thumb
            Ze gaan idd wel wat moeilijker dan andere banden…

Mooi dat je weer zo actief bezig bent Edo, ben benieuwd hoe dat gaat blazen!

ArvidW
            Donateur

Mooie cittypower Edjuh:D, zeker “geen prestatie verlies” zoals iedereen claimt met een deuk in zijn uitlaat

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
              Home made engine dyno

Edjuh
              Topic starter

VespaAvanti :
                Wat doet iedereen toch moeilijk om een simpel bandje op een velg te leggen:P
                Goed gereeedschap is het halve werk;)
                Ik gebruikt bandenijzers die ze ook voor autobanden gebruiken, beetje zeep er bij en het stelt niks voor:thumb
                Ze gaan idd wel wat moeilijker dan andere banden…

Mooi dat je weer zo actief bezig bent Edo, ben benieuwd hoe dat gaat blazen!

Ik heb het over banden erop leggen, gebruik jij daar ook bandenlichters voor? In het verleden deed ik dat ook wel maar dat ging wel eens mis, de binnenband trok ik stuk als de lichter eruit moest.

Maar met normale banden gaat het prima zonder gereedschap, beetje schreeuwen, zo gepiept.

Toen ik die spullen ging halen hoopte ik stiekem op een elec. startblokje. Maar die uitlaat is wel fijn want ik wou er al een en de gianelli is nog een goeie ook. Prestatieverlies door deuken geloof ik niet in bij dit soort pijpen, nee, meer deuken is beter door de tegendruk!

Net even mn malossi 46,5 kopje opgehaald, ziet er goed uit, zeebodem evert bedankt! De verbrandingskamer is zo goed als plat! Je zou het bijna een verbrandingsmuur kunnen noemen.

Edjuh
                Topic starter

Even een zoutloze update(omdat het niet opschiet):

Ik zit al een tijd te kloten met de cba wielen, omdat het plaatje van de cba wel in de vork past, maar dan zit het wiel ver uit het midden….

En mn bravo plaatje loopt aan:boos Ik ben bijna op een punt dat ik andere wielen wil pakken, er zit geen schot in.

Dus hij staat er nu zo bij:

De werkplaats is qua ruimte niet geweldig, maar tenminste verwarmd.

Dan het goede nieuws, ik heb het motortje voor het eerst gestart vandaag! Alleen even stationair gelopen(binnen).
                  Uitlaat is de proma cannon geworden.

Poserplaatje:

Kabels worden dus wit, ik ga 300mm veren kopen van mp omdat ik te gierig ben voor nieuwe, verder moet de tank nog even een spoelbeurt/ontroesting ondergaan, koplamp zit lelijke tape op, hoe ik het achterlicht maak weet ik nog niet, en er moet ingereden worden. Genoeg te doen dus.

Vespa Ciao!

Edjuh :
                    ik ga 300mm veren kopen van mp omdat ik te gierig ben voor nieuwe

Dat is niet gierig dat is gewoon slim kopen:)
                    Waarom zou je meer betalen dan nodig is=)

Edjuh
                    Topic starter

Tsja….

hoeveel geld er ook in blokjes etc. zit, 30 euro+verzenden voor een stel veren staat me echt tegen:con

Martijnvanheerde
                      Donateur

Edjuuuuh:bier

Of is dat niet de goede?

Edjuh
                        Topic starter

Haha, helaas niet….

Maar ik koop hem wel voor de nieuwe:lol

Bedankt voor de tip.

Edjuh
                          Topic starter

Ik ben weer iets verder,

Ik vond op zolder een cittavelg met een goede remplaat! Klinkt niet bijzonder maar ik heb al heel wat tijd verspilt aan het werkend krijgen van een andere plaat. Deze ging in 1 keer goed, ole : -)

Verder toch maar nieuwe 300mm veren gekocht.

Rode tank geplaatst omdat er HEEL VEEL rode drab uit mn tank kwam : -( en ik alvast iets moet hebben terwijl de grijze een colakuur krijgt.

Kabels gelegd, het wit staat niet echt bij de tank maar die is toch tijdelijk.

Er zit een xenon look lampje in, kleinigheid maar toch.

Ik heb cif vertanding gekocht, die komt erop als hij is ingereden(even poelietoeren nu).

Chrome dingen moeten er nog af(stuur niet meegerekend) en de grijze tank moet er weer op.

Dan nog een led achterlicht maken(met remlicht, moet ik weer een andere hendel hebben) en een begrenzer! gezien ik deze bravo wel regelmatig wil gebruiken en hij als het goed is vrij snel is:) Maar daar kom ik binnenkort achter.

Als afsluiter nog een foto van de boerenbravo:

Hopelijk binnenkort mn plastic tankje weer werkend.

hansieb
                            Moderator

Ik zit me net te bedenken. Z’on bravo tankje is wel extreem handig voor een tourtje. Met een simpele bevestiging moet die achterop een ciaotje willen of niet :D!?

Edjuh
                              Topic starter

Ja, ik weet alleen niet of je alles eruit krijgt als hij plat ligt, maar een jerry is eigenlijk handiger want dan hoef je niet met slangen te kloten, en er gaat erg weinig in een bravo tank, 2 liter geloof ik.

RiPe
                                Bijdrager

Je hebt bij bravo’s geluk dat het een los tankje is, dan kun je die drab er nog best makkelijk uit halen door er bijv. grind in te doen en hard te schudden 😉
                                  Cola heb ik ook wel eens geprobeerd, maar het helpt niet zo goed naar mijn ervaring..

15 berichten aan het bekijken - 481 tot 495 (van in totaal 748)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.